שתף קטע נבחר

מותג לצעירות בלבד, וחבל

הפריטים בחנות המותג של סקוור וואן נעימים למראה ומתומחרים בצורה הגיונית. אבל הפנייה לצעירות, עם קטלוג ילדותי וטווח מידות שמסתיים ב-42, עושה למקום שירות רע

המותג סקוור וואן פתח את דלתותיו ביוני האחרון, ומאז הוא מהווה פינה קצת אחרת במתחם האופנה המתהווה בכיכר מסריק בתל אביב. מדובר במותג צעיר למדי, בעל חנות אחת בלבד, שנולד מתוך שיתוף פעולה בין המעצבת ברכה בר און לבין קבוצה של מעצבים צעירים. גילו הצעיר של המותג, העובדה שיש לו רק נקודת מכירה אחת, והיעדרו של יזם עסקי מאחוריו, מעוררת תהיות. אלא שדי בביקור אחד בחנות כדי להיות בטוחים שיש כאן מיתוג במובן הקשוח של המילה.

 

"החנות היא חלום שיש לי כבר שנים רבות", מספרת בר און. "רציתי חנות קונספט שבה אוכל למצוא כל פריט בדיוק בטעם שאני אוהבת. טוטאל לוק בלי פשרות". ואכן, למעט בתחום ההנעלה, החנות יכולה לשרת את הקונות בכל אחת מהמחלקות שממלאות את ארונותינו ואת חיינו, בהתאמה. הקולקציה עצמה מאופיינת בקווים נקיים ומספקת הלבשה יומיומית שנעה בחופשיות בין לבוש יום ללבוש ערב על ידי שימוש בגזרות קלילות ופשוטות, ובדים שמתחילים בכותנה איכותית וממשיכים עד למשי ולסאטן. מעבר לה מייצר המותג גם תכשיטים, תיקים, גרביים, קלמרים, והחל מהעונה הנוכחית גם לנז'רי.

 

בר און רואה ברבגוניות הזו סיבה לגאווה. את הסגנון הייחודי של המותג, את כתב היד שהיא מנסה לייצר יחד עם המעצבים הצעירים שאיתה היא מתארת כחו"לי: "פריטים מסוג זה הם לרוב מיובאים, והמחירים בהתאם לעלויות המכס". אפשר להתווכח על כך, אבל בשלוש הקולקציות שיוצרו עד עכשיו ניכרת מחשבה שמצליחה ליצור ניקיון וגם מרשה לעצמה לקדם פריטים פחות מסחריים, כמו מכנסונים קצרצרים שיתאימו רק ללקוחות צעירות.

 

מצד שני, ולמרות שניכר ניסיון לשמור על רמת מחירים הגיונית, סקוור וואן פונה ללקוחה שיודעת לזהות הבדלים, שנמשכת לבדים שדקיקותם הופכת אותם כמעט לבלתי נראים, ושסומכת על כך שהגופייה שקנתה תהיה שונה מיתר הגופיות שניתן למצוא בשוק. לקוחות מסוג זה הן לרוב לא צעירות, שכן המראה הנקי והחף מהקישוטים דורש רמה מסוימת של ביטחון עצמי, שנרכשת לרוב עם השנים.


טווח המידות המצומצם צורם. מתוך קטלוג סקוור וואן (צילומים: אסף עיני)

 

עם זאת, בר און מתארת את טווח הגילאים של המותג כ-35-20, ומייצרת טווח מידות שמתחיל במידה 0 המסתורית ומסתיים במידה 42. את טווח המידות המצומצם היא זוקפת לעובדה שחלק ניכר מהפריטים פשוט לא יחמיאו למי שהיקפה גדול מכך. ביחס לפריטים מסוימים המעצבת אמנם צודקת: קשה להאמין שבגד גוף סטרפלס שמגיע באפור או בוורוד עתיק יצליח להחמיא לגזרה נשית ממש. עדיין, יש בטווח המידות המצומצם מידה של צרימה, אולי דווקא משום שהחנות לא משדרת רוח נעורים במובן הברור של המילה, ואפשר לדמיין שיתרחשו בה כמה וכמה עוגמות נפש מצד נשים שיימשכו פנימה רק כדי לגלות שבשבילן יכול המותג לספק בעיקר תיקים ואקססוריז.

 

ניתן לומר שזו זכותה של בר און, אבל דווקא משום שהחזון של המותג כה ברור, לא ברורה הבחירה לפנות אך ורק לצעירות. יתר על כן, ניכר שבקטלוג הוביל הניסיון לשדר קלילות חסרת דאגות למחיקה מוחלטת של אותן איכויות שניבטות מבעד לבגדים התלויים על הקולבים. לפריטים יש איכויות עיצוביות ניכרות לעין, והם מעלים על הדעת אישה בוגרת, שמרגישה נוח עם המינימליזם שלהם ולא זקוקה לטירוף המגמות העכשוויות או לעומס של אקססוריז.

 

אלא שמבעד לקטלוג נשקפת לקוחה שאיננה אישה, אלא ילדה-נערה מבולבלת למדי. הצילומים לא מצליחים ליצור מראה נחשק אלא דווקא יומיומיות מטרידה, שמתבלטת בזכות משקפי שמש לא רלוונטיים ופפיונים שנלקחו מקולקציות אחרות והודבקו בקטלוג רק לצרכי טרנדיות, אף שמדובר בטרנד שכבר אבד עליו הכלח. כך קורה שדווקא בקטלוג של המותג אין זכר לתחכום או לרוח הניסיונית שאופפת את החנות על פריטיה השונים. בעיניי כדי להצליח לא יהיה למותג מנוס מלוותר על הפנייה לגיל הנעורים התזזיתי והנאמן פחות.

 

מחירים: בגדים: 890-179 שקל; אבזרים: 599-79 שקל.

SQ1 squareone בכיכר, מסריק 16 ת"א, 03-5233184


 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הלקוחה הנשקפת מהקטלוג: ילדה-נערה מבולבלת
צילום: אסף עיני
צילום: אסף עיני
צילום: אסף עיני
צילום: אסף עיני
צילום: אסף עיני
צילום: אסף עיני
צילום: אסף עיני
לאשה בפייסבוק
מומלצים