שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    StarCraft 2 הושק בישראל
    עשרות קונים הגיעו הלילה לתחילת המכירה של StarCraft 2, ההמשך לסטארקרפט, לו חיכו 12 שנה. בניגוד להשקות קודמות של משחקי בליזארד, ההשקה בישראל הייתה הפעם מנומסת ומנומנמת

    הלילה (ג') הושק בישראל, במספר מוקדי מכירה, משחק האסטרטגיה בזמן אמת לו ציפו הרבה מאוד שחקנים במשך תקופה ארוכה -2 StarCraft. המשכו של להיט האסטרטגיה המיתולוגי מ-1998, StarCraft, משך  קונים אל החנויות - גם בשעת לילה מאוחרת.

     

    בניגוד להשקות קודמות, ועל אף שציפו למאות קונים, לחנות "פריק" שבמרכז ויצמן בתל-אביב, הגיעו רק כמה עשרות לרכוש את המשחק. גיל הקונים הוא מגוון - החל בילדים בני עשר וכלה באנשים בני ארבעים, כאשר המכנה המשותף של כולם הוא האהבה הגדולה שהם רוחשים למשחק. הגיימרים אמרו כי הם מודאגים מהתנהלותה של Activision (ראו גם בהמשך), אבל לדעתם הדבר טרם הצליח לפגוע באיכות המשחקים. גם לחנות "באג" שבדיזינגוף סנטר, הגיעו כמה עשרות - שזכו אפילו לכיבוד קל וכסאות להמתנה, כך שהמכירה למקדימים מתנהלת על מי מנוחות.

     

    שני צעירים בני 17 ו-19, שהגיעו מכפר מעש ומסביון לתל-אביב במיוחד כדי לרכוש את המשחק, סיפרו ל-ynet כי בכוונתם להתקין את המשחק ולשחק בו מיד עם שובם הביתה.

    צילום: ניצן סדן

    אחד מהם אמר כי לולא היה עייף, היה יכול לשחק בו גם עשרים שעות ברציפות. לדבריהם, המשחק היה שווה את ההמתנה.

     

    רקע

    StarCraft הראשון הציב רף חדש למשחקי האסטרטגיה בזמן אמת, כשהציג את קרבות החלל שלו, בו בני האדם, הזרג והפרוטוס נלחמו זה בזה.  הקונספט שלו, שנתפס בידי גיימרים בתור "WarCraft 2 בחלל", היה די והותר כדי לעורר בו עניין עוד בטרם נמכר העותק הראשון.

     

    לאחר יציאתו, כבש סטארקראפט את לבבות הגיימרים בזכות גורמים רבים. הקו העלילתי המתפתח והדינמי היה הבולט בהם. פלישת גזע ה-Zerg, התבססותו, ומיגורו בידי בני האדם והפרוטוס נשמעים כעלילת משחק מחשב שגרתית למדי, אולם Blizzard ידעה לשלהב את לקוחותיה בתוספת רבדים היסטוריים לסיפור המשחק, אשר נחשפים משלב

    לשלב, ומציגים תמונה של עולם עשיר ומעניין.

     

    גישתה של Blizzard למבנה השלב והעלילה הכוללת היא שאיפשרה להשאיר את השחקנים מרותקים: במקום משימות של "השמד את כל מה שהוא לא אתה", בהן התאפיינו משחקי אסטרטגיה מתחרים, בסטארקרפט נחשפו השחקנים למשימות בהן היו התניות, תפניות בעלילה והפתעות נוספות – אשר קיבלו חיזוק בקטעי מעבר מתוסרטים איכותיים ומרשימים.

     

    עוד שיפור היה שילוב אלמנטים שחייבו את השחקן להשקיע מחשבה באסטרטגיה – במקום לבנות הרבה יחידות תקיפה במהירות, ולשלוח אותם לפשוט על בסיס האויב. דוגמה טובה לכך היה שלב בו על השחקן לתמרן כוח קטן בתוך תחנת חלל שנכבשה, במטרה לאסוף מידע ולהימלט.

     

     

    מעבר למבנה שלבים, הציג המשחק לא מעט חידושים אשר התוו את הדרך לרבים ממשחקי האסטרטגיה שבאו אחריו. אחד מהם הוא המבנים הניידים – היכולת להעתיק ממקומם בסיסים שלמים היווה פתח לאסטרטגיות התקפה והגנה חדשות, ולמשחק תחרותי ועשיר יותר.

     

    גם אפשרויות שיפור, שדרוג, ותוספות אשר משפרות את יכולותיהם וביצועיהם של מבנים ויחידות כאחד היתה תכונה מושכת של המשחק.

     

    אבל StarCraft קנה לעצמו מקום של כבוד בפנתיאון משחקי המחשב הגדולים של כל הזמנים בזכות משחק רב המשתתפים שלו. הפופולריות שלו בין חובבי המשחקים ברשת

    צילום: vgames

    עלתה על זו של כל משחק אסטרטגיה אחר.

     

    עד היום נמכרו בעולם מעל תשעה וחצי מיליוני עותקים מהמשחק הראשון, מתוכם ארבע וחצי מיליון – בדרום קוריאה. חיל האוויר האמריקאי השתמש במשחק זה במשך תקופה ארוכה בתור כלי למיון מועמדים לקורס הטיס שלו – בבוחנו יכולת ניתוח והערכה טקטית בזמן אמת.

     

    המשחק השני יחולק לשלושה חלקים, כאשר הראשון שבהם, Wings of Liberty, יתמקד בבני האדם (ה-Terrans) - בעוד שני המשחקים הבאים, שאמורים לצאת על בסיס שנתי, ימשיכו את הסיפור תוך כדי

    התמקדות בגזעים הנוספים.

     

    קשה לנחש האם המשחק השני יזכה להצלחה העצומה לו זכה המשחק הראשון - שעדיין מעסיק גיימרים רבים, למרות הזמן הרב שעבר מאז שחרורו. בקוראה המשחק הראשון כל כך פופולרי, עד שהוא מוגדר שם כספורט לאומי של ממש: תחרויות StarCraft מועברות בשידורים ישירים בטלוויזיה, שחקנים מצטיינים הם סלבריטאים שם ותקליטנים מסמפלים ומשמיעים קטעים מפס הקול של המשחק (יצא בשנת 2000) במסיבות – גם היום, עשר שנים לאחר צאתו.

     

     

    החששות

    המשחק השני טומן בחובו גם לא מעט חששות מצד השחקנים המסורים. מצד אחד, מדובר במשחק של מפתחת המשחקים הסופר-מוכשרת Blizzard, שעדיין לא יצרה משחק אחד שהיה פחות ממצויין, ככה שבכל הקשור למשחק עצמו: הסיפור, המשחקיות, האיזון וכו' - למעריצים אין מה לדאוג.

     

    אז על מה בכל זאת הדאגה? על כל מה שמסביב. Blizzard התמזגה לפני מספר שנים עם מפיצת המשחקים Activision, שידועה בגישה המאוד נצלנית שלה כלפי גיימרים

    ומפתחי משחקים. למרות שלא נראה של-Activision הייתה השפעה על תהליך הפיתוח עצמו, גורמים שונים בשוק בטוחים שיהיו לה לא מעט השפעות על השיווק שלו.

     

    כך למשל, ההחלטה לפצל את המשחק לשלושה חלקים, נראית לחלק מהשחקנים כמו דרך בה החברה מתכננת לעשוק אותם. במקום להוציא את המשחק במכה אחת, הם מוציאים אותו שלוש פעמים - כאשר כל "פרק" עולה יותר ממשחק מחשב רגיל ממוצע (60 דולרים במקום 50 דולרים).

     

    גם ההחלטה להוציא מהמשחק את האפשרות למשחק תחרותי בחיבור רשת מקומי, ולהגביל אותו לקרבות באינטרנט בלבד, הרגיזה לא מעט מעריצים, שחוששים מהשליטה המוחלטת שתהיה ל-Activision בתחום זה, ומהסיכוי שיום יבוא ובו החברה תרצה לגבות כספים על השירות.

     

    השתתפו בהכנת הכתבה:

     

    מערכת ynet - ניצן סדן, ניב ליליאן, אהוד קינן.

    מערכת Games.co.il - דמיאן פרימוריסה, אורן כסיף

     


    פרסום ראשון: 27.07.10, 00:25
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "StarCraft 2 הושק בישראל"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים