שתף קטע נבחר

משרד התחבורה: הנסיעה בכביש 1 הואצה

נתוני ביניים שהעביר משרד התחבורה, בהם נאמד זמן הנסיעה הממוצע בין ירושלים לתל אביב לאחר החלת איסור נסיעת משאיות בכביש 1 בבבוקר, מראים תוצאות חיוביות. זמן הנסיעה התקצר בכמעט שליש

"זמן הנסיעה הממוצע בכביש 1 מירושלים לתל אביב, התקצר בשיעור ממוצע של 27%". כך אומרים היום במשרד התחבורה, עם פרסום נתוני החודשיים הראשונים לניסוי, בו נאסרת תנועת משאיות במשקל של יותר מ-12 טון בכביש המהיר במהלך שעות הבוקר המוקדמות. הנתונים שנאספו במהלך החודשיים הראשונים לניסוי שהחל ב-1 בדצמבר 2009, מראים כי זמן הנסיעה הממוצע ממחלף דניאל ועד לגינות סחרוב, בין השעות 07:30 ו-8:00, התקצר ב-10 דקות, ועומד על כ-26 דקות בלבד.

 

  • "נהגי משאיות חוששים מכביש 443"
ב-1 בדצמבר: כביש 1 ייסגר לתנועת משאיות
  • מה-1 בינואר: כביש מספר 1 בלי משאיות

     

    הניסוי, שנערך בין השעות 06:30 ל-09:30, צפוי להסתיים ב-1 במאי 2010. יש לציין כי תנועת משאיות כבדות נאסרה במהלך הניסוי גם בכביש 3 בין מחלף לטרון ומודיעין, בכביש 375 המוביל לצור הדסה, וכביש 431 בקטע בין מחלף ענבה ועד מודיעין.

     

    זמן הנסיעה התקשר בהתאם לעליה ניכרת במהירות כלי הרכב בכביש, בשעות בהן נערך הניסוי - כך משרד התחבורה. מהנתונים שהוצגו היום, עולה כי בין שער הגיא ומחלף שורש, עלתה המהירות הממוצעת בין השעות 07:00-08:00, מ-41 קמ"ש ל-76 קמ"ש. שעה מאוחר יותר עלתה מהירות הנסיעה הממוצעת מ-49 קמ"ש ל-75 קמ"ש.

     

    במפתיע טוענים במשרד התחבורה כי גם בכביש 443 , לשם הוסטו - תחת מחאה - המשאיות הכבדות, נרשמה ירידה של 7% בזמן הנסיעה הממוצע. לדברי אנשי המשרד, הסיבה לכך היא שרבים מבעלי הרכב הפרטי עוברים לכביש 1, מכיוון שהתנועה בו מהירה יותר, וכך מפנים גם את כביש 443. יש לציין כי בנוסף נמדד שיפור גם ברמת זיהום האוויר, ובזמני ההמתנה של כלי רכב בצמתים המובילים לכבישים אלה.

     

      תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    כביש 1 - כבר כן זז
    כביש 1 - כבר כן זז
    צילום: דודי ועקנין
    מומלצים