שתף קטע נבחר

שוק הרכב הדו-גלגלי: צניחה של 34% במכירות

למרות הזינוק החד במכירת רכב חדש, שוק הקטנועים והאופנועים הישראלי שוקע עוד ועוד. מתחילת השנה נרשמה ירידה של כ-19%. בחודש יוני 2010 נמכרו 34% פחות כלים דו-גלגליים, לעומת אשתקד

לא מצליחים להתרומם. נתוני מסירת קטנועים ואופנועים חדשים לחודש יוני ומתחילת השנה הנוכחית, אותם פרסם היום (ג') איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי, מציגים שוב תמונה עגומה למדי. בניגוד חריף לגידול במכירת מכוניות השנה, נתוני מסירות רכב דו-גלגלי מציגים ירידה של 19% מתחילת השנה. בחודש יוני נרשמה ירידה חדה עוד יותר. 1,477 כלים דו-גלגליים חדשים שעלו החודש על הכביש, מהווים צניחה של 34% לעומת החודש המקביל אשתקד.

 

מותג הקטנועים הטאיוואני סאן-יאנג, ממשיך להוביל בשוק המקומי, עם 675 מסירות ביוני ו-3,154 כלים חדשים מתחילת השנה - נתח שוק יוצא-דופן של מעל 40%. מטרו, יבואנית סאן-יאנג, המחזיקה גם במותגי ימאהה וקאוואסאקי, היא היבואנית המובילה בשוק עם נתח של 54% מכלל המכירות.

 

מותג קימקו הטאיוואני אף הוא, של היבואנית המתחרה עופר-אבניר, הוא השני בדירוג המכירות, עם 2,210 מסירות מתחילת השנה, ו-434 בחודש החולף. בסך הכל מחזיקה היבואנית בנתח שוק של 38% (קימקו אחראי ל-30%). המשמעות היא כי שתי היבואנית הגדולות שולטות ביותר מ-90% מהשוק הדו-גלגלי המקומי.

 

בחלוקה לקטגוריות עולה כי קטנועי ואופנועי 125 שולטים ללא עוררין, עם למעלה ממחצית מכלל המסירות, 3,835 כלים שהם 52.7% מכלל השוק. פלח השוק בין 125 ל-250 סמ"ק, אחראי ל-2,090 מסירות - 27.8% מכללן השוק. כלים בנפח 50 סמ"ק, הולכים ונעלמים ומהווים רק 1.3% מכלל השוק. אגב, כלים בנפחי מנוע מעל 500 סמ"ק, או בעיקר אופנועים גדולים, תרמו 455 מסירות בלבד, כ-6% בלבד.

 

מסירות דו-גלגלי, ינואר-יוני 2010 (מותגים מובילים):

 

1. סאן-יאנג, 3154

2. קימקו, 2210

3. ימאהה, 608

4. פיאג'ו, 361

5. הונדה, 241

6. סוזוקי, 205

7. קאוואסאקי, 161

8. ק.ט.מ, 100

9. ב.מ.וו, 64

10. דוקאטי, 34

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרוכבים יהפכו רק לאטרקציה?
הרוכבים יהפכו רק לאטרקציה?
צילום: עופר עמרם
מומלצים