שתף קטע נבחר

טויוטה מזמינה 4,518 מכוניות למוסך

יבואנית המותג היפני מפרסמת היום (ה') את מספר המכוניות הדורשות טיפול בדוושת המצערת בישראל. עם זאת, בידי היבואנית אין חלקים מתאימים לתיקון הנדרש, ואין רשימת דגמים מדויקת

חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, תזמן למוסכיה 4,518 בעלי טויוטה, מדגמי אוריס, יאריס, ראב 4, וורסו ואוונסיס, לתיקון תקלה בדוושת ההאצה. אמש (ד') קיבלה היבואנית את מספרי השלדה של המכוניות שייקראו לשירות, והחברה תפנה אל הלקוחות בכדי לזמנם אל המוסכים. עם זאת, יתכן כי בעתיד יזומנו בעלי מכוניות נוספות, שכן יצרנית הרכב עדיין לא סיימה את הבדיקה. "בחברת טויוטה שוקדים עדיין על הנתונים", אומרים ביוניון מוטורס, "ולכן הרשימה אינה סופית".  

 

  • טויוטה מציגה: כך הורסים תדמית
כ-5,000 בעלי טויוטה בישראל ייקראו למוסך

 

אלא שמתברר כי הקריאה לתיקון אינה מיידית: ביבואנית מציינים כי החלק הנדרש לביצוע התיקון, עדיין לא הגיע לישראל - ועדיין לא ידוע בדיוק מתי יגיע. "החלק הנדרש לביצוע 'קריאת השירות' יגיע בהמשך", מודים ביבואנית. "מדובר בחלק מתכתי קטן אשר יוכנס אל מנגנון דוושת ההאצה, ויימנע את החיכוך העלול להיגרם באותם מקרים נדירים".  

 

בשלב זה, היבואנית אינה מזמנת בעלי קורולה ואוריס - אם כי יתכן כי גם דגמים אלה יזומנו בהמשך. לדברי נציגת שירות של טויוטה, "עדיין לא התקבלה תשובה חד-משמעית לגבי קריאה לתיקון של דגמי הקורולה והאוריס". יש לציין כי דגמים אלה נכללו בקריאה לתיקון גם בארה"ב וגם באירופה.

 

"כאילו עזבתי את הדוושה"

במקביל לקריאה לתיקון שכבר פורסמה, ממשיכה טויוטה להסתבך עם מה שנראה כמו עוד קריאה לתיקון - והפעם בדגמי הפריוס החדשים, מהדור השלישי. עדויות של בעלי פריוס בארה"ב, מלמדות כי הבעיה התגלתה כבר לפני מספר חודשים, ולכאורה מדובר בליקוי בטיחותי.

 

"בזמן לחיצה על דוושת הבלם בפריוס 2010, המכונית מאבדת את כל עוצמת הבלימה אם אתה עולה על מהמורה או חור בכביש", מתלונן בעל פריוס מארה"ב. "חוויתי את זה כמה פעמים כשלחצתי על דוושת הבלם, בזמן התקרבות לצומת. כשאני עובר על מהמורה, וממשיך ללחוץ על הדוושה, המכונית מזנקת קדימה כאילו עזבתי את הדוושה. הדרך היחידה לעצור היא על-ידי לחיצה חזקה על הדוושה. הייתי מאוד קרוב להתנגש במכונית שהייתה לפניי".

 

"לקחתי את המכונית למפיץ, והיא נבדקה על-ידי מומחה טכני של טויוטה", מספר עוד בעלים של פריוס 2010. "המומחה אמר כך: 'כאשר המכונית מזהה מצב של החלקת גלגל, היא קודם מנתקת את מערכת אגירת האנרגיה בזמן בלימה. כשהיא עושה את זה, זה מרגיש כאילו המכונית מאיצה. זה מצב נורמלי. המערכת עובדת בהתאם למתוכנן'". בעל המכונית מספר עוד כי "זה מסוכן במיוחד כאשר מתקרבים לעצירה לפני מעבר חצייה, או כאשר מנסים להאט מאחורי מכונית אחרת".

 

ראוי לציין כי בטויוטה טוענים כי התקלה תוקנה בכל המכוניות שנמכרו החל בינואר 2010. עם זאת, מכוניות שיוצרו לפני כן, עשויות לסבול מהבעיה. עוד כדאי לציין כי בעיות הבלימה נקשרו לשלוש תאונות דרכים לפחות: שתיים בארה"ב, ואחת ביפן. בהודעה שהוציאה היצרנית היום, נאמר כי עד כה לא התקבלו תלונות בעניין הדור השלישי של הפריוס באירופה.

קריאות לתיקון בישראל, מ-2004 עד היום

 

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיכה כרמון - מנכ"ל טויוטה ישראל
מיכה כרמון - מנכ"ל טויוטה ישראל
מומלצים