שתף קטע נבחר

פולקסווגן טוארג חדש, וכמובן היברידי

רכב הפנאי הגדול והמצליח של פולקסווגן מציג - איך לא - גרסה היברידית עדכנית, לצד מנועים ידידותיים לסביבה. תחילת שיווק בעולם באפריל, אצלנו מעט אחרי

הגל הירוק לא פסח על אחד מרכבי הפנאי הגדולים, פולקסווגן טוארג. והחידושים העיקריים: מרכב ושלדה חדשים, משקל נמוך מהגרסה היוצאת ביותר מ-200 ק"ג, מנועים מעודכנים וידידותיים לסביבה. וגולת הכותרת - גרסה היברידית שתהיה ממש-ממש נקיה.

 

 


פולקסווגן טוארג החדש דומה מבעבר לאחיו הרוחני, פורשה קאיין

 

לא במקרה, יחידת ההנעה ההיברידית זהה כמעט לגמרי לזו שמותקנת בפורשה קאיין - הדגם התאום לטוארג מרגע הלידה. מנוע V6 בנזין עם מגדש-על והספק מרבי של 333 כ"ס, יחד עם מנוע חשמלי שמפיק 47 כ"ס. יחדיו מייצרים השניים 380 כ"ס ו-58 קג"מ. פולקסווגן טוענת לצריכת דלק ממוצעת סנסציונית לרכב כה כבד וגדול, של 12.2 ק"מ לליטר.

 

בדומה לקאיין, גם הטוארג יכול לנוע באמצעות סוללות בלבד ולהגיע למהירויות של כמעט 50 קמ"ש. מערכת מצמדים מנוהלת מחשב תחליט איזה משני המנועים - או שניהם גם יחד בעת הצורך - יניעו את המכונית. הורדת הכוח לכל ארבעת הגלגלים נעשית דרך תיבת שמונה הילוכים חדשה, ונעזרת מערכת מצמד מרכזי הזונח את הדיפרנציאל הקלאסי בטוארג הקודם. הסיבה? ניחשתם נכון - תצרוכת דלק מופחתת.

 

מנוע חדש נוסף במשפחת הטוארג יהיה מעתה V8 דיזל בנפח 4.2 ליטר, המייצר הספק מרבי של 340 כ"ס ו-80 קג"מ. יחד עם נתוני תפוקה מרשימים, גם מנוע זה מלמד על צניעות בזיהום - 11 ק"מ לליטר בממוצע לטענת פולקסווגן. מי שמעוניין אגב בנהיגת שטח של ממש, עניין השמור לבודדים בלבד מקהל הלקוחות המקובל של הטוארג, יבחר ללא ספק ב-3.0 ליטר טורבו-דיזל, עם חבילת שטח ייעודית הכוללת בין היתר דיפרנציאל מרכזי טהור, יחסי העברה נמוכים ונעילות הכרחיות.

 


 

חלל הפנים של הרכב גדל, בין היתר תודות להארכת בסיס הגלגלים ב-4.1 ס"מ, ל-289 ס"מ. בתחום האבזור נוספה מערכת שמע חדשה, עם דיסק זיכרון פנימי בנפח 60 ג'יגה בייט והדמייה תלת-ממדית של מערכת הניווט. כמובן שגם כאן תמצאו את מערכת הדימום בזמן עצירה ברמזור, מערך מצלמות היקפי ורשימה ארוכה-ארוכה של תוספות.

 

בעולם יתחיל שיווק הטוארג כבר באפריל הקרוב. אלינו הוא צפוי להגיע מעט לאחר מכן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הטוארג - שונה אבל דומה
צילום: רוני נאק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים