שתף קטע נבחר

לראשונה בבריטניה: פרסומת טלוויזיונית להפלות

הרוחות בממלכה מתלהטות לקראת תחילתו של מסע פרסום טלוויזיוני חדש, שבו תציע חברה המתמחה בביצוע הפלות את שירותיה לנשים. המתנגדים להפלות כבר מחו נגד "מי שנתן להם במה", אבל עמותות נשים הגדירו את המהלך כפריצת דרך

אל ניסיונות השיווק למוצרים השונים בבריטניה תצטרף בשבוע הבא פרסומת טלוויזיונית נוספת וראשונה מסוגה: חברה המתמחה בהפלות את שירותיה לקהל הצרכניות בממלכה. המהלך השנוי במחלוקת כבר גרר תגובות נזעמות בחוגים שונים המתנגדים להפלות.

 

"מארי סטופס אינטרנשיונל", החברה האחראית לפרסומת, מפעילה רשת מרפאות בכל רחבי בריטניה. גורמים בחברה ציינו שחלקן העיקרי של הפרסומות יעסוק במתן עצות לנשים שהרו שלא במתכוון, בעוד היתר יוקדש לפרסום פרטי ההתקשרות עם נציגיה.  


"קייט סימונס מאחרת". הפרסומת השנויה במחלוקת (צילום: רויטרס)

 

הקמפיין הפרסומי, שצפוי לעלות לאוויר לראשונה ביום שני הקרוב בערוץ 4 הבריטי, מפנה לנשות הממלכה את השאלה: "איחרת?" והוא צפוי להיות משודר עד לחודש הבא. "רק בשנה שעברה קיבלנו לא פחות מ-350 אלף שיחות שיחות בקו הסיוע הטלפוני שלנו, שפועל 24 שעות ביממה", סיפרה מנכ"לית החברה, דנה הוביג. "ברור כי מאות אלפי נשים רוצות וזקוקות למידע וייעוץ בעניינים רפואיים ומיניים, כמו גם גישה לקבל שירותים בנושאים האלה".

 

הקמפיין הפרסומי הצליח לעורר את חמתם של חברי הארגונים המתנגדים להפלות, שהטיחו ביקורת חריפה בהחלטה לאפשר ל"מארי סטופס"

לפרסם את שירותיה בטלוויזיה. "כל שנותר לי הוא להביע חוסר אמון מוחלט במי שהחליט לתת להם במה", אמרה מיכאלה אסטון, דוברת עמותת "צדקת החיים". "הראייה כאילו אין הבדל של ממש בין שיווק שירותי הפלה בטלוויזיה לבין פרסומות של חברות רכב או חומרי ניקוי היא פשוט מגוחכת".

 

אבל מן הצד השני, ראו חברי ארגוני הסיוע לנשים את הפרסומת החדשנית באור חיובי. "זוהי פריצת דרך חשובה בשירותי התמיכה המוצעים לנשים", קבעה דרניקה אלכסיס, רכזת קמפיין לקידום הזכות להפלה. על-פי הנתונים, התבצעו ב-2008 יותר מ-195 אלף הפלות ברחבי וויילס ואנגליה, 91 אחוזים מהן זכו למימון המדינה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים