שתף קטע נבחר

עד אמצע 2011: תקן אירופי לטעינת רכב חשמלי

הנציבות האירופית הודיעה כי תגבש עד אמצע 2011 תקן אחיד ומחייב, לטעינת כלי רכב חשמליים. "איננו יכולים להרשות להפעיל מערכות שאינן מתאימות אחת לאחרת", אומר סגן נשיא הנציבות. התקן צפוי להתקבל גם בישראל, לאור מחוייבותה לתקינה האירופית בשוק הרכב

אירופה תגבש תקן אחיד לטעינת כלי רכב חשמליים עד אמצע 2011. כך הודיע השבוע סגן נשיא הנציבות האירופית, אנטוניו טג'ני, האחראי מטעם על תחומי התעשייה והיזמות. "מכוניות חשמליות כבר אינן קונספט מופשט", אומר טג'ני. "בעתיד הקרוב מאוד הן ינועו בכבישים שלנו. על-מנת לסלול את הדרך להצלחתן המסחרית, איננו יכולים להרשות להפעיל מערכות שאינן מתאימות אחת לאחרת. לגישה אחידה יש חשיבות גם לצרכנים וגם לחברות, והיא תאפשר לאירופה להפוך למובילה עולמית בתחום".

 

מכוני תקינה אירופיים, הפועלים תחת מנדט רשמי של הנציבות, יגבשו תקן אחיד למערכות טעינה לכלי רכב חשמליים - ובכלל זאת, מכוניות, קטנועים ואופניים. בנציבות האירופית מסבירים כי התקן החדש, שיוצג עד אמצע 2011, יבטיח שכל סוגי כלי הרכב החשמליים יוכלו להיטען "בבטיחות ובקלות" בכל המדינות החברות באיחוד האירופי. 

 

הנציבות האירופית מציבה למכוני התקינה האירופיים השותפים בהכנת התקן, שלושה יעדים עיקריים:

 

  • להבטיח טעינה בטוחה של כלי רכב חשמליים.
  • להבטיח התאמה מלאה בין נקודות הטעינה ובין הסוללות והמטענים המותקנים בכלי הרכב. זאת, על-מנת לאפשר לנהגים לטעון את כלי הרכב שלהם בכל מדינה באירופה, באמצעות מטען אחד.
  • לבחון את נושא הטעינה החכמה, המאפשר לנהגים לטעון את כלי הרכב בשעות בהן הביקוש לחשמל נמצא בשפל.

 

ראוי לציין כי מדינת ישראל אימצה את התקינה האירופית בכל הנוגע לשוק הרכב, וצפויה לעשות כן גם בעניין טעינת כלי רכב חשמליים. בחברת בטר-פלייס, מיזם טעינת הרכב החשמלי של שי אגסי ומשפחת עופר, מברכים היום (ה') על החלטת הנציבות האירופית. "מדובר בבשורה נהדרת לחברה, שלא תאלץ להתקין מערכות שונות בכל מדינה ומדינה", אומרים בבטר-פלייס ל-ynet.

 

בבטר-פלייס גם אומרים כי אם התקן האירופי שייקבע ב-2011 יהיה שונה מזה לפיו מותקנות כיום נקודות הטעינה של החברה, לא ייגרם כתוצאה מכך כל עיכוב בתוכניות הפיתוח. "החברה בישראל תתאים עצמה לכל תקן אירופי, בכדי לאפשר לכל סוגי הרכב החשמלי שיגיעו ארצה טעינה מכל מקום ובקלות. התקן האירופי לא עתיד לשנות את תשתית הטעינה והרשת החכמה, אלא רק את השקע עצמו ולכן אין בהחלטה זו שום גורם מעכב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טויוטה פריוס נטענת, השקע ישאר?
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים