אינטרנט  |  ynet  |  בעלי מקצוע  |  קניות

   חדשות תוכן ועדכונים 24 שעות - Ynet

פרה או לא פרה

"אין להסיק מהמחקר שניתן להפסיק ההנקה" צילום: Index Open
"אין להסיק מהמחקר שניתן להפסיק ההנקה" צילום: Index Open
 


 


אפליקציה לאיתור אתרים במהירות
 

מחקר ישראלי: חלב פרה לתינוקות מונע אלרגיות

חוקרים ישראלים יוצאים נגד הסברה שחלב פרה אינו בריא לפעוטות: בדיקה של כ-13 אלף תינוקות העלתה כי מתן חלב פרה לצד ההנקה יכול למנוע התפתחות של אלרגיה לחלב פרה. החוקר ל"ידיעות אחרונות": "אין צורך בתחליפי חלב מפורקים"

שרית רוזנבלום
פורסם: 13.06.10, 11:44

הורים רבים חוששים לתת לתינוקות שלהם חלב פרה מחשש שהוא עלול לגרום לתגובה אלרגית. אולם חוקרים ישראלים אומרים כעת שמתן חלב פרה דווקא בימים הראשונים לחיים עשוי לצמצם את שכיחות האלרגיה לחלב בהמשך החיים.

 

חלב פרה נחשב לאחד המזונות האלרגניים (מעוררי האלרגיה) ביותר. בספרות הרפואית מדוּוח שבין ‭2%‬ ל‭5%-‬ מהילדים אלרגיים לחלב פרה. ישנם דיווחים על החלמה ספונטנית מאלרגיה כזאת, אך לעומת זאת יש גם דיווחים על ילדים שסובלים לא רק מאלרגיה לחלב, אלא גם מאלרגיה לאחד מתחליפי החלב הפופולריים ביותר: סויה. בגלל שיעורי האלרגיה הגבוהים יחסית לחלב ישנם הורים רבים הנמנעים לחלוטין מלתת חלב פרה לילדיהם בראשית חייהם.

 

"ההנקה - עדיין הדרך הטובה ביותר"

חוקרים מהמרכז הרפואי אסף הרופא ומאוניברסיטת תל-אביב בראשות פרופ' יצחק כץ - מנהל המכון לאלרגיה, לאסתמה ולאימונולוגיה בבית-החולים - בדקו אלרגיה לחלב בקרב כ‭13-‬ אלף תינוקות שנולדו באסף הרופא בין יוני 2004 ליוני ‭.2006‬ החוקרים התמקדו ב‭300-‬ יילודים מתוכם שאמותיהם התלוננו שהם סובלים מאלרגיה לחלב. בבדיקות התברר שרק 66 מהם אלרגיים בפועל לחלב. החוקרים בדקו ממה ניזון כל יילוד עד לגילוי האלרגיה (חלב אם, פורמולה על בסיס חלב פרה, פורמולה על בסיס סויה או על בסיס אחר) ואילו תגובות אלרגיות הוא פיתח.

 

את האלרגיה לחלב פרה איבחנו החוקרים באמצעות בדיקת עור ובאמצעות מתן חלב באופן מבוקר בבית-החולים דרך הפה. החוקרים גילו ששכיחות האלרגיה מסוג IgE לחלב (שהיא צורת האלרגיה השכיחה ביותר לחלבון החלב והמסוכנת ביותר) היא ‭0.5%‬ בלבד, ולא בשיעורים גבוהים יותר (בין ‭2%‬ ל‭(5%-‬ כפי שסברו קודם.

 

עוד נמצא שרק ‭0.05%‬ מהתינוקות ששתו חלב פרה במהלך 14 הימים הראשונים לחייהם פיתחו את האלרגיה הקלאסית, בהשוואה ל‭1.75%-‬ מהתינוקות שהחלו לשתות חלב פרה ‭194-105‬ ימים מיום הלידה, כלומר בשלב מאוחר יותר. אף אחד מהתינוקות לא פיתח אלרגיה מוכחת לסויה.

 

פרופ' יצחק כץ מציין שממצאי המחקר מצביעים על כך שהוספת חלב פרה בגיל

מוקדם יכולה למנוע כמעט לחלוטין התפתחות של האלרגיה העיקרית לחלב פרה. "כדי למנוע אלרגיה אין צורך בתחליפי חלב מפורקים, אשר ניתנים היום לתינוקות שסובלים מאלרגיה לחלב, והם יקרים בהרבה מפורמולות רגילות‭,"‬ אומר פרופ' כץ.

 

הוא מדגיש שההנקה נותרה הדרך הטובה ביותר להזנת תינוק, ואסור להסיק מהמחקר שיש להפסיקה. מה שעולה מהמחקר הוא שיש לעודד את האמהות לתת לתינוקותיהן חלב פרה בד בבד עם ההנקה כדי לפתח את עמידותם בפני אלרגיה.

 

את המחקר מימנה מועצת החלב והוא התפרסם השבוע ב-Journal of Allergy and Clinical Immunology.

 


תגיות: חלב | הנקה | לידה | תינוק

 

תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסההדפסה  שלחו כתבהשלחו כתבה    שמירהשמרו כתבה  

 
 


 
חדשות
דעות
ספורט
כלכלה
צרכנות
תרבות ובידור
מחשבים
בריאות
ירוק
יהדות
תיירות
רכב
אוכל
יחסים
רכילות
וידאו
הוט
רשת
כלכליסט
משחקים
מקומי
קהילות
אינדקס
לאישה
לימודים
דרושים
ynet-shops
ynettours
winwin
בעלי מקצוע
ביגדיל
 

הריון ולידה
אודות ועזרה
כתבו אלינו
עזרה
מדיניות פרטיות
תנאי שימוש
מפת האתר
ארכיון
לאתר הסלולרי
 
אודות האתר
RSS
הפוך לדף הבית
ynet בסלולר
ניוזלטרים
פרסמו אצלנו
ערוצי תוכן
חדשות
כלכלה
ספורט
תרבות
בריאות
מחשבים
נופש
Xnet
יהדות
דעות
צרכנות
תיירות
אוכל
רכב
בעלי חיים
קטלוג אופנה
יחסים
קהילות
אנציקלופדיה
Israel News
ירוק
לאשה
דילים
כולסטרול
כלכליסט
בלייזר
Go
מנטה
משחקים
mynet
זולי הקיפוד
מוסכים
כלים ושירותים
קניות
מניות
דרושים
מחירון רכב
דירות להשכרה
קופונים
מחירון דירות
רכב חדש
דירות למכירה
לוח רכב
יד שניה
בעלי מקצוע
מפות
עברית.evrit
מחירון שיפוצים
דירות חדשות

בית המערכות מקבוצת ידיעות אחרונותRealCommerce - ניהול תוכןTotal media - Interactive media technologiesApplication delivery by radwarePowered by Akamaiהאתר פועל ברישיון אקו"ם
as19-c  כל הזכויות שמורות לידיעות אינטרנט ©