שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    הראש על הראש
    המתח והלחץ בעורף הורג אתכם? דוד בן-גוריון, ראש הממשלה לשעבר, מדגים כמה תרגילים שיעזרו לכם להתמודד עם המצב

    תקופת ההמתנה הממושכת גבתה מכולנו מחיר רגשי עז. החרדה מפני העתיד ואי-הוודאות הקיומית גרמו לכולנו למתחים רבים, שמשפיעים על תפקודנו. כל זה כמובן היה יכול להימנע, אם הייתם מצביעים למפלגה שלי, ולא לצילייגר המגמגם הזה שקורא לעצמו ראש ממשלה, אבל את זה כבר אי אפשר לשנות כרגע.

     

    מה שכן אפשר לעשות, זה כמה תרגילים פשוטים, שיעזרו לכם, גם בחזית וגם בעורף, להתמודד עם המתח הנפשי שהצטבר, הן בתקופת ההמתנה, והן עם פרוץ הקרבות

     

    1. תנוחת "סוואסנה"

    שכבו פרקדן על מזרן, שפשפו כפות הידיים זו בזו, וכסו העיניים. אחרי כמה שניות עברו לאוזניים, ושוב לעיניים. כך כמה פעמים. לבסוף, הניחו הידיים על הלב תוך הקשבה לקצב הפעימות שלו. יש להתרכז במקצב הלב תוך ריכוז בתחושת השלווה המתפשטת בגוף.

     

    2. נשימת גל

    תוך כדי שכיבה. שואפים אוויר עמוק ולאט לחזה והבטן. נושפים לאט האוויר עד להתרוקנות מלאה. חוזרים על התרגיל כחמש-שש פעמים.

     

    3. תרגיל הנדנדה

    בעת חרדה ומתח שרירי השכמות והגב מתקשים. להרפיית השרירים הללו, שכבו על הגב בברכיים כפופות ואחוזות על-ידי הידיים, והתנועעו קדימה ואחורה. תרגיל סיבובי ברכיים: שוכבים על הגב, אוחזים הברכיים בכפות הידיים ומסובבים אותן, באיטיות, כלפי חוץ ופנים.

     

    4. תנוחת הכלב

    התנוחה החשובה והיעילה ביותר היא כמובן עמידת ראש, אבל מאחר שרובכם לא מתורגלים כמוני, מומלץ לא לבצע אותי ללא השגחת מומחה. בעוד מספר שבועות אני מתעתד לפתוח את סטודיו "פולה" בשדה-בוקר, שם תוכלו לרכוש הידע המתאים לביצוע עמידת ראש. עד אז, אתם מוזמנים לנסות בעצמכם את "תנוחת הכלב"

     

    עמדו על שש, בפיסוק ברכיים ברוחב האגן. לחצו כפות הידיים לרצפה, ובנשיפה העלו האגן לאחור, תוך יישור הרגליים והידיים ונעיצת העקבים ברצפה. שמרו על גב ישר בתנוחה, עד שתגיעו למצב של ראש למטה, רגליים ישרות ועצם הזנב במרכז המשולש.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "הראש על הראש"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים