מדענים הצליחו להפוך נקבות עכברים - ל"לסביות"

מסתמנת הוכחה נוספת לכך שהעדפה מינית קשורה בגנטיקה: באמצעות מחיקת גן אחד בשלב העוברי הצליחו מדענים לגרום לעכברים ממין נקבה לדחות את נסיונות הזיווג של העכברים הזכרים

מחקרים רבים מהשנים האחרונות הראו כי הנטייה המינית היא גנטית. מחקר חדש בעכברים מביא אולי פתח להוכחה נוספת: חוקרים הצליחו להפוך עכברים ממין נקבה ל"לסביות", כשהן דוחות את נסיונות ההזדווגות של עכברים ממין זכר. המחקר החדש פורסם בגליון האחרון של כתב העת BMC Genetics.

בניסוי בשלב העוברי של העכברים, מדווח הטלגרף הבריטי, גרמו המדענים למוטציה שהביאה לביטול של גן הקרוי FucM. גן זה משפיע על רמות ההורמון הנשי אסטרוגן וגורם להפרשת רמות גבוהות שלו היוצרים אצל העכברים "מוח זכרי" בכל הנוגע להעדפה המינית.

ראש צוות החוקרים, פרופ' צ'נקיו פארק מהמכון למדע וטכנולוגיה בקוריאה, הסביר לכתב הטלגרף הבריטי כי המוטציות שבוצעו בנקבות העכברים גרמו למוחן להתנהג כ"מוח גברי" בכל הקשור להעדפה מינית והן דחו את נסיונות ההזדווגות עם עכברים מהמין הזכרי.

עם זאת, הסביר פארק, כי עדיין מוקדם לומר האם ממצאי המחקר רלוונטיים למיניות בני האדם וכי השפעתו של האסטרוגן על בני אדם עשויה להיות שונה. הוא הסביר כי ידרשו מחקרים בבני אדם, אולם מן הסתם יהיה זה כמעט בלתי אפשרי לקבל הסכמה לניסוי בעוברי אדם.

כבר בשנת 1993 טענו מדענים אמריקאיים כי הומוסקסואליות גברית עוברת מהאם לבנה, לאחר שנמצאו עדויות מוצקות בניתוח עצי משפחה רבים. עוד נטען בעבר כי גברים הומוסקסואליים הם ברובם בני הזקונים.

המדענים אז האמינו כי האם מפתחת עמידות כלשהי לכרומוזום Y הגברי בעובר, ההופך אותו ככל הנראה להומוסקסואל. מחקרים גנטיים בהם נבדק ה-DNA של אחים הומוסקסואליים גילו חומר גנטי זהה בכרומוזום X שקיבלו האחים מאימם. עם זאת, במחקרים עוקבים לא נמצאו ראיות זהות לכך.

בשנת 2004 פרסמו מדענים איטלקיים תוצאות מחקר שמצא כי אמהות לגברים הומוסקסואליים הן פוריות יותר. על פי ההשערה, רצפים על כרומוזום X של האם העבירו את התורשה ההומוסקסואלית לצאצאים.

זה כנראה גנטי. לסביות