שתף קטע נבחר

כמעט אסון בנתב"ג: טייס טורקי טעה בהמראה

בתקרית שאירעה הלילה הצליחו הפקחים למנוע תאונה, לאחר שטייס טורקי ניסה להמריא, בניגוד להוראות, בעת שמטוס רומני התקרב לנחיתה על אותו מסלול

כמעט תאונה בשחקים: פקחי הטיסה בנמל התעופה בן גוריון מנעו הלילה (יום ה') התנגשות בין שני מטוסים על מסלול ההמראה. מטוס של חברת "קורנדון איירליינס" הטורקית ניסה להמריא בעת שמטוס של חברת "טארום" הרומנית התקרב לנחיתה על אותו מסלול. מהפרטים שידועים עד כה, הטייס נעמד על נקודת הזינוק להמראה ולא נענה להוראות הפקחים, והפריע לנחיתה.

 

מבדיקה ראשונית עולה כי המטוס הרומני, שטס בגובה אלף רגל, היה במרחק של כ-3 קילומטרים מנקודת הנחיתה, ובטווח זמן של חצי דקה עד דקה מנחיתה.

 

הודות לעירנותם של הפקחים במגדל הפיקוח, הם עיכבו את נחיתת המטוס הרומני כדי למנוע התנגשות בין השניים. גם מטוס אל על שחיכה בתור להמראה מאחורי המטוס הטורקי הבחין בנעשה ודיווח במהרה למגדל הפיקוח.

 

רשות שדות התעופה דיווחה על המקרה לחוקר התעופה הראשי במשרד התחבורה, יצחק רז, שפתח בבדיקה. בעקבות התקרית נלקחו לחוקר התעופה הראשי הקלטות שתיעדו את שיחות הפקחים והמטוסים בקשר במהלך האירוע.

 

האירוע בא על רקע סגירת אחד משני המסלולים בנתב"ג בתחילת החודש, לרגל התחלת פרויקט שיפוץ המסלולים מטעמי בטיחות.

 

אירוע הבטיחות החמור ביותר בנתב"ג אירע לפני כחצי שנה, כאשר מטוס של חברת אל על התקרב עד כדי 250 מטר למטוס של חברת לופטהנזה.

ההתנגשות נמנעה רק בזכות מערכות האזהרה האוטומטיות של המטוסים, שהופעלו בשל הקרבה החריגה.

 

לפי דו"ח שפרסם משרד התחבורה בעקבות התקרית, מטוס אל-על החל בנסיעה איטית על המסלול לאחר שקיבל אישור המראה. מנגד, הגיע לנחיתה מטוס לופטהנזה, שטייסיו לא שמעו ממגדל הפיקוח את ההוראה לפנות שמאלה ולמעלה. בשלב זה, המטוס הישראלי האיץ את נסיעתו לקראת ההמראה, בעוד שהמטוס הגרמני המשיך בהנמכה איטית. בשל הקרבה ביניהם והזווית בה היו, הטייסים בשני המטוסים לא הבחינו אחד בשני.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הטורקי ניסה להמריא ונבלם בזמן (ארכיון)
צילום: AP
מומלצים