שתף קטע נבחר
צילום: הילה דוד

בוס, כדאי לך להתחבב על ילדיהם של עובדיך

זאטוטים המתרוצצים במקומות העבודה הוא לא מחזה נדיר בימי החופש הגדול - ובכ"ז, יש מנהלים שאינם מסוגלים לסבול זאת. רינת קרן-הרמן דווקא חושבת שהדרך לכיבוש לבבות העובדים עוברת דרך ילדיהם, ובמקום לקרוא לזה "פעילות ילדים" היא מציעה לראות בזה כ"פעילות שימור עובדים"

בקרוב, לפני שנשים לב, יגיע הרגע הזה המגיע בכל בחופש גדול, בו הסתיים לו שלב הקייטנות, והילדים שוב חוזרים לרשות ההורים, לשבועיים אחרונים לפני תחילת שנת הלימודים. אלא שבשלב הזה הילדים כבר ראו את כל הסרטים, התישו את כל קרובי המשפחה שהתגייסו לשמור עליהם ולשעשע אותם, מיצו את השפיות של האמהות, ועדיין נשארו שבועיים תמימים של שוקת שבורה.

 

 

ואז, לפתע, מקום העבודה מתחיל להיראות לעובדים-ההורים כמתחם ג'ימבורי חלופי.

 

צירוף ילדים ליום העבודה - שם הם יהיו תחת השגחה, במזגן ובנוכחות הוריהם - הוא פיתרון די מקובל. הורים רואים בו אפשרות סבירה להעביר זמן עם הילדים, ומנגד, מעסיקים רבים רואים את הילדים הקטנים שמתעקשים לגרוס כל פתק במגרסה המשרדית, לצלם לעצמם את כף היד במכונת הצילום ולשתות שוקו ללא הכרה ממכונת המשקאות החמים – כמטרד.

 

יש אף ארגונים שהגדילו לעשות והוציאו תקנות ל"שעת חירום", הנוגעות להתנהלות בעונת הקיץ, בהקשר של הבאת ילדים לעבודה. הם מגבילים את הגעת הילדים בכלל, או מגבילים את מספר הפעמים שבהן ילדים יכולים להגיע למקום העבודה בחופשת הקיץ.

 

למרות שיש מעסיקים שלא נהנים ממראה ומקולות הזאטוטים שמסתובבים לכולם בין הרגליים - מעסיקים חכמים יודעים את מה שמנהלי שיווק רבים למדו מזמן: ילדים זה כוח שיווקי בלתי נלאה. תגרום לילדים לאהוב אותך, וגרמת להוריהם לאהוב אותך.

 

מחקרים רבים מראים שכאשר נבנים קשר והיכרות בין משפחת העובד לבין מקום העבודה, מתחזקת גם המחויבות של העובד לעבודתו, וגדלים הסיכויים להישארותו במקום העבודה.

 

כדי ליהנות מהתוצאות החיוביות של יצירת חיבור המשפחה של העובד לבין מקום העבודה, יש ארגונים שמנצלים את חופשת הקיץ בדיוק לצורך זה, ומחזקים את הבונדינג בין הארגון לבין המשפחה: הם מארגנים ימי הורים-ילדים משותפים במשרדים, ובכך מאפשרים פתרון אמיתי לעובד. אם משקיעים בהבאת מפעיל חיצוני לאותם ימי כיף, העובד גם יכול לעבוד באותן שעות.

 

אבל הבונוס העיקרי הוא שדברים כאלה מאפשרים לארגון להיות משמעותי בחיי המשפחה של העובד מעבר למשכורת שהעובד מקבל פעם בחודש, וכשהארגון הוא משמעותי למשפחה, היא סובלנית יותר למקרים שבהם העובד נדרש ליותר שעות, ליותר תשומה, או סתם למקרים שבהם יש לו לחץ לא שגרתי.

 

וכך, ארגונים שיצרו חוויה חיובית אצל בני המשפחה, מגלים כי בני המשפחה מהווים משכך זעזועים למשברים שחווה העובד במקום עבודתו. אז בפעם הבאה שאתה רואה ילדים מסתובבים במסדרון ומפריחים בועות סבון על הפרקט החדש - אל תקרא לזה הטרדה. קרא לזה "פעילות של שימור עובדים".

 

הכותבת, רינת קרן-הרמן, היא מנכ"לית Mind, גיוס עובדים מקצועי וייעוץ ארגוני


פורסם לראשונה 13/07/2010 20:53

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ילדים זה כוח שיווקי בלתי נלאה
צילום: חגית לוטן
מומלצים