שתף קטע נבחר

אסטרולוגיה מצרית

האם האסטרולוגיה המצרית מחולקת גם היא לכוכבים, או שיש בה אלמנטים אחרים שיכולים לספר לנו על חיינו? היכנסו ומצאו בטבלה את תאריך הלידה שלכם, את הסימן השולט, ובואו לשמוע את הסודות הכמוסים של המצרים


אסטרולוגיה מצרית

אסטרולוגיה מצרית
תאריך הלידה סימן שולט תאריך הלידה סימן שולט תאריך הלידה סימן שולט
1-7.1 הנילוס 28.5-18.6 סת 28.9-2.10 סת
8-21.1 עמון - רע 19-28.6 הנילוס 3-17.10 בסטט
22-31.1 מוט 29.6-13.7 אנוביס 18-29.10 איזיס
1-11.2 עמון - רע 14-28.7 בסטט 30.10-7.11 סח'מט
12-29.2 גב 29.7-11.8 סח'מט 8-17.11 תחות
1-10.3 אוזיריס 12-19.8 הורוס 18-26.11 הנילוס
11-31.3 איזיס 20-31.8 גב 27.11-18.12 אוזיריס
1-19.4 תח'ות 1-7.9 הנילוס 19-31.12 איזיס
20.4-8.5 הורוס 8-22.9 מוט  
9-27.5 אנוביס 23-27.9 בסטט    

 

עמון – רע (Amon-Ra) - רַע היה אחד האלים הנכבדים והנערצים ביותר במצרים העתיקה והוא נחשב לאל השמש במיתולוגיה המצרית. בשלב מסוים אוחדה דמותו עם זו של האל עמון, אלה של העיר תבאי, איחוד שיצר את האל הכל יכול, "עמוּן-רַע". רע הוא מודל של כוח ושל פאר, הוא האל הראשון שניתק את עצמו מהכאוס הבראשיתי ונתן את נשימת החיים הראשונה. בלעדיו למעשה לא היו חיים, הוא יצר את החומר ממנו עשויים החיים ואת בני האדם. אורו של רע מאיר את פניהם של האנשים ומחמם את ליבם. זו האנרגיה הגברית, אשר מביאה לחיי הוולד בתוך רחם. דמות נוספת שסימלה את האל היא עוף החול ("פניקס"), וזאת משום שבדומה לפניקס, היה האל עולה בלהבות מדי ערב בשקיעה וקם לתחייה מחדש עם שחר.

 

אלה שנולדו תחת השפעתו של עמון – רע הם נדיבים ויכולים למצוא בדרכם קדימה הזדמנויות נפלאות. יש להם יכולת להוביל, הם יכולים להרגיע את הסובבים ולעורר אותם בדרך בה אלו יפיקו מעצמם את המרב. הסימן הזה הוא גם נכס וגם אתגר, כיוון שנתיב החיים אינו ממוצע או פשטני. הנשמה היא בעלת עומק וכאשר הרגשות שהם חווים אינם ברמה רוחנית גבוהה, הם עלולים להתאכזב מעצמכם.

 

אנוביס (Anubis) - אנוביס הוא אל המתקשר למוות, הוא מופיע כאל עם ראש תן, שהיה מסייע בפולחנים שבהם קיבלו את המתים בעולם השאול ובמספר גרסאות הוא מופיע אף כאל המוות עצמו. במסווה של תן נודד, הוא בוחן את כל הקברים ומסייע לנשמות לעשות את דרכן בחשיכה אל העולם הבא. על פי גרסה אחרת הוא היה במקור רק מגן המתים, ולאחר זמן מה הועלה בדרגה והפך לממונה על החניטה ועל שקילת נשמות המתים שאת תוצאותיה היה מביא לאוזיריס, אל המוות.

בכל מקרה, אנוביס היה בוחר את הנשמות ובקפידה ובכישרון רב היה משמר את גופם.

 

אלה שנולדו תחת השפעתו של אנוביס הם חכמים, נדיבים ומלאי חמלה, יש להם צורך להיות בשליטה. יש להם הבנה בנוגע לחלק האפל של החיים ומכיוון שיש בהם אמביוולנטיות, הם לעיתים נוטים לראות שחורות. הם עלולים לשים לעצמם עכבות ומעצורים, שלעיתים בולמות את היוזמות שלהם. הם מקרינים עומק, מודעים לכוחות המנוגדים שבתוכם, מבינים את נפש האדם ויכולים למצוא את הפתרונות הטובים ביותר לכל בעיה.

 

בסטט (Bastet) - בסטט היא אלה עם גוף של האישה ופני חתול, אשר נעה בטווח שבין הנטייה לטוב לבין הנטייה לרע. היו לה שני צדדים באישיות, צד אגרסיבי וצד צייתני. הצד הצייתני והעדין של אישיותה בא לביטוי סביב חובותיה כמגנה על הבית ועל נשים בהיריון, בעוד אופייה האגרסיבי והאכזר נחשף בקרבות בהם שחטה את קורבנותיה. החשיבות שהעניקו המצרים הקדמונים לחתול מחוברת ישירות למבט הספקטראלי שלו, שמגלם את מאגר הידע המסתורי. בסטט היא המשיכה המתעוררת מהמקום ה"אסור", דמותה נותנת תחושה של תפיסה על-טבעית וידע המסתורי אשר מהווה פתח לתחושות עמוקות.

 

אלה שנולדו תחת השפעתה של בסטט מחפשים איזון והרמוניה ביחסים שלהם עם אחרים. הם יודעים להגן על עצמם ומקדישים מעצמם למען יקיריהן, תוך שלעתים הם מזניחים את האינטרסים שלהם. הם זריזים ונושאים בתוכם כוח פנימי רב, מה שעוזר להם להכירו לזהות אויבים נסתרים ובכך הם יכולים להתגבר עליהם. יש להם ידע פנימי ואינטואיציה טובה ואם הם יודעים להשתמש בכוחות האינטואיטיביים האלה, הם יכולים לסייע להם להגיע לתובנות בנוגע ליוזמות עסקיות ובמיוחד בכל הנוגע לעניינים שבלב.

 

גֵבּ (Geb) - תיאור הבריאה המפורט ביותר שנשאר ממצרים העתיקה עוסק ב"תשעת האלים של און", כאשר האל הראשון היה רע, שהביא לחלוקה הראשונה בין זכר לנקבה כאשר פלט זרע, שממנו נולד הזוג האלוהי הראשון שו (אל האוויר) ותפנת (אלת הלחות). מאיחודם של שו ותפנת נולדו גב (אל האדמה, ארץ) ונות (אלת השמים). שני אלו היו צמודים אחד לשני בחיבוק חזק כל כך עד שלא היה מקום לשום דבר ביניהם. נות הרתה לגב אולם ילדיה לא יכלו להיוולד וכאן התערב אביהם, שו והפריד ביניהם. נות יכלה להרות לגב וילדיה היו שני זוגות אוסיריס ואיסיס, סת ונפתיס.

 

גב מכונה גם כ"מכיל המתים" או "כולא המתים", במחיצתו שהו כל אלו שאינם ראויים להגיע לגן העדן, אך במהלך השנים הפך ההירוגליף המציין את שמו של האל למונח המציין אדמה הניתנת לעיבוד, ובהמשך למונח המציין "צמחייה". גב אוחז בזיכרון, כך שהוא גם הקשר לבין התקופה העתיקה לתקופה הנוכחית, הוא זה שמתבונן בחיוך על הקיום ורואה בו גם תעלומה ומשחק. הוא היה שותף בטקסי שבועה וכל התחיבות אשר חייבה את הדובר לשנות את מהלך חייו נקברה בטקס בכספת של גב, לפני שהכריזו עליה באופן רשמי.

 

אלו שנולדו תחת השפעתו של גב הם בעלי זיכרון טוב ויוכלו להצטיין בתחומים בהם נדרש זיכרון ולפתח קריירה של סופרים, מנהלים ומדריכים. אופיים הטבעי הוא להגן על אחרים, להעניק תחושת מחסה. הם מעניינים ורגישים מאוד ובמידה מסוימת אף מושפעים ממה שמתרחש סביבם. הצניעות שלהם ויכולת ההזדהות עם רגשותיהם של הסובבים עלולה להוות מכשול, אבל הם מעדיפים זאת על פני אגואיזם, אהבה עצמית וריקנות.

 

הוֹרוּס (Horus) - הורוס הוא אל השמים ואל השמש ואחד האלים הראשיים במיתולוגיה המצרית. הוא "בעל ראש הבז", נחשב לשליט שהצדק היה נר לרגליו ומקדשים רבים הוקמו לכבודו. שמו הנוסף הוא ח'ור, שפירושו בז. בעזרתו של הורוס מדיניות הצדק קיבלה צורה בעולם המצרי העתיק. הורוס, בנם של אוזיריס ואיזיס. אוזיריס, שנחשב לאל פולחן המתים, הקרקע, המים והצמחיה, נרצח ע"י אחיו סת, אל המדבר והסופה, בגלל קנאה. איזיס אשתו, אלת הילודה והפריון, יצאה לאסוף את גופת בעלה שבוּתרה ופוזרה ביאור והביאה את חלקי הגופה לקבורה. אוזיריס חזר לחיים ואילו בנו הורוס נקם את נקמת אביו, ניצח את סת ומלך לאחר אביו.

 

הורוס מסמל את הממלכות המאוחדות והשבת הסדר האלוהי הנכון. הוא האל אשר נתן את המלכות לפרעונים. הוא נחשב כבעל ראיה חזה, עיני בז, הוא מסמל את הראייה האינסופית וסמל "העין של הורוס" מופיע כסמל לראיה שהיא מעבר למימד הפיזי, מעבר לנראה.

 

אלה שנולדו תחת השפעתו של הורוס יוצרים את דרכם ונעים אחר רצונם. בזכות האינטליגנציה שלהם וכושר הלמידה, הם מסוגלים לחשוף ולהבין דברים במהירות. הם חייבים לשלוט מוקדם ככל האפשר באופיים המרדני, לפני שהלהיטות שלהם תגרום להם לוותר או לשנות את מטרותיהם. היכולת הנפשית העמוקה שלהם מאוזנת בין הצד הזכרי לנקבי, הם מוכנים לקחת סיכונים, מתמודדים באומץ מול כל מצב. אופטימיים, חברותיים ותחרותיים.

 

איזיס (Isis) - הוא שמה היווני של האלה המצרית אסת: אלת האמהות, הפריון והטבע, שנחשבה לבעלת כוחות ריפוי מופלאים. במיתולוגיה המצרית, איזיס הייתה אחותו ואשתו של אוזיריס, אחותו של סת ואמו של הורוס. על פי הסיפור, סת הרג את אוזיריס וביתר את גופו ואיזיס אספה את חלקי גופתו, איחדה אותם וחנטה את הגופה, ובכך יצרה את המומיה הראשונה. היא קברה אותה בסתר והגנה עליה בעזרת לחשים רבי עוצמה. כאשר פרשה את כנפי הציפור שלה מעל גופתו של אוזיריס, הוא קם לתחייה. איזיס מביאה את בשורת החיים, היא מוצאת את הכוח לקחת תחת כנפיה ולהגן על כל אלה שעלולים להיפגע. היא מקור בלתי נדלה של אהבה, תחייה ורחמים ומתוארת לעתים קרובות כבעלת יכולת הגנה כפולה וכזו שמגוננת על הילדים.

 

אלה שנולדו תחת השפעתה של איזיס הם בדרך כלל נעימים, קשובים לאנשים ומסבירי פנים, יש להם יכולת הזדהות והם מסוגלים ליצור יחסים טובים עם אחרים. עליהם להתקדם לכיוונים בהם יוכלו לממש את האידיאלים שלהם ולא לאפשר לאכזבות או למצבים של חוסר הצלחה לגרום לכך שהסטנדרטים שלהם ישתנו. הם פעילים, בטוחים בעצמם, יש להם יכולת להציג בעיה או עניין מזוויות שונות, אינטואיציה חזקה וחוש ההומור שהופך אותם לפופולארים.

 

מוט (Mut) - מוט היא אחת האלות העתיקות ביותר בפנתיאון המצרי, אם השמש, אלת הנשר, אלת האמהות ואשתו של עמון. משמעות שמה באופן מילולי הוא "אם" ומוט הופיעה בציון שמה בכתב החרטומים. מוט היתה אלוהות מורכבת, אישתו של עמון, אל השמש, שפיקחה על פולחני המתים. לעיתים זיהו אותה עם האלות חתחור, ניית ונכבית, ובתור אלה-אם הופיעה מוט גם כאיזיס המציינת אימהות ואהבה מגנה.

 

מלבד פולחן אלים יחידים, היה במצרים גם פולחן של קבוצות אלים, שילוש קדוש. מוט היתה חלק משילוש שכזה, שהורכב משלושת האלים החשובים ביותר של תבאי, האב עמון (Amon)שמשמעות שמו במצרית עתיקה היא 'הנסתר', - אל השמש, אם השמש מוט (Mut) אשר משמעות שמה במצרית עתיקה הוא 'אם' והבן חונסו (Khonsu) – אל הירח. חלק מהסמליות שמתלווית אליה הם מי הנילוס והחול הלוהט של המדבר, חיים ומוות שהולכים יד ביד.

 

אלו שנולדו תחת השפעתה של מוט הם מסתוריים, סגורים, יש להם נטייה למצבי רוח והם עלולים להיות מתוסכלים לפעמים בגלל ביישנותם. עולמם הפנימי עשיר מאוד ויש להם יכולת להגיע מהר מאוד לעניין עצמו. הם מתחברים במהירות עם האחרים, אינטליגנטים ויש בהם חיפוש מתמיד אחר תקווה והשראה. הם צריכים בסביבתם דמות אב סמכותית, שתעניק להם את תחושת ההגנה לה הם זקוקים.

 

נהר הנילוס - בעבר היה הנילוס מציף את האזורים הסמוכים לו והצפות אלו היו מביאות איתן חומרים מזינים ומינרלים, שהיו מדשנים את גדות הנהר והופכים את האדמה לפורייה ואידיאלית לגידול חקלאי. כבר בימי הפרעונים הראשונים החלו בבניית מערכת השקיה גדולה שהייתה מושתתת על "שיטת ההצפות" באזורים מסוימים. רשת מסועפת של תעלות הוליכה מים לשדות ומערכות סכרים בלמו את הנהר והשביחו שטחים נרחבים כך שניתן יהיה לעבד אותם. הנילוס הוא כמו עורק ראשי במצריים, זרימתו של הנהר המקודש מאפשרת צמיחתם של פפירוסים, קנים, דוחן, דורה ופרחים לטקסים. למעשה הנילוס גרם להתפתחות ציוויליזציה ולהתפתחות תרבותית במצריים, הוא היווה זירה לדרמה האלוהית המצרית וסיפורים מיתולוגיים רבים התרחשו בנילוס.

 

אלו שנולדו תחת השפעתו של הנילוס הם אנשי שלום, עדינים וחיים את חייהם מתוך מודעות גבוהה. שוחרי שלום וסובלניים, קשובים לסביבה, יש להם יכולת אנליטית ואופקים רחבים. הם פתוחים ושופעים והסביבה יכולה ליהנות מהעושר הפנימי שלהם. הם חכמים ומסוגלים להביא רכות אימהית כלפי כל מי שמוכן להתפתח ולהשתחרר מן הבורות. ממש כמו הנילוס עם הצפותיו, גם הם חשופים לשינויים במצב הרוח.

 

אוזיריס (Osiris) - אוזיריס היה בנו של גב (אל האדמה) ונוט (אלת השמים), אחיו היה סת, ושתי אחיותיו היו - איזיס ונפתיס. ע"פ המיתולוגיה המצרית אוזיריס התחתן עם אחותו איזיס, ויחד הם הביאו אל העולם את התרבות. בנוסף, אוזיריס לימד את בני האדם חקלאות ואת סדרי היקום. אוזיריס שלט על מצרים המיושבת, עד שסת רצח אותו. על פי הסיפור המיתולוגי, סת אחיו ניסה להרוג אותו בכמה הזדמנויות. באחת הפעמים ביתר סת את גופו של אוזיריס ופיזר את החתיכות בנילוס. איזיס אספה את על החתיכות ובעזרת כשפים החזירה אותו לחיי נצח. אולם, כאשר הושלמה מלאכת האיחוי התברר כי האל חסר את איבר מינו, כיוון שזה נבלע על ידי דג (מסיבה זו נחשבו הדגים ליצורים טמאים בעיני המצרים). לאחר שחזר לחיים, קיבל אוזיריס את השלטון על ארץ השאול, בזכות תחייתו הוא נחשב גם לאל הבריאות וסמל להמשכיות.

 

אלו אשר נולדו תחת השפעתו של אוזיריס הם דינאמיים, אינטליגנטים, יוזמים, אך יש בהם דואליות, הם בעלי אישיות נדיבה וחזקה, אך שבריריים ופגיעים, יכולים להיראות נמרצים ונלהבים, אך יש בהם הססנות וכאשר הם ניצבים מול מצב של מצוקה, הם מהססים יותר מאחרים וחווים את הדילמה סביב בחירת הרגע הנכון לפעולה והחלטה. לעיתים קשה להבין את התנהגותם הרגשית.

 

סח'מת (Sekhmet) - סח'מת מתוארת כאישה בעלת ראש לביאה, עליו היא נושאת את גלגל החמה ואת נחש אוראוס. לאריה משמעות רבה בתרבות המצרית. השמש הזורחת מאחורי האריה תמיד נחשבה לסמל הכח והשליטה. הכוהנים המצריים לבשו ברבים מהטקסים שלהם עורות אריה שהיו סמל לשמש הממוקמת במערכת אריה. בזמנים עתיקים צירו את הילת השמש כרעמת אריה כתזכורת לכך שמפנה החמה הקייצי התרחש עם הופעת האריה השמימי. פעמים רבות מתוארים בתרבות המצרית צמד אריות, ישובים גב אל גב וכל אחד מהם מתבונן לעבר האופק. הצמד הזה מסמל שליטה, נוכחות באמצעות המבט שבו הם סוקרים ושולטים בו זמנית.

 

משמעות השם סח'מת היא אדיר, בעל כח. סח'מת תוארה כאלה מלאה בזעם ולכן הייתה אלת המלחמה, להבות האש שלה היו מאכלות את אויביו של רע, אך למרות כוחותיה ההרסניים היא נקשרת גם לכוחות ריפוי וכוהניה סייעו לרפא חולים.

לא ניתן לזהות חמלה או ספק באופייה של סח'מת, היא נהגה ופעלה מתוך תחושת צדק מחושבת. אופיה של סח'מט מתפרש בקיצוניות מהטהור ועד הטמא, מסדר אל חוסר סדר, מצדק אל חוסר צדק.

 

אלו שנולדו תחת השפעתה של סח'מט הם סמכותיים, בעלי חשיבה מבריקה, דמיון עשיר, שנונים, רהוטים מאוד ובעלי כושר ביטוי טוב. מכבדים את המסורת ונוטים לפנק את עצמם לעיתים רחוקות. מתוך מוסריות גבוהה, הם יכולים להיות ביקורתיים מאוד ולהדחיק את הרצונות הכמוסים שלהם. יש בהם יופי פנימי, ביטחון עצמי, מודעות, כח רצון ואנרגיה שעוזרים להם להתמודד עם אתגרים.

 

סת (Seth) - בתור אל המדבר היה סת קשור לסופות חול ושיירות גמלים. מכיוון שהסביבה המדברית אינה מאפשרת תנאים קלים, החשיבו את סת כבעל עוצמה רבה מאוד. לסת תפקיד חשוב בסיפור הדרמטי על השליטה במצרים שכלל ניסיון לרצוח את אחיו אוזיריס בכמה הזדמנויות. באחת הפעמים ביתר סת את גופו של אוזיריס ופיזר את חלקי גופו בנילוס. איזיס אספה את על החתיכות ובעזרת כשפים החזירה אותו לחיי נצח. לסת היו כוחות רבי עוצמה, כאלו הנדרשים בכדי לגרום לשינוי גדול, אך בסופו של דבר הוא נוצח על ידי איזיס ובנה, הורוס.

 

אלו אשר נולדו תחת השפעתו של סת מחפשים שינוי ונמצאים בחיפוש מתמיד אחר שלמות. הם חייבים לחוות הרפתקאות רבות לפני שימצאו את עצמם ולפני שיגלו את האפשרות שניצבות בפניהם ויבינו לאן עליהם לתעל את הכוחות הפנימיים החזקים שלהם. הם מוכנים ללמוד מטעויות ואתגרים מניעים אותם. מהותו של סת היא מטמורפוזה, הוא כל הזמן מרחיב ומאמץ את הידע ואת ההבנה החדשה של אישיותו, הוא זה אשר מוביל אל ממדים שטרם נחקרו.

 

תות (תח'ות) (Thoth) - לאל תות (תח'ות) היה משקל רב בסיפור לידתם של אוזיריס, אחיו ואחיותיו. על פי הסיפור רע התנגד לנישואיהם של גב ונוט ולכן קילל אותם שנוט לא תצליח להיכנס להריון בשום יום בשנה. נוט פנתה את תות, אל החכמה וביקשה את עזרתו. באותה התקופה לוח השנה המצרי כלל רק 360 ימים. תות הזמין את רע למשחק הדומה לשח-מט וסוכם שהמנצח מקבל מה שהוא רוצה. תות ניצח ובתמורה ביקש מרע שיוסיף עוד חמישה ימים ללוח השנה. מכיוון שאלו לא נכללו בקללה של רע, יכלה נוט להרות וללדת.

 

תח'ות הוא אל החוכמה, הכתיבה, המדע, השירה והקסם במיתולגיה המצרית. הוא מתואר לעתים כגבר בעל ראש של ציפור איביס (ציפור המגלן), ולעתים בעל ראש של בבון. תח'ות הוא אחד משני האלים (השני היא האלה מע'ת) שעומדים משני צידי הסירה של רע, כאשר היא עוברת בעולם השאול במהלך הלילה. תח'ות, כמו האלות חתחור וסח'מת, נוצר למעשה מאיבר מסוים בגופו של האל רע- אל השמש וראש פנתאון האלים המצרי, במקרה של תח'ות, הוא נחשב לנציג ליבו ולשונו של רע, ובשל כך גם לסוג של דובר.

 

תח'ות, בעל הראיה הבהירה, מסלק כל מצב של עצלנות, ערמומיות וגאווה. תחת השפעתו של תות קיימת השראה והוא גורם לאנשים להמציא ולקחת סיכונים ואולי לנפץ דרכים ידועות ולשבור את המסורת. הוא להוט לשמר את החוכמה ומהווה מדריך עבור האסטרונומים, רואי חשבון, מטפלים, מרפאים וקוסמים. תח'ות בולט מבין כל האלים המצריים הקדומים בכך שהוא מיטיב להביע משמעות המילה יצירתי, והוא משרה ממנה על כל היצורים שתורמים לפוריות על גדות הנילוס.

 

אלו אשר נולדו תחת השפעתו של תח'ות הם נלהבים, יוזמים, יצירתיים אך בזים לבינוניות ולרוע. הם מקוריים, אמיצים ומוכנים לקחת סיכונים, בתנאי שהם מעורבים במאמצים, אשר בסופו של דבר יאפשרו להם להתקדם ולהתבלט. הם בעלי חוש אחריות מפותח, מחויבים ולא יעלה על דעתם לשבור את מילתם או לרמות אחרים. דייקנים, מסוגלים להתמודד עם בעיות סבוכות ובעלי כושר ארגון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סי די בנק
מה מגלה האסטרולוגיה המצרית?
צילום: סי די בנק
מומלצים