שתף קטע נבחר

רוצה קידום בעבודה? בנה את עצמך באינטרנט

צרו נוכחות נכונה ברשת האינטרנט - שתסייע להתקדמותכם בשוק העבודה. כיצד? התחילו באתרים הבסיסיים ומשם התקדמו - צרו פרופיל בגוגל, פתחו פרופיל ב-LinkedIn ודאגו ליצור את התדמית הנכונה

מחפשים עבודה, מעוניינים להתקדם בחיים? עליכם לדאוג ללטש את דמותכם, לבחון ולהגביר נוכחותכם ברשת האינטרנט. מהי אותה נוכחות ברשת שיש בידה להשיג לכם את המשרה הנחשקת או למנוע אותה מכם?

 

 

יש אנשים שהנוכחות שלהם ברשת חובקת אתרים ורשתות חברתיות: הם כותבים בבלוג של החברה שלהם, מחזיקים בלוג פרטי, הם פעילים מאוד בפייסבוק, שולחים ציוץ טוויטר על כל פעולה שלהם, ובאופן כללי כשמקלידים את שמם בגוגל התוצאות הרבות גורמות לנו לחשוב שהם חיים ברשת.

אחרים בקושי מוזכרים: אולי הם מעלים תמונות לפיקאסה, בכינוי במקום בשמם המלא. אולי הם בעלי חשבון YouTube (שוב, בכינוי). ואולי מעט יותר.

 

העניין הוא שהיום אנחנו מבינים שכדאי לאפשר למעסיקים ולמגייסים שמחפשים אותנו, לקבל את המידע שאנחנו מוכנים להגיש. שכדאי לתת לשוק העבודה להתרשם מאיתנו.

 

העלאת מידע רלוונטי לרשת עוזרת לנו בכמה מישורים:

1.מחזקת את ההתרשמות: אם המעסיק ראה את התכנים שלנו והתרשם – הרושם הטוב נשאר, וגורם לו לזכור אותנו. וזה הישג גדול, כי במרוץ אחר המשרה, כל אחד צריך להתבלט ולהיזכר.

2. מעידה על ביטחון עצמי: אם מישהו מאפשר לכל אחד להתרשם מפעולותיו ומעבודתו, כנראה שהוא יודע שהוא עושה עבודה טובה, ומרגיש מספיק בטוח בתוצאותיה. ואת זה מעסיקים בהחלט מחפשים.

3. מחזקת את המיתוג המקצועי: כאשר מעלים לרשת תכנים בתחום מקצועי מסוים, בסופו של דבר נוצרת זהות בין התחום המקצועי לבין השם שלנו. וכך מ"עורך-דין" אנחנו יכלים להפוך את עצמו ל"עורך דין מומחה במיסוי בינלאומי". מ"מפיק אירועים" ל"מפיק מסיבות בסגנון הוליווד". מ"מזכירה" ל"מייעלת תהליכי אדמיניסטרציה".

 

איפה מתחילים?

לא כדאי לקפוץ ישר למים העמוקים ולהסתער על הרשת. כדאי להתחיל בפלטפורמות בסיסיות וגמישות.

הנה שלוש דוגמאות למקומות שבהם אפשר להתחיל ולייצר נוכחות:

  • ליצור פרופיל בגוגל. כן, גוגל יצרה שירות שבו כל אחד יכול לייצר עמוד אישי משל עצמו, שבו הוא מעלה תמונה, את שמו המלא, מצרף לינקים לאתרים רלוונטיים לעבודתו ולקורות החיים שלו, ומרכז למעשה את כל המידע האישי-מקצועי שברצונו לחשוף. כותבים בכמה שורות מה הייחוד המקצועי שלכם, הגדרה קצרה של האישיות שלכם, פרטים כמו גיל, מין, השכלה, מקום מגורים, איפה למדתם ומה למדתם, ועוד הרבה אפשרויות לנדב מידע.

  

  • לפתוח עמוד ב-LinkedIn. LinkedIn מתאימה יותר לבכירים ובעלי מקצועות חופשיים, והיא רשת חברתית-מקצועית הגדולה והמובילה בעולם. העמוד האישי המהווה רזומה מורחב מאוד, מחולק להגדרות של השכלה, ניסיון מקצועי, וכישורים או תחומי מומחיות מיוחדים. יתרון: הרשת מאפשרת יצירת נטוורקינג מקצועי סביב העמוד שלכם. יתרון גדול עוד יותר: עמוד LinkedIn שלכם ייקרא גם על ידי אנשים שלא הפניתם אותם לשם: מגייסי כוח אדם מחפשים שם מועמדים למשרות, וגם אנשים מה-network שלכם יוכלו להמליץ עליכם או להציע לכם הזדמנויות, אפילו בלי שפניתם.

 

  • להירשם לרשתות חברתיות: אלו משמשות רבים בשביל לכתוב בתור מותגים בעולם המקצועי שלהם.  לרוב ניתן להעלות תכנים מסוגים שונים, וכן להוסיף את התואר המקצועי שלהם בצמוד לשם. אפשר למצוא רו"ח xxx, עו"ד yyy, מעצבת aaa, תקליטן bbb, מנהל תיקי השקעות fff ועוד ועוד, שכותבים רק על התחום המקצועי שלהם. הדבר מאפשר להכיר אותם באופן פחות פורמלי מאשר בקריאת קורות חיים, אבל לא אישי מדי, משום שהמטרה היא נטוורקינג מקצועי ויצירת תעודת זהות עסקית.

 

חשוב שתזכרו. המעסיק העתידי שלכם יכיר אתכם ויכיר בסגולותיכם לא רק לפי ראיונות וקו"ח, אלא גם לפי מי שאתם, או לפחות מתיימרים להיות - ברשת האינטרנט. אם תמתגו את עצמכם בצורה מתאימה לתחום המבוקש, ההתאמה לא תחמוק מעיני הקולגות, המעסיקים, ולמעשה כל ציבור הגולשים ברשת האינטרנט.

 

הכותבת היא מומחית במיתוג אישי ועורכת התוכן ב-AllJobs דרושים .

 

מובטלת? מחפש עבודה? מצאת את העבודה עליה חלמת ומעוניין לספר לנו כיצד? את אמא שמצליחה לשלב קריירה ומשפחה? כתבו לנו טור , אם הוא טוב - נפרסם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים