שתף קטע נבחר
אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    להתניע את מפלגת הד"וגים
    גדי סוקניק כבר עצבני. אם את מס הבצורת מבטלים - מדוע לא לבטל גם את הייקור בביטוח האופנועים? הפתרון: להקים מפלגה

    אסור לוותר! אנחנו, הדו-גלגליים, רבים מכדי שיצפצפו עלינו. אז מה אם תעריפי הביטוח לדו-גלגליים כבר מזנקים, ובשיעורים דרמטיים. את מס הבצורת הבלתי-מוצדק הטילו לא מזמן ועכשיו יורדים ממנו? המחאה לא עזרה שם באופן רטרואקטיבי? עזרה!

     

    הטקסט המצורף אינו מיועד ל"כלל גולשינו". הם ממילא לא יבזבזו זמן על צרות של אחרים. לכן אגש ישר ולעניין אל רוכבי הדו-גלגליים ואציע במפגיע להמשיך במאבק ללא פשרות וללא ברקסים. אם כך יתנהל המאבק מעכשיו - נחוש, ממוקד וקשוח - הוא יצליח לבסוף, כי הייקור הזה הוא חסר הצדקה, דרקוני ומקומם.

     

    לא נתעכב כאן על כל הנתונים ורק אומר שהצעד הפיננסי ה"מבריק" והתוקפני הזה של משרדי הממשלה (כן, פחדני משרד התחבורה - אל תסתתרו מאחורי השחצנות של משרד האוצר! לו רציתם - לא היה ייקור היום!), נובע בראש ובראשונה מן הלב הבירוקרטי הרקוב של הממסד הישראלי.

     

    מחוסר הרצון והיכולת לפרק מנגנונים חלודים, מושחתים ונצלניים (כמו זה שעומד מאחורי קרטל הביטוח של האופנועים). המנגנון נקלע לגרעון? נטיל מס. מה יותר פשוט? לא נחשוב, לא נשנה, לא נרגיז. נפר את חיבוק הידיים רק כדי להעיף עוד סטירה לחלשים. הם, בלית ברירה ישתקו.

     

    אז זהו. שנקווה שלא. לא הסטודנטים התפרנים, לא השליחים שחיים בדוחק, לא אלפי-אלפי בעלי המקצוע שמתפרנסים בדוחק על הקטנוע, לא העובדים שחיים מהיד לפה ומעדיפים לתת את המכונית לאישה, ואפילו לא ההארליסטים של סוף השבוע ששונאים שמתעמרים בהם ללא סיבה.

     

    הרי כמו במקרה של מס הבצורת - אם יש בעיה היא נוצרה בגלל המחדלים של האחראים! למה שכל הרוכבים ישלמו? ומדובר בגזירה שכל כך רבים פשוט יתקשו לעמוד בה (לשאלת הציניקנים: כן, אני אסתדר. אבל גם אני שונא לממן כישלונות של ממסדים אטומים).

     

    הציבור משלם

    אז מה אם הפערים בין עשירים לעניים בארצנו רק מתרחבים? בואו נסגור עוד מינוס בניירות האוצר, נעשה "וי" ונוכל להיכנע לקבוצות הלחץ האמיתיות: עוד כוללים, עוד כבישים שוממים במיליארדים למאחזים לא-חוקיים, עוד ג'ובים לחברי מרכז.

     

    בינתיים הכבישים ייסתמו עוד יותר, האוויר יהיה מזוהם יותר, הנהגים יישארו אגרסיביים ונוירוטיים, פסי הסימון יישארו חלקלקים ומסוכנים, ההשקייה תמשיך לזרום לכבישים ולסכן - והדו-גלגליים ישלמו יותר. הרבה יותר. גאוני.

     

    ה"רגולטור" שוב יוצא מדעתו ונכנס לכיסים של אזרחים תמימים שגם כך משלמים, יחסית, סכומי עתק.

     אז בואו נגיד לו לא! קטנוע מחורבן של 50 סמ"ק לא ישלם ביטוח של משאית ויותר!

     

    הבעיה? הפקידים, והממונים עליהם, חושבים בעיקר פוליטיקה. הישרדות אישית וקידום. ואתם, הרוכבים, אתם גוש אמורפי, דומם, חסר זהות פוליטית. רובכם גם לא משתייכים לעשירונים המשפיעים.

     

    אז הנה רעיון: מפלגה. הרי ממילא אין למי להצביע, וגם כשנדמה - שום דבר לא משתנה. אז תנועה פוליטית שתדאג לדו-גלגליים. לפחות משהו טוב בטוח יקרה. אינטרס חשוב כלשהו יישמר. רעיון לשם? אולי "דו"גי סטייל" (ראשי תיבות: "דו-גלגליים", כמובן). ובפרפרזה על שלום חנוך: הממשלה מטומטמת - ולכן הציבור משלם. בואו נראה להם שלא. שלא נוותר.

     

    גדי סוקניק - רוכב דו-גלגלי ועיתונאי. מגיש את התוכנית "אנשי היום" בערוץ 2

     


    פרסום ראשון: 15.11.09, 09:02
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "להתניע את מפלגת הד"וגים"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: קרן נתנזון
    לא להיכנע. גדי סוקניק
    צילום: קרן נתנזון
    חוסמים את איילון (ארכיון)
    צילום: רונן טופלברג
    מומלצים