שתף קטע נבחר

השר הרצוג: לתת לאנשים ולא לכבישים ורכבות

במשרד האוצר הזהירו כי תוכנית הכבישים והרכבות תגרום לקיצוץ בתקציבים אחרים - וכמה שרים מתנגדים לתוכנית, למרות שנתניהו "נחוש להצביע היום". השר אהרונוביץ: "ההשקעה המפלצתית תבוא על חשבון שלטון החוק"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמנם היום (ד') כי הוא "נחוש להביא את התכנית לפריסת רשת של כבישים מהירים ורכבות להצבעה מהירה עוד היום", אך נראה כי לא כל חברי הממשלה נלהבים מהרעיון. 11 שרים ביקשו את רשות הדיבור, חלקם מתנגדים בשל החשש מפגיעה העתידית במשרדיהם. חלקם, כמו השר סילבן שלום מסתייגים ממנה, מפני שהיא לא מכילה את התוכנית לרכבת לאילת ולקריית-שמונה.

 

נתניהו אמר כי התוכנית חשובה מאוד: "ביצוע התוכנית 'מחבר ישראל', במשולב עם הרפורמות החשובות לשחרור הקרקעות ולפישוט הליכי התכנון והבנייה, יפתחו את הנגב והגליל, יביאו לשם תעסוקה ושוויון הזדמנויות ויגרמו לבדן לצמיחה של שני אחוזים בשנה. חשוב

 שנצא לדרך עכשיו כדי שנוכל בתוך שנים ספורות גם את המשך קווי הרכבת לקריית-שמונה ולאילת, במסגרת רשת לאומית ובינלאומית לתחבורה מהירה". הוא קבע שהמשך הדיון יתקיים בכנסת.

 

לדברי שרים, שר האוצר יובל שטייניץ, אמר בדיון: "על-פי המסתמן כרגע, בעת הפעלת התוכנית אל מול מחויבויות על פי חוק לקראת תקציב השנה הבאה, המחויבויות עולות על המקורות הכספיים. הדבר עלול להוביל לקיצוץ". ראש אגף התקציבים באוצר, ד"ר אודי ניסן, היה חד-משמעי עוד יותר: "הפער עומד על כ-7 מיליארד שקלים. אנחנו רוצים תוכנית שתעלה 20 מיליארד שקלים והתוכנית עומדת על 27.5 מיליארד שקלים. אנחנו מחויבים גם לרווחה ולחינוך. אם תאושר התוכנית - המשמעות היא שיעבוד תקציב המדינה לתחבורה".

 

שר הרווחה, יצחק הרצוג, הוא אחד המתנגדים לתוכנית של ראש הממשלה ושר התחבורה, ישראל כץ: "המשמעות היא שיעבוד תקציב המדינה, ובעיקר תקציבי החינוך והרווחה, לרכבות ולכבישים. אני מעוניין לתת לבני אדם ולא לכבישים ולרכבות, עם כל הכבוד ויש לי כבוד. אני חרד לשעבוד תקציב 2011, בלי

 שקיימנו את הדיון הראוי וקבענו את סדר העדיפויות הנדרש. מבחינתי עם כל הכבוד לרכבות, מה שחשוב זה בני אדם. כשלשכות רווחה בפריפריה קורסות, אני לא רוצה לסכן את תקציב המדינה עבור בטון ומלט".

 

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ, נוטה גם הוא להתנגד להצעת ההחלטה. מלשכת השר נמסר: "תקציבי הענק שיושקעו במערכת כה מאסיבית ומסואבת לא פרופורציונאליים לתפוקות שלהם. ההשקעה המפלצתית תבוא על חשבון כוחות האכיפה, המשרד לביטחון פנים ושלטון החוק. השר רואה לנגד עיניו את התועלת לחברה בישראל ואת הביטחון האישי כמרכיב מרכזי בחוסן הלאומי. ישנן פעולות דחופות יותר. כבישים ורכבות יבואו על חשבון סדר ציבורי, ביטחון אישי ואכיפת החוק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרצוג. לתת לבני אדם
צילום: עופר עמרם
אהרונוביץ. השקעה מפלצתית
צילום: גיא אסיאג
מומלצים