שתף קטע נבחר
 

איזו מין בובה

מיליוני בני נוער עם חיבה לגיבורות עם אג'נדה במכנסי עור, חיכו שג'וס וידון יביא להם עוד "באפי". עכשיו הוא מסביר לנו מי אשם ש"בית הבובות" לא משתווה לסדרה ההיא, ומספר שהסדרה נולדה בגלל העיניים של כוכבת הסדרה, אלייזה דושקו ההורסת

מעניין מה ג'וס וידון, היוצר של קלאסיקת הנעורים "באפי קוטלת הערפדים", חשב, במקרה שהוא קרא את הבלוג של קורט סאטר, קולגה והיוצר של "ילדי האנרכיה" המשובחת של רשת FOX.

 

בפוסט חד, בוטה ואמיץ תקף לאחרונה סאטר את רשתות הטלוויזיה הגדולות המסרסות את היוצרים, מתערבות בעבודתם ולוחצת עליהם לרדד את רעיונותיהם, וטען כי מנהלי הפיתוח שלהן "לא יזהו סיפור טוב אפילו אם הוא יצית את עצמו באש ויזיין את אמא שלהם בעודו שר את 'Cheyenne Anthem' מהאלבום Leftoverture".

 

אני חושב שווידון, שהשיק השנה ברשת FOX, תחת עומס אימתני של ציפיות, את הסדרה החדשה שלו "בית הבובות" בכיכובה של אלייזה דושקו הפצצה, היה מהנהן בראשו בהסכמה מרירה, במיוחד כשסאטר כותב על המנהלים ש"מפתחים תוכניות על בסיס מה שהם חושבים שאנשים רוצים לראות. יוצרים שיבוטים של תוכניות חצי־מצליחות, מחפשים 'עוגן' כדי לשווק אותו. זה אף פעם לא קשור לסיפור או לדמויות".

 


משחק בבובות. וידון (צילום: אימג'בנק - GettyImages, יח"צ)

 

הראיון שלי עם וידון ודושקו נערך לפני המתקפה של סאטר. וידון לא היה מעז להתבטא כך, אבל הוא בהחלט מרגיש שהאנשים בחליפות חיבלו קשות ביצירה שלו, לפחות בתחילת הדרך.

 

"הרשת כל הזמן אמרה 'מתי כבר אקו תירה באנשים?!'", הוא פולט באי נחת, "וככל שהתרכזנו בזה, כך הזזנו הצידה כל האספקט המהורהר והדרמטי של התוכנית".

 

זה השתפר בהמשך הדרך?

"מבחינתי, הלידה של התוכנית היא רק בפרק השישי. הסיבה לכך היא שהתחלנו להכניס הרבה ממה שעובר על הדמויות, וזה הנושא שבו 'באפי', 'אנג'ל' ושאר הסדרות שלי תמיד התרכזו. הפרק השישי התחיל לכלול גיבורים שמוטלים בספק ועבריינים שנראים נחמד, הדברים המתוקים גורמים לאי־נוחות והדברים המפחידים הופכים למהנים".

 

נראה שהקהל חשב כמוך.

"ברגע שהסדרה התקדמה, פתאום היתה הרגשה שיצרנו קשר עם הקהל. ואז הגענו לאיזושהי הסכמה עם FOX, קיבלנו מהם יותר תמיכה והעסק התחיל לזרום. יש להם עדיין הערות על פרקים, אבל הם לא מנסים לייצר את הסדרה מחדש.".

 

רבים מהמעריצים הוותיקים מאוכזבים מהסדרה החדשה

לא פשוט ליוצר מצליח כמו וידון להודות שהסדרה החדשה שלו מאכזבת, לפחות הפרקים הראשונים שלה. הביקורת על פוקס ועל עצמו שזורה במפורש ובמרומז גם בהמשך, אבל כמעט כל יוצר אחר היה מכניס ים מטבעות למכבסת המילים ומטיח בנו קלישאות על יצירה "אחרת", "מאתגרת" או "בוגרת". וידון מודה שרבים ממעריציו הוותיקים מאוכזבים מהסדרה החדשה, ובצדק מבחינתם.

 

וידון, שיצר סטנדרט חדש לסדרות נעורים עם טונה ערך מוסף ב"באפי", גדל כילד חנון ללא דמות אב והפך בבגרותו לכותב מחונן שיוצר סיפורים על נשים גיבורות. שלום פרויד. ב"בית הבובות" הוא משחק בברביות ומפריח בהן רוח חיים אחרת בכל פרק מחדש. הבובות האנושיות יוצאות למשימה, שבסופה הזיכרון שלהן נמחק והן הופכות חזרה ל"לוח חלק".


"בית הבובות". הסדרה מאכזבת, לפחות הפרקים הראשונים שלה

 

הברבי הפופולרית היא אקו (דושקו), שמוכרת לחובבי ז'אנר הפנטזיה עוד מתפקידה כפיית בסדרה "באפי". בהמשך העונה מתגלה אקו כברבי עם סגולות מיוחדות, שהזיכרונות לא ממש נמחקים ממנה לחלוטין, מה שכמובן מסבך את העלילה והופך אותה לגיבורת על, או אם תרצו, אנטי גיבורה.

 

"אנשים לא הבינו בהתחלה איך אפשר להזדהות עם דמות שהיא לוח חלק", מספר ג'וס על האופן בו התקבל הרעיון לסדרה ברשת FOX, "אבל בשבילי הלב של הסדרה זה סיפור הרובוט, או פרנקנשטיין. מיתוס קלאסי על ההתפעלות מעצם החיים עצמם. הרעיון של למה בנו אותי הוא משני לרעיון של מה אני ומי אני".

 

יש הבדלים ברובד הפילוסופי מ"באפי"?

"יש הרבה הבדלים מ'באפי' שבעיקר המעריצים רואים, לא במובן של עכשיו אנחנו עושים את זה לא טוב, אלא שזה פשוט שונה, כמו למשל היעדר משפחה, היעדר האחדות, אחוות האחים כמעט לא קיימת בעונה הראשונה של 'בית הבובות', וזה גורם לאנשים להיראות קצת מעוותים ומנותקים. בעונה השנייה אנחנו מכוונים את הקונספט, שיתופי פעולה נגלים, אבל זה לא 'באפי', זה לא סוג כזה של תוכנית - למרות שיש משהו אחד עקרוני דומה, בכך שזה מתחיל עם אשה ללא כוח בכלל שתסיים כאשה עם כוח על".

 

נוח לך לכתוב סדרה חדשה, כשאתה יודע שמעריצי "באפי" עוקבים אחרי הסדרות שאתה עושה?

"תגובת המעריצים של התוכניות שלי היא כמעט תמיד 'בואו נבטח בו. ננסה את זה'. לא הרבה אנשים מקבלים את האמון והקרדיט האלה, וזה נהדר".

 

ובכל זאת קיבלת מהם המון ביקורות על הסדרה.

"לא כל מעריצי 'באפי' אהבו את 'בית הבובות'. חלקם ממש לא אהבו את הסדרה, חלקם אהבו רק חלקים מסוימים. אני גם לא מאמין שהכל עובד, ואני מסכים איתם, אני מרגיש שהיו לנו בעונה הראשונה חלקים שהם קצת מתנדנדים".

 

כמו למשל?

"בפרקים הראשונים של העונה, כש'בית הבובות' נלחם כדי לא להיסגר, במקום לשים את המאבק בראש התוכן, ניסינו להביא בידור. זה חשוב להביא בידור, אבל בידור כשלעצמו לא ממש מעניין אותי. זה לא מספיק אם אנחנו לא משקפים משהו חשוב, אם אנחנו לא שואלים שאלה, מביאים משהו חדש לשולחן בכל פעם. אם אנחנו סתם מנסים להעביר לצופה שעה מזמנו, בשבילי זה בזבוז, ואני מרגיש שבפרקים הראשונים הגענו קרוב לדברים אבל לא מיצינו אותם מספיק".

 

צאי משם, אלייזה!

כשהוא אומר "בידור", הוא מתכוון לפרקים כמו ההוא שבו אקו נשכרת על ידי בחור שחולם על דייט הרפתקני במיוחד, כזה שמקצין את קונוטציית הצייד שיש ביחס בין גבר שחושק באשה. הוא לוקח אותה ליער, מלמד אותה לצוד חיות בטבע, ובסופו של דבר מנסה לצוד אותה, והיא נאלצת להילחם על חייה.

 

לצורך הפרק הזה פיתחה אלייזה כישורים מיוחדים בירי בחץ וקשת, ואפילו הפגינה אותם בשידור חי בתוכנית של ג'ימי קימל. "בסופו של יום, חוץ מלסדר את השיער שום דבר לא קשה לאלייזה", אומר וידון, "היא מביאה את זה, כי היא כוכבת".


דושקו. פיתחה כישורים מיוחדים בירי בחץ וקשת

 

בגלל שהיא כזאת כוכבת, לא מתאים לה לשחק לוח חלק.

"נכון. בגלל זה אנשים שמכירים אותה ורואים אותה משחקת את אקו ב'בית הבובות' מרגישים צורך לצעוק 'קדימה, אלייזה! צאי משם, אלייזה!'. במציאות היא כזאת שופעת אנרגיות ורעיונות וכריזמה, שזה מוזר לראות אותה לא עושה כלום".

 

הרעיון לסדרה "בית הבובות" התחיל משיחה של דושקו עם וידון באשר לעתידה של הראשונה בטלוויזיה. "הגעתי לג'וס כי ידעתי שהוא יוכל לייצר סדרה שאני ארצה להשתלב בה", נזכרת דושקו בחיוך. "טלוויזיה היא מדיום תובעני וספציפי. כדי להגיש פרק טוב בסוג כזה של תוכנית צריך להבין את האנושות בצורה מסוימת, וידעתי שכדי להגיע למקומות כאלה צריך את ג'וס. "הוא אדם וכותב ויוצר מדהים, מעצים נשים ומעצים נשמה, ואנשים בכל העולם מגיבים לדברים שהוא כותב".

 

"לא תכננתי לעשות את הסדרה בכלל", מוסיף וידון, שמודה שהרעיונות שלו מגיעים מהאובססיה שלו לבלתי נודע. "אמרתי לה, את צריכה לעשות תוכנית עם הרעיון הזה של 'בובות אנושיות'. תמצאי מישהו שיעשה לך את זה, אבל אז מצאתי את עצמי נשאב לזה, כי אתה יודע, זאת אלייזה... העיניים האלה", הוא מסביר את מה שכל מי שהביט ביפהפייה הזו מבין מצוין.

 

דושקו חושבת שהדבר שהכי מעניין בדמות שלה בסדרה הוא שהיא יכולה להיות פנטזיה של כל אחד, אבל גם במציאות גברים אמריקאים רבים מודים שהיא תמצית הפנטזיה שלהם, והיא עצמה דואגת לשמור על להבת הסקס הזאת בוערת. היא בכושר מצוין, לפני חודש השתתפה יחד עם מתיו מקונוהי, פליסיטי הופמן ועוד סלבריטאים הוליוודים בתחרות טריאתלון, שהתקיימה במאליבו כחלק מאירוע צדקה, והגיעה למקום השלישי כשהיא עוקפת את ג'יי לו (שהגיעה חמישית).

 

לצורך פרומו של "בית הבובות" הצטלמה בעירום, ועכשיו אף אחד לא מתפלא כששמה מככב ברשימות הסקסיות של מגזיני הגברים באמריקה . "אני חושבת שזה בגלל בגדי העור השחורים שלבשתי ב'באפי'", היא מאשימה בצחוק בראיון למגזין הטלוויזיה הפופולרי "אינסיידר". "הדמות שלי הפכה לסמל סקס בתקופת הסדרה, ומאז לא היססתי להתפשט".

 

דושקו: "אני שומרת על הגוף שלי ואוהבת אותו"

היסטוריית העירום של דושקו כוללת, מלבד הפרומו ל"בית הבובות", גם סצנה בעירום בסרט שיצא ב־2008 ונקרא "The Alphabet Killer", וצילומים למגזין הגברים "מקסים" ול"אלור".

 

כמה חשוב לך להיראות טוב?

"אני חושבת שזה חלק מהעניין. אני שומרת על כושר, שומרת על הגוף שלי ואוהבת אותו. ואני חושבת שכשאת שומרת על הגוף שלך בצורה כזאת, יש לך פריבילגיה לחשוף קצת עור. אני לא מצטנעת עם זה".


 דושקו. "יש לי פריבילגיה לחשוף קצת עור". וואלה?

 

פורסם שאת יוצאת עם סת מקפארלן, יוצר "איש משפחה".

"אני מודעת לשמועות, אבל זה ממש לא נכון. אנחנו חברים, ולמען האמת נתקלתי בו לפני כמה ימים באיזו מסיבה, ומישהו רצה תמונה משותפת שלנו ושנינו אמרנו 'כן, זה יהיה נהדר להמשיך את השמועה'".

 

מקפארלן אולי לא, אבל מגזין TV Guide דיווח בשבוע שעבר שבר המזל שיוצא בימים אלה עם אלייזה הוא ריק פוקס, שחקן הלוס אנג'לס לייקרס ובעלה לשעבר של כוכבת הסדרה "בטי", ונסה וויליאמס. "אנחנו מנסים לתמרן בין להכיר אחד את השני ומחויבויות העבודה שלנו", היא אישרה בתגובה.

 

אולי בגלל הפתיחה העלילתית המקרטעת ולמרות צילומי העירום, הסדרה "בית הבובות" לא זכתה לתהודה גדולה באמריקה, ונתוני הרייטינג שלה צנחו כבר בפרקים הראשונים' מה שגרם ל-FOX לשנות את רצועת השידור של התוכנית לשעה פחות אטרקטיבית.

 

למרות הכל הסדרה חודשה לעונה שנייה, בעיקר בגלל נתוני DVR מרשימים (הקלטות אלקטרוניות של צופים וצפייה בתוכנית במועד שנוח להם). "היו לנו בעיות עם הרייטינג", מודה דושקו, "אבל בסופו של דבר אני מרגישה שאנחנו מגיעים עם התוכנית לאנשים שהיינו צריכים להגיע, ואנחנו יוצרים תוכנית איכותית".

 

  • עוד על ג'וס וידון, "בית הבובות" ומתי מגיעה אלייזה דושקו לחופשה בישראל - בגיליון פנאי פלוס החדש

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דושקו וגלר ב"באפי". מרחק נשיקה משיא רייטינג
לאתר ההטבות
מומלצים