שתף קטע נבחר

יחצ"ן את המומחיות שלך - וקדם את עצמך

אתה המומחה בתחום שלך, בזה אין ספק; אבל זה לא עוזר לך אם אתה היחיד שחושב כך. כדי שגם אחרים יראו בך איש מפתח בתחום שלך, עליך לייצר לעצמך קהל, ולהביא אליו את המידע

כשחושבים על מיסוי בינלאומי, או על אנימציה למשחקי מחשב, או על פיתוח .NET, או על איפור לטלוויזיה, או על שיווק – האם מיד חושבים עליך בתור המומחה בתחום? האם אתה מזוהה עם התחום שלך עד כדי כך שבארגון שלך לא יעשו כלום בלעדיך, ועד כדי כך שאחרים ירצו לשמוע את דעתך על התפתחויות ועשייה בנושא?

 

 

כדי להיות זה שכולם חושבים עליו כשאומרים את שם המקצוע שלך, אתה צריך למתג את עצמך. לקשור בינך לבין התחום שלך כך שבכל פעם שיחשבו "שיווק" – למשל - יחשבו עליך.

 

אז איך תיצור את הזיהוי בינך לבין התחום שלך, כך שתהיה מוכר במעגלים רחבים בתור איש מפתח? יש הרבה דברים שכדאי לעשות בדרך ליצירת שם ומוניטין מקצועי.

 אחת הדרכים היא להתחיל להופיע. כלומר, לעמוד מול אנשים אחרים ולדבר על התחום שבו אתה כל כך בקיא. כשאתה מופיע מול קהל, באופן אוטומטי נוצרת בקרב הקהל תחושת הערכה אליך, ומתגבשת תפיסה שלפיה אתה הוא זה שיודע, כי אתה מומחה.

 

אף אחד לא מצפה ממך להיות אבא אבן

הופעה מול קהל היא לאו דווקא נשיאת הנאום המרכזי בכנס קיסריה לכלכלה, מול ראש הממשלה, שרים ובכירי המשק. הופעה מול קהל יכולה להיות פרזנטציה למנהלי תחום בארגון שבו אתה עובד. או קיום שיחת עדכון מול עמיתים. או השתתפות בפאנל. או נשיאת דברים בכנס. הופעה היא גם כתיבת "חדשות" על התחום שלך בניוזלטר, וכתיבת מאמרים לאתרים ולעיתונים באינטרנט.

 

העניין הוא שעד שלא תציג את עצמך כמי שיכול להופיע, לחוות דעה ולהציג לאחרים את התחום המסוים שלך, אף אחד לא יחשוב על זה במקומך. ולכן צריך ליזום. ליזום השתתפות פעילה בימי עיון, כנסים, פאנלים, הרצאות, ימי גיבוש של החברה, הדרכות וסדנאות של הארגון.

 

איך מתחילים? בקטן. מתבטאים בישיבת מחלקה או אגף. אחר כך מבקשים להשתתף ולהציג בישיבה רבת משתתפים יותר. אחר כך מבקשים להדריך עובדים ביום עיון ולהסביר על התחום שאתם עוסקים בו. אם אתם מרגישים נוח בהצגת פרזנטציה ובדיבור מול אנשים אחרים שאינם מהמעגל הקרוב אליכם, תתחילו להרחיב את הפעילות שלכם: בדקו אילו גופים מקיימים ימי עיון, כנסים והרצאות, פנו אליהם והציעו את עצמכם כדוברים או אנשי פאנל. כתבו על עצמכם ועל הידע המקצועי שלכם כמה מילים, והציגו את המומחיות שלכם כך שהשתתפותכם תיתן ערך ועניין ליוזמי הכנס או יום העיון.

 

תבקשו לייצג את הארגון

אתם יכולים ליזום את השתתפותכם מטעם הארגון שלכם – בפעילויות שונות שהוא מקיים לעובדים ולגופים חיצוניים. כך גם תייצגו את עצמכם וגם את החברה שלכם. רק אל תשכחו שבכל הופעה שכזו עליכם להוכיח את עצמכם ולהצדיק את הזמן והקשב שאתם מקבלים מאנשים. תהיו מעניינים, מועילים, קצת מצחיקים.

 

ואם אתם כבר טורחים, כותבים, אוספים מידע ומייצרים מצגות – כדאי שתמנפו את העבודה שלכם עוד קצת: תעלו על הכתב את עיקרי הדברים שלכם, שאותם תוכלו להעלות לאינטרנט באתר החברה, בבלוג, ברשת חברתית וכו', לצד לינק לאירוע שבו דיברתם או הצגתם. גם שלחו את הטקסטים לאתרים מקצועיים, אולי הם יתפרסמו שם כמאמרי דעה.

 

בסופו של דבר יצטברו ברשת מספיק תוצאות חיפוש ולינקים אל פעילותכם המקצועית הרחבה, עד שכאשר יחפשו דובר, יועץ או מומחה בתחום שלכם – יגיעו גם אליכם. וזה יקרה אחרי שישמעו על ההרצאה מעולה שנתתם, או אחרי שיקראו בעיתון על הכנס שבו השתתפתם, או אחרי שיחפשו באינטרנט את התחום שלכם וייתקלו בשמכם.

 

רק אל תשכחו לדאוג שיאייתו אותו נכון.

 

הכותבת, דנית ניצן, היא מומחית במיתוג אישי ועורכת התוכן ב-AllJobs דרושים.

 


פורסם לראשונה 25/02/2010 11:43

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גם ישיבה במשרד היא עמידה מול קהל
צילום: דנה קופל
מומלצים