שתף קטע נבחר

כך תבלמו נכון עם אופנוע וקטנוע

היכולת להאט כלי רכב דו-גלגלי עד כדי עצירה מלאה, אינה דבר של מה בכך. בניגוד למכונית, טעות קלה עלולה לגרום - במקרה הטוב - למפגש מכאיב ויקר עם האספלט. גידי פרדר, מדריך הרכיבה הבכיר בישראל, מסביר לכם כיצד עושים זאת נכון

הפעם הראשונה בה תגלו כי אינכם יודעים לבלום כראוי את הקטנוע או האופנוע עליו אתם רוכבים, עלולה להיות גם הפעם האחרונה. ניצב על שני צמיגים, עם משטח גומי כולל של כמה עשרות סנטימטרים רבועים בלבד, האופנוע הוא כלי יציב למדי בעת תנועה, כלל לא יציב בעמידה, ובעל יציבות גבולית בעת בלימה. אם תבלמו נכון, יכולת ההאטה של אופנוע וקטנוע תהיה אדירה. תבלמו לא נכון, אתם עשויים למצוא עצמכם שכובים על הכביש, כאשר הכלי היקר מונח לצדכם.

 

לכן, מלאכת בלימת הכלי הדו גלגלי, על שני מעצוריו הנפרדים, היא אומנות שכדאי לשלוט בה. גידי פרדר, מדריך הרכיבה של ynet, יסביר לכם איך לעשות זאת נכון. 

 

  • לכל המדריכים הקודמים של גידי פרדר

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כך תבלמו נכון
צילום: מישל דור רותם פלדנר גידי פרדר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים