שתף קטע נבחר

אם לא תמתג את עצמך - ימתגו אותך

לכל אחד כבר יש מיתוג אישי – בין אם הוא אוהב את זה או לא. מי שלא דואג למיתוג של עצמו – פשוט יוגדר וימותג לפי מה שאחרים אומרים עליו. לכן, תמיד עדיף להשקיע מעט זמן כדי שלך תהיה השליטה על האופן בו אחרים תופשים אותך

הרבה אנשים חושבים על מיתוג אישי כעל מושג חדש שנולד ביחד עם הרשתות החברתיות. אבל המושג הזה רחב הרבה יותר מאשר להגדיר את עצמך כך או אחרת ב-LinkedIn, והוא היה כאן הרבה לפני שהגדרנו אותו כך.

 

 

לכל אחד כבר יש מיתוג אישי – בין אם הוא אוהב את זה או לא. יש את המזכירה "התקתקנית", זו שברור שכל משימה שנותנים לה תבוצע. יש את הקוסמטיקאית שפשוט "עושה קסמים לאיך שהעור נראה". יש את הספר "הכי טוב בהחלקה יפנית". יש מעצבת בגדים ש"כל מה שהיא מעצבת יושב בול", יש עורך דין בתעבורה "שבחיים הלקוחות שלו לא מקבלים שלילה", ויש סמנכ"ל כספים ש"בחיים לא יאשר תקציב". כל אלה הן הגדרות של מיתוג, וכל אחד, כאמור, ממותג כך או אחרת.

 

מי שלא דואג למיתוג של עצמו – פשוט יוגדר וימותג לפי מה שאחרים אומרים עליו ואיך שהם מתארים אותו. אם תדאג להדגיש שוב ושוב את היתרון המקצועי היחסי שלך, ההגדרות שלך יהיו אלה שיוטמעו. אם תיתן ללקוחות, לעמיתים או למתחרים להיות אלה שמתארים אותך, לא תהיה לך שליטה על האופן שבו אתה מוכר.

 

נראות היא מנגנון ליצירת ולשינוי מיתוג. הגדר את עצמך ("מטפל רייקי מומחה", "אלוף פאוור-פוינט לעסקים", "יזם בתחום הטכנולוגיה", "גאון מדיה חברתית") בכמה שיותר אתרי אינטרנט שאפשר, באופן שמתאים לך להיות מוגדר. ככל שתהיה יותר נגיש, יותר נוכח, יותר נראה – כך יותר אנשים ייחשפו למיתוג שלך את עצמך, ופחות למה שאחרים אומרים עליך.

 

תחזק את המקומות שבהם אתה פעיל. אם יש לך אתר, בלוג, עמוד פייסבוק ודף LinkedIn (זה נשמע הרבה אבל זה רק הבסיס) – תקדיש קצת זמן מדי יומיים-שלושה (גם זה נשמע הרבה אבל זה אפשרי בהחלט) בשביל לעבור על הודעות, להסתכל אילו דיונים היו באילו קהילות ורשתות, ולתת את מידע, הפידבק והכלים שברשותך לאנשי הקשר שלך שם. כך תשמר ותחזק את המעמד המקצועי שלך.

 

תוכן הוא עדיין המלך. ותוכן כולל הכל - מאמרים בבלוג, טוויטים, סרטונים ביוטיוב, סטטוסים בפייסבוק, תגובות בדיונים. ככל שתייצר אתה את התכנים הקשורים בתחום שלך, כך תהיה אתה זה שמגדיר בו את החוקים ואת הסטנדרטים – במקום להיגרר אחרי ההגדרות שלך אחרים. אז אם אתה "גאון מדיה חברתית", תתחיל לייצר תוכן – בכמה שיותר דרכים שמתאימות לך, לעסק שלך ולתחום שלך.וכמובן שעורך דין ייצר תכנים אחרים, במדיות אחרות. וכך גם פרשן הכדורסל וכך המטפל ברייקי.

 

אז אתם יכולים להתרווח בכסאכם ולתת לאחרים למתג את היכולות שלכם במקום לעבוד על זה בעצמכם. ונכון שזמן הוא משאב יקר ולא תמיד יש כוח לכתוב ולתחזק פרופילים. אבל גם נכון שעדיף אחרת. אם תמצב את עצמך כמומחה בתחומך - המוניטין שלך ייצא נשכר מזה וערכך וערך עבודך יעלו בהתאם.

 

הכותבת, דנית ניצן, היא מומחית במיתוג אישי ועורכת התוכן ב-AllJobs דרושים .

 


פורסם לראשונה 24/03/2010 18:11

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תחליט עבור אחרים במה לבחון את כישורייך
צילום: index open
מומלצים