שתף קטע נבחר

בלוג מקצועי - לא נס ליחו

למרות שיותר ויותר אנשים מעדיפים לקרוא סטטוס של שתי שורות, הבלוג לא חייב לאבד מיוקרתו - כל עוד הוא איכותי, מיוחד, מקורי ובעיקר מדבר אל אנשי המקצוע הנכונים. לפני ההחלטה על הכתיבה - מה צריך לעשות, איך מתחילים - וממשיכים

בתקופה האחרונה נוהגים להספיד את הבלוגים. מי יקרא 400 מילה כשאפשר לקרוא סטטוס של שתי שורות, שואלים חסרי האמונה. מי יעשה מנוי RSS כשאפשר להיות מחוברים לפייסבוק ולהתעדכן בשוטף? מה אפשר להגיד ב-300 מילים שתמונה או סרטון לא יכולים להגיד? למה לבזבז זמן יקר על סקירת בלוגים כשאני יכול לקבל טוויטים לנייד?

 

 

כל השאלות האלה הביאו לכך שיש ירידה משמעותית בכתיבת בלוגים ובקריאת בלוגים. אבל כל זה לא אומר שהבלוג מאבד מיוקרתו ומחוסנו כאמצעי ביטוי, אמצעי שיתוף, אמצעי להפצת מידע, אמצעי לאיסוף מידע, ואמצעי למיתוג אישי מקצועי. להיפך. בזמן שהבלוגים ה"סתמיים" נסגרים, מוזנחים, מפסיקים לפעול ומאבדים קהל - הבלוגים האיכותיים, המיוחדים, המקוריים והמעניינים דווקא מתחזקים.

 

מדוע? כי בכל זאת, אנשים צמאים לחומר שרלוונטי להם ומעשיר אותם. וזה המקום שבו אנשי מקצוע יכולים לחזק את המיתוג האישי שלהם בכלי אחד פשוט: כתיבת בלוג מקצועי.

 

למה? כי בכל מקרה שבו מישהו ישאל שאלה, יבקש מידע, יזדקק לעצה בתחום שלכם – תוכלו להפנות אותו ללינק בבלוג שלכם, במקום סתם לכתוב כמה שורות במייל. מענה כזה הוא הרבה יותר מרשים ומקצועי, יותר מסודר, יותר מקיף, ומייצר אצל מקבל המידע תחושה שאתם ממש שולטים בחומר.

 

איך עושים את זה?

קודם כל - מחוייבות. נשבעים לעצמכם בכל היקר לכם שתתמידו. מתחייבים בפני עצמכם, העולם ועוד מישהו שלא תזניחו – אחרת עדיף לא להתחיל בכלל.

 

פותחים בלוג. טכנית זה הכי קל בעולם: גם במערכת Blogger, גם בתפוז, גם ברשת חברתית, גם ב-Wordpress.

נותנים לו כותרת. הכותרת צריכה להיות רלוונטית לתחום המקצועי שלכם, ולא משהו שהוא הברקה של קופירייטר אבל לא אומר כלום על נושא הבלוג. שימרו על מיקום כדי למתג את עצמכם כמומחים בתחום - התבזרות תפגע במיתוג.

 

פרטים. כותבים תיבה קצרה וממצה של "על עצמי". מנסחים מה אני יודע, מה אני עושה, למה אני כותב פה. ולא לשכוח – שם מלא.

 

שמים תמונה שלכם. קטנה, פשוטה, אבל כזו שנותנת מושג מי האדם שמאחורי הבלוג. זה חשוב בשביל האמינות ובשביל ההמשכיות. כי אחרי שרואים את האדם כבר זוכרים יותר טוב את הבלוג.

 

ממלאים בצד את פרטי ההתקשרות שלכם: כתובת מייל, מספר טלפון אם זה מתאים לכם. העיקר שיהיה איך ליצור קשר אם מישהו מעוניין.

 

אוספים לינקים לאתרים נוספים הרלוונטיים לתחום המקצועי שלכם. אתרים, קהילות ובלוגים שעוסקים בתחום שלכם ואתם מעריכים אותם, יכולים לתת יריעה רחבה יותר של התחום, להראות שאתם עם אצבע על הדופק, ולאפשר לגולשים להמשיך ולחקור במה שמעניין אותם.

 

יוצרים בסיס ראשוני. כותבים שניים-שלושה פוסטים ראשונים ומעלים אותם לבלוג, כדי שיהיה בסיס להתחיל ממנו.

שולחים מייל לכ-20 חברים, עמיתים ושוחרי טובתכם ומבקשים מהם לתת מבט, ואם יש להם הערות, הצעות ושיפורים – שתשמחו לשמוע אותם.

ישמו את ההערות, ההצעות והשיפורים - והמשיכו לעדכן ולהתעדכן.

 

הכותבת, דנית ניצן, היא מומחית למיתוג אישי ועורכת תוכן ב-AllJobs דרושים .

 


פורסם לראשונה 01/06/2010 13:44

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דבר ראשון מחוייבות
צילום: index open
מומלצים