שתף קטע נבחר

פייסבוק חשפה מידע למפרסמים; גוגל נחקרת

חברות רשת גדולות ממשיכות להסתבך בנושאים הקשורים לפרטיות, איסוף והעברת מידע אישי: פייסבוק הודתה כי העבירה בטעות מידע על פרופילים למפרסמים, ואילו כנגד גוגל נפתחת חקירה במדינות נוספות באירופה, על איסוף המידע מרשתות אלחוטיות ללא רשות על ידי ניידות צילום

ענייני הפרטיות אינם סרים מכותרות ערוצי הטכנולוגיה בעולם. אמש (ה') הודתה פייסבוק כי שמות משתמשים שלה הגיעו בטעות לידי שותפי פרסום שלה, ואילו גוגל ניצבת בפני חקירה של מדינות נוספות בעקבות איסוף מידע רשת על ידי ניידות הצילום שלה.

 

פייסבוק חושפת

לטענת הוול סטריט ג'ורנל, פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות דוגמת מייספייס, שולחות מידע של קישורים לפרופילים ומסלולי הגלישה שלהם כשהגולשים מקליקים על פרסומות באתר.

 

העברת מידע כמו הקישור שממנו מגיע הגולש אל דף הפרסומת הוא דבר מקובל ברשת. אך הרשתות החברתיות לא טרחו כלל להסוות את המידע או לטשטש אותו – כך שכתובת עמוד הפרופיל נגלית למפרסם. כמובן, הפרופיל שאליו יכול המפרסם להגיע בזכות הקישור, מכיל אוצרות בלומים עבור המפרסם.

 

המידע הועבר לחברות פרסום ברשת כמו DoubleClick שבבעלות גוגל ו-Right Media של יאהו. שתי האחרונות מיהרו להכחיש כי ידעו על המידע שמועבר אליהן, וכי לא עשו בו כל שימוש.

 

דובר מטעם פייסבוק אמר ל-Cnet כי "לאחרונה הפכנו מודעים לכך שבמקרה מסויים, אם גולש נוטל נתיב ספציפי באתר, מפרסמים יכולים לראות כי הוא הקליק על הפרופיל שלו ואז הקליק על מודעה. תיקנו את העניין, ובנוסף, אנו פועלים למצוא דרכים בהן לא יכלל יותר מידע של זהות משתמש בקישורים מפנים".

 

ההודעה של דובר פייסבוק סותרת אגב הצהרות קודמות של החברה שהיא איננה חולקת מידע עם מפרסמים, אלא ברשותו של המשתמש. במקביל, גובר הלחץ הציבורי בארצות הברית לנקוט בפעילות חקיקתית נגד פייסבוק, הן במישורים של הגנת הפרטיות, והן בשל ההתנהלות העסקית העקלקלה שלה.

 

גוגל נחקרת

ובינתיים, בעקבות פתיחת חקירות בגרמניה וצ'כיה נגד גוגל, הודיעו גם צרפת וספרד, כי הן יוזמות חקירה נגדה על רקע העובדה שניידות צילום הרחובות של שירות Street View אספו ללא רשות מידע מתוך רשתות Wi-Fi פתוחות במסלול נסיעתן.

 

חוקרים מהוועדה הלאומית לחירויות ומידע הצרפתית אמרו לניו יורק טיימס, כי ערכו בדיקה במשרדי גוגל בפריס ביום ד', ואספו משם ראיות.

 

עוד דווח כי בארצות הברית, שני חברי קונגרס פנו לוועדת הסחר הפדרלית בבקשה לפתוח בבדיקה איזה מידע בדיוק אספה גוגל באמצעות ניידות הצילום שלה.

 

סרגיי ברין, אחד ממייסדי גוגל, הודה במסיבת עיתונאים בסן פרנסיסקו ביום ד' כי היה זה צעד שגוי מצד החברה לאסוף ולאחסן מידע מרשתות אלחוטיות בשעת איסוף המידע עבור שירות Street View. לטענת ברין, גוגל כעת מיישמת פיקוח פנימי הדוק יותר לאחר שהמידע נאסף בטעות. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ניידת צילום של גוגל
צילום: AP
מומלצים