שתף קטע נבחר

 

God of War 3 - אלימות אלוהית

המשחק God of War 3 לו ציפו רבים מספק חוויה איכותית ועקובה מדם עם גרפיקה מסחררת ומשחקיות מקורית ומעניינת. היה שווה לחכות

אחרי שלוש שנות המתנה סדרת God of War חוזרת לסגור את הפינות ואנו השחקנים מצטרפים לקרייטוס במסע הנקמה האחרון שלו נגד האלים. לאחר שבמשחק הראשון טיפס הלוחם למעמד של אל המלחמה וחיסל את ארס ובמשחק השני נבגד על ידי האלים וחזר לעוצמתו בעמל רב מגיע הגרנד פינאלה, והיה שווה לחכות.

 

דם, יזע ו-PS3

מסרטון הפתיחה ועד אקורד הסיום תמצאו ב-God of War 3 את אחת מחוויות המשחק החלקות, היפות והמספקות שסוגת הפעולה בגוף שלישי יכולה להציע. הכה ושסף לא היה מעולם חד, מדויק ואלים יותר ואפילו שחקנים מנוסים ימצאו את עצמם מעוותים פנים בכאב פעם או פעמיים למראה העינויים שקרייטוס יודע לספק לאויביו.

 

שחקנים מנוסים בסדרה ימצאו פחות מהלכים בודדים והרבה יותר שילובי מכות, במיוחד כשקרייטוס מרוויח נשקים נוספים ויכול להחליף ביניהם לשילובי מהלכים מתוחכמים.

 

רגעי השיא מסומנים כתמיד בעיגול מעל הבוס שמוביל לרצף לחיצות ותנועות מדויק על השלט כדי לנצח, ושחקנים מנוסים ימצאו את המשחק השלישי מאתגר לפחות כמו השני אם לא יותר ברמת המשחק הקשה ביותר, ורמות התזמון הדרושות נראות בלתי אפשריות עד שלומדים בעל פה קרבות שלמים. אפילו קרבות שאינם נגד אלים או טיטאנים מרכזיים יכולים להוות אתגר אמיתי לשחקן טרי עד שהוא מבין את הגישה הנכונה נגד סוג האויב המסוים.

 

עוד ב-games: השקת ה-Game Room של מייקרוסופט

 

חוזרים לתת בראש

אחת הסיבות שהובילו להמתנה בת שלוש השנים בין המשחק השני בסדרה לשלישי נעוצה בטכנולוגיות המניעות את האחרון. בשביל להגשים את חזון אחרית הימים האפי במלואו, המפתחת היתה צריכה נפח אחסון, והרבה ממנו. רק כשהפלייסטיישן 3 התייצב על רגליו במלחמת הקונסולות ופיתוח התוכנה עבורו הגיע לרף מסוים, יכל הפיתוח להגיע לשלבים מתקדמים, ואפילו עם דיסק Blu-Ray לשרותם טענו מפתחי המשחק שהם היו צריכים לחתוך כמה פינות כדי שהכל יכנס.

 

לשמחתנו, ההמתנה השתלמה עם משחק שמגשים את הציפיות ואף עולה עליהן, ומציב רף חדש ומדמם למשחקי הפעולה מהסוגה.

 

אלימות קצבית

קשה לחשוב על משחק יותר מהיר וקצבי מ-GoW3, סצנה מובילה לסצנה בין קרבות סטנדרטיים עם אויבים קטנים כמו חיילים רגליים, עטלפים או הארפיות, דרך אויבים מאתגרים יותר כמו מינוטאורים או סירנות וכלה בקרבות בוס ייחודיים ומתוסרטים היטב שבסופם, אם כמובן שרדתם ולחצתם על הכפתורים הנכונים, קרייטוס מחסל אלים, טיטאנים ומפלצות אחרות בצורה הכי אלימה שתוכלו לדמיין.

 

עלילת הסדרה מגיעה לסיום אפי גם אם צורם לחלק מהשחקנים כשהטיטאנים והאלים מגיעים לעימות חזיתי על הר האולימפוס וקרייטוס נלחם בשני הצדדים באלימות שווה. קרבות שלמים מתנהלים על גבי ובתוך טיטאנים שמנסים למחוץ את הספרטני באצבעות בגודל בית וידיים בגודל הרים, בעוד אחרים מתרחשים בתוך האולימפוס ובמשכנותיהם הפרטיים של האלים השונים. קרייטוס עורך ביקורי בית נקמניים לפנטאון היווני, ואם תפגינו את כושר המשחק וזריזות האצבעות שלכם, הם לא ידעו מה פגע בהם.

 

אל סוחר נשק

כמו במשחקים הקודמים בסדרה, הריגות מסובכות, רצפי מכות ותיבות סודיות יעניקו לקרייטוס נשמות אותן הוא יכול להאכיל לכלי הנשק שלו על מנת לשדרגם: כל כלי נשק ראשי מציג חמש רמות וכל אחת מוסיפה מהלכים ושדרוגי קסמים לכלי הנשק. החפצים המשניים מציעים שתי רמות בלבד וישנם שחקנים שיעדיפו לדלג עליהם כליל.

 

במהלך המשחק מרחיב קרייטוס את מבחר הנשקים שלו ומוסיף לקשתו של אפולו, נעליו של הרמס וראשו של הליון בו משתמש הספרטני כפנס משודרג (בואו לא נתייחס לערבוב המיתולוגי), עוד ארבעה נשקים ראשיים.

 

להבי הגלות הבוערים הפותחים את המשחק נשארים שימושיים ברוב הקרבות עד סופו, והם דומים לנשק הראשי במשחקים הקודמים. אליהם מצטרפים להביו של האדס, ווים שואבי נשמה ומחוברים לשרשרת כמו החרבות. נשק זה הופך שימושי במיוחד נגד בוסים מסוימים וברמת המשחק הקשה ביותר הוא פחות או יותר חובה.

 

הנשק השלישי והשנוי ביותר במחלוקת מצטרף מאוחר יותר כשלוקחים אותם מהרקולס ומחסלים אותו בעזרתו: אגרופנים עצומים ועוצמתיים עם טווח קרוב מאוד אבל כוח אש אימתני נגד בודדים וקבוצות. ישנם לפחות שלושה סוגי יצורים ובוס קשה אחד שאי אפשר לעבור בלי האגרופנים, אז כדאי להשקיע בשדרוגם לפחות קצת.

 

אחרונים חביבים באדיבות הפיסטוס מגיעים שוטי הנקמה (Nemesis Whips, משחק המילים מקרי בהחלט), הנשקים המהירים והמגוונים ביותר בארסנל של קרייטוס. בנוסף, הקסם הצמוד אליהם הוא היעיל ביותר ברוב הקרבות הקשים במשחק ומומלץ לשדרג אותם לפחות בשביל להחליף למענו. בקרב האחרון במשחק שלא נחשוף לטובת מי שלא שיחק, נשק זה משחק תפקיד מרכזי ומומלץ לחסוך ולהשקיע בו ככל האפשר.

 

עוד ב-games: רוצים משחקים משומשים? בואו לבדוק מה מציעים הגולשים

 

לא על המכות לבדן

בין סצנות האקשן הסוערות אפשר למצוא בין השאר גם טיפוס קירות וחידות פלטפורמה מעוצבות היטב. במקרה אחד מדובר בשילוב של פאזל תלת מימדי ושימוש בהארפיות (באופן אלים ומדמם, כמובן) כדי להגיע לחלקים בלתי נגישים של החידה.

 

לטעמי החידה היפה ביותר מבחינת עיצוב המשחק היתה בגינות האולימפוס, אחרי שמחסלים את האלה הרה. לב החידה הוא כפתור שלמשך זמן קצר משנה את ראיית העומק של השחקן ומחבר גשרים שצפים בחלל עשרות מטרים אחד מהשני בזוויות מצלמה אחרות, רק כשמבינים את העקרון אפשר להתקדם לחלק הבא, וגם לשחקנים מנוסים היא לא טריוויאלית.

 

שלבים מיוחדים

את התמונה משלימים השלבים המיוחדים: קטעי משחקיות שונים ומתוסרטים היטב בהם קרייטוס, לדוגמה, עף בדרכו במעלה ובמורד שרשרת האיזון, מהאולימפוס לשאול וחזרה.

 

בזמן טיסות אלה על השחקן להתחמק ממכשולים, וברמות המשחק הקשות פגיעות ספורות מספיקות כדי לשלוח אותם במהירות לתחילת הרצף. יכול להיות מתסכל, ואחד הרצפים דורש למידה בעל פה כדי לעבור ברמת כאוס, אך בסך הכל מדובר בתוספת משלימה ואיכותית למשחקיות הרגילה.

 

לסיכום, God of War 3 הוא יותר מהמשחק שציפינו לו, והוא מציב רף חדש ומרשים להרפתקאות הפעולה בו בזמן שהוא מבייש לא מעט משחקי מכות בתחכום מערכת הקרב שלו.

 

אם Sony רצתה משחק בלעדי שיחזק את מכירות הפלייסטיישן 3 עד עונת החגים היא בהחלט פגעה במטרה, ובכל אופן לדעת כותב שורות אלו מדובר במשחק שגם שנים מעכשיו יהיה אחד הטובים בהיסטוריית המכשיר.

 

אם יש ברשותכם PS3, עשו לעצמכם טובה והשקיעו בעותק של המשחק. אם אין לכם אחד אתרו במהירות חבר שיש לו ותשיגו עותק משותף.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
GOW3 - אלימות מבריקה
בשיתוף אתר games.co.il
מומלצים