שתף קטע נבחר

קריאות לתיקון: האם המכונית שלכם בטוחה?

יבואני הרכב ומשרד התחבורה אמורים לדווח על תקלות אפשריות המוכרות ליצרן, בכל כלי רכב שנמכר בישראל. אבל מה קורה אם הבעלים הקודמים של המכונית בה אתם נוהגים כעת, לא נענה לקריאה לתיקון (ריקול)? ynet מפרסם כעת את רשימת הקריאות לתיקון שדווחו למשרד התחבורה מתחילת השנה, ומוסיף אחרות שעדיין לא פורסמו

עשרות אלפי מכוניות הוזמנו במהלך שבעת החודשים האחרונים למוסכים רשמיים של היבואנים השונים, במטרה לבדוק - ובמידת הצורך לתקן – תקלות אפשריות במערכות שונות. החל ממערכות בטיחות חשובות, וכלה בתקלות איבזור זניחות. מדובר ב"קריאות לתיקון יזום" (ריקול) רשמיות, אותן מפרסם יצרן הרכב, ולהן מחויבות זכייניות הייבוא בכל רחבי העולם.

 

  • לא תבצעו ריקול - הרכב יושבת
  • קריאות לתיקון בשנים קודמות
  •  

    במדינות שונות נאלצות יצרניות להיכנע ללחץ רשויות בטיחות שונות, התובעות לחקור דיווחים על תקלות אפשריות בכלי רכב שונים – דיווחים המגיעים אליהן ישירות מהצרכן. יצרניות הרכב מבצעות את בדיקותיהן, ובמידה ואכן קיימת סכנה לכשל, הן מזמינות באופן פומבי ובהתאם לתקנות ולחוק, את בעלי המכוניות הרלוונטיות.

     

    במקרים אחרים מזהות היצרניות עצמן את הבעיות. אם בשלב הבקרה על פס הייצור, דרך היבואנים ונציגים אחרים ברחבי העולם, או גם כאן ישירות מבעלי הרכב. במקרים אחרים מתגלות תקלות גם שנים ארוכות לאחר שהמכונית משווקת. בכל מקרה, הבדיקות והתיקונים מתבצעים על חשבון היצרנית.

     

    תקנות שונות

    כדאי להזכיר כי אין אחידות מלאה בנוגע לחובת הדיווח בכל רחבי העולם, אך אין ספק כי ארה"ב מובילה כיום בכל הנוגע לשקיפות מלאה מול האזרח. כל בעל רכב, או רוכש אפשרי של רכב מסוים, יכול להגיע למאגרי מידע המדווחים לו באופן מפורט וברור האם הרכב נקרא בעבר לתיקון יזום במוסך – כמו-גם האם הרכב הספציפי אכן ביצע את אותו תיקון.

     

    אין ספק כי בעידן האינטרנט, עם חשיפת הצרכן למידע רחב ועדכני מאי פעם, קריאות לתיקון יזום הפכו מקובלות ומוכרות מאי פעם. אפילו בישראל, בה נחשבו בעבר הקריאות לתיקון כסוד כמוס שחלילה וחס יגיע לידיעת הצבור הרחב, מתבצעים תהליכי שקיפות ראויים. איטיים ולא מספקים אמנם, אך לפחות בכיוון הנכון.

     

    רק לאחרונה התפרסמו תקנות חדשות בדבר קריאות לתיקון בישראל. אלה קבעו בין היתר כי יבואני רכב יחויבו לפרסם מודעות קריאות לתיקון יזום בשני עיתונים יומיים, וכן יחויבו להעביר דיווח על כך לכלי תקשורת מרכזיים אחרים. בנוסף הוחלט כי לא ניתן יהיה לחדש רישיון רכב, במידה ובעל הרכב לא יביא את רכבו תוך שישה חודשים לתיקון הנדרש. במשרד התחבורה מבטיחים גם כי כל הקריאות לתיקון יפורסמו בעתיד באתר משרד התחבורה.

     

    רוצים לדעת האם המכונית שלכם נקראה לתיקון? הביטו בטבלאות שלפניכם, לפי יבואנים ומותגים:

     

    יוניון מוטורס - טויוטה, לקסוס

     

    דוד לובינסקי - פיזו

     

    דוד לובינסקי - סיטרואן

     

    כלמוביל - מרצדס, מיצובישי

     

    מאיר - וולוו, הונדה

     

     צמפיון - פולקסווגן, אודי

      

    מכשירי תנועה - סוזוקי, גיפ, פורשה

     

    קרסו - ניסאן, רנו

     

     חברת המזרח - לנד רובר

     

    UMI - שברולט, ביואיק

     

    יפנאוטו - סובארו

     

    סמלת - פיאט, אלפא, אבארט 

     

    דלק מוטורס - פורד

     

    טלקאר - קיה

     

    קמור - ב.מ.וו

     

    קמור  - ב.מ.וו.

     

    היבואנית דיווחה למשרד התחבורה על 164 מכוניות מדגמים שונים ומשתי שנות הייצור האחרונות, אשר הוזמנו לקריאות שונות לתיקון. במשרד לא ידעו לפרט באיזה דגמים מדובר.

     

     

      תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צריך להחליף כאן משהו
    צריך להחליף כאן משהו
    צילום: אבי חי
    מומלצים