שתף קטע נבחר
צילום: הילה דוד

מה בעצם הכוונה ב"ניהול קריירה"? בפנים

רבים מאיתנו הולכים עם התחושה שאם נהיה טובים בעבודה - יקדמו אותנו; אבל אף אחד לא חייב לנו כלום אז קחו את עצמכם בידיים. ייצרו לעצמכם שם, פתחו קשרים, פתחו מומחיות, הכירו את הטרנדים ודעו מתי לעזוב עבודה לא מתגמלת

מה זה בעצם אומר לנהל קריירה? ולמה לא לימדו אותנו בבית ספר איך עושים את זה? רבים מאיתנו הולכים עם התחושה שאם נהיה טובים בעבודה שלנו – יקדמו אותנו ונצליח. ושחשוב להיות טובים וללמוד כדי לשבח את היכולות שלנו, ובכך נדאג לעצמנו. אבל במקביל אנחנו צריכים לזכור שאף אחד לא חייב לנו כלום ואם לא ננהל אנחנו את החיים שלנו, אף אחד לא יעשה את זה בשבילנו.

 

 

אז מה זה אומר לנהל קריירה? למעשה, אם אתם עובדים בחברה, עובדים קשה וטוב ופשוט משאירים את עבודת ניהול הקריירה שלכם לבוס שלכם, כלומר, מצפים שהוא ייזום לכם העלאת שכר, שהוא יראה כמה אתם נמרצים ויקדם אתכם, אתם פשוט לא מנהלים את הקריירה לעצמכם.

 

חישבו כמו עצמאים

הסוד של ניהול קריירה מוצלח הוא לחשוב כמו עצמאים. מה זה אומר? זה אומר שאתם צריכים לחשוב איך אתם מייצרים לעצמכם מומחיות, יוצרים לעצמכם "שם" בארגון ובתעשייה שבה אתם עובדים, נשארים עם היד על הדופק על שוק העבודה, מבינים איזה משרות מבוקשות יותר ופחות, מי מחפש מה. מייצרים קשרים טובים בתעשייה שלכם, נפגשים ונשארים בקשר טוב עם ספקים, קולגות, בוסים לשעבר, ובוחנים את הטרנדים בשוק ומקדישים זמן מחשבה לאן השוק הזה צפוי ללכת.

 

שווקו את עצמכם

אתם המותג של עצמכם. זה אומר שאם אתם אנשי שיווק טובים, יצרתם הבנה בקרב כל מי שעובד אתכם ולצידכם – שאתם מסייעים, עוזרים, נמרצים, יעילים, חדים, מבינים על מה אתם מדברים וגם עם יכולות אישיות גבוהות.

 כלומר: לא מנסים להשתלט, להתחנף, להשיג דברים במרמה או דרך קיצורי דרך, לדרוס אחרים, לקחת קרדיט לבד גם כשהוא מגיע לצוות וכו'. אם אנשים יאהבו לעבוד אתכם, הם יישארו אתכם בקשר וימליצו עליכם הלאה.

 

אל תסתכלו רק על התחנה הבאה

טעות נפוצה היא להסתכל רק תחנה אחת קדימה. להתחנף למנהלים הבכירים ולא להתייחס לקולגות שלכם או לאנשים מתחתיכם באותה הערכה וכבוד זו טעות. גם אם היום אתם בעמדה משפיעה, מי שהיום היה פחות מכם בארגון יכול להיות מחר מנהל בכיר בארגון שבו אתם רוצים לעבוד. לכן, חשוב להיות כן ואמיתי ולייצר תחושת שותפות ואחווה אמיתיים בקרב כולם.

 

אם סיימתם את תפקידכם, לא משנה למה – הישארו עד הסוף ראויים. גם אם זה קשה כי פיטרו אתכם. החודש האחרון שלכם בארגון הוא החודש שכולם יזכרו. כמו שתהיו בחודש האחרון – כך יזכרו אתכם. הממליצים שלכם תמיד יהיו מארגונים קודמים שעבדתם בהם. היום מגייסים לא מסתפקים בממליצים שאתם נותנים לכם, הם מחפשים אנשים בארגון שבו עבדתם ושואלים עליכם.

 

הישארו בתפקיד כל עוד הוא "עובד" בשבילכם

לפעמים אנחנו נשארים בארגון, שכבר 3 שנים נמצא בשינוי ארגוני (כלומר כולם זזים חוץ ממך), או עובדים בסטארט-אפ, שמבטיח לחלק זהב כשיגיע משקיע ובינתיים אוכלים חול. חשוב במקרים כאלה לתת לעצמנו דד-ליין, סוג של פרק זמן שבו אנחנו בוחנים את ההבטחות ועד כמה הן משרתות את הקריירה שלנו.

 

כדאי לשים את הדברים על נייר: מה צריך להשתפר מבחינתך, כיצד, אילו בעיות צריכות להיפתר. קבעו לעצמכם יעדים מה עושים אם זה לא קורה, על מה אתם מוכנים להתפשר. אם הזמן חולף והבעיות לא, חפשו עבודה חדשה.

 

בעבודה אנחנו צריכים ליהנות, להיות מתוגמלים ומוערכים על ידי עצמנו בעיקר, להרגיש סיפוק בעבודה מהעשייה ולחזור בחיוך. אם זה לא קורה, בחנו שוב למה, ויכול להיות מאוד שתגיעו למסקנה שהגיע הזמן עבורכם להמשיך הלאה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דעו מתי לעשות מה - ואיך
צילום: index open
מומלצים