שתף קטע נבחר

המוסד לביטוח לאומי משיק שירות אישי ברשת

הקץ לתורים? השירות החדש של המוסד לביטוח הלאומי באינטרנט, מאפשר מגוון שירותים מקוונים לציבור

היום (ב') הושק השירות הרשמי החדש של המוסד לביטוח לאומי. האתר החדש יאפשר לגולשים בו לקבל מידע ושירותים אישיים. מעתה, יוכל כל אזרח ליהנות מגישה מרחוק לנתוני הביטוח שלו, לתיקים שלו כשכיר או עצמאי ולתשלומים שעליו לשלם. הגישה למידע מאובטחת על בסיס קוד אישי וסיסמה, אותם ניתן לקבל בסניפי הביטוח הלאומי ברחבי הארץ.

 

על פי הודעת המוסד לביטוח לאומי, כל אזרח יוכל לבצע באמצעות המחשב בבית או במשרד פעולות כמו בירור פרטים, תשלום חובות, קבלת אישורים על תקופות עבודה, אישורי מס הכנסה, אישורי קצבאות ובקרוב - גם הגשת תביעות ביטוח ועדכון פרטים מקוונים. אזרחים שהגישו תביעה לביטוח הלאומי יוכלו לברר מה שלב הטיפול בה.

 

שיפור משמעותי בשירות

המוסד לביטוח לאומי מתכנן להפעיל באתר את כל שירותיו לציבור, במטרה לחסוך בזמן ובתורים וכדי לצמצם את כוח האדם שלו. בתוך מספר חודשים יוכל כל אזרח להגיש תביעות שיחתמו בחתימה אלקטרונית (המותנית בתעודת זהות חכמה וביומטרית, יש לציין). 

 

יצחק הרצוג, שר הרווחה והשירותים החברתיים, אמר כי האתר האישי מהווה מהפיכה בשירות לאזרח ושהשקתו משלימה שורה של צעדים, הן בתחומי החקיקה כמו "חוק לרון" ויישום המלצת ועדת אורנוי והן בתחום השירות לציבור.

 

מנכ"לית הביטוח הלאומי, אסתר דומיניסיני, מסרה כי האתר הוא גולת הכותרת בשינוי תפיסת השירות, וצפוי להתפתח על מנת להפוך את השירות לנגיש לכלל האוכלוסיה. דומיניסיני הוסיפה, כי הצטרפות יותר ויותר אזרחים לשירות המקוון תביא לירידה במספר המבקרים בסניפים, ותייעל ותשפר את השירות לציבור אשר בחר להגיע פיזית אל הסניף.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מיכאל קרמר
סניף ביטוח לאומי. האם יוחלף באתר?
צילום: מיכאל קרמר
מומלצים