שתף קטע נבחר

A7: התשובה של אודי למרצדס CLS

לא לצנועים, ולא לקהל המוכר של המותג - אודי מציגה A7 ספורטבק, עם הפנים לקהל מוחצן, שרכש עד עתה מרצדס CLS. על כבישי ישראל כבר בנובמבר הקרוב

רוקדת על כל הקטגוריות. אודי A7 שהוצגה אתמול (ב') בשעות הערב, מנסה לשלב את הטוב שבכל העולמות: פרקטיות של סטיישן, אמוציונאליות של קופה גדולה ואלגנטיות של מכונית חמש דלתות, כך לפחות על פי אודי. A7 מגיעה לתוך קטגוריה חדשה יחסית אותה המציאה מרצדס עם דגם ה-CLS, אך תתחרה גם עם ב.מ.וו 5 גראן טוריסמו ולמתחרה הזולה בחבורה, פולקסווגן פאסאט CC. אודי A7 תגיע אל אולמות המכירה באירופה כבר בסתיו השנה, מחירה ההתחלתי יעמוד על 51,650 יורו, בין ה-35,000 יורו של ה-A6 או 72,000 של A8.


 

 

מלבד התמחור שמעמיד את אודי A7 החדשה בין דגמי ה-A6 וה-A8, ממדיה החיצוניים גם כן נמצאים פחות או יותר באמצע. אורכה של A7 הוא 497 ס"מ, היא מציגה 191 ס"מ ברוחב ורק 142 ס"מ בגובה, בסיס הגלגלים הנו 291 ס"מ. אחת הבעיות העיקריות במכוניות קופה ארבע דלתות - חמש דלתות במקרה של A7, הנו מרווח הראש של היושבים בשורה השניה, בדרך כלל שני מושבים בלבד כנהוג בז'אנר. אודי A7 עם ממד גובה נמוך גם מזה של ה-A6 יחד עם נגזרות העיצוב המיוחד וכפי שעולה מהתמונות, תציב את אותה הבעיה לזוג הנוסעים האחוריים. באודי מציינים כי ממד האורך הרחב מעניק מרווח מספק, שיעניק גם לנוסעים "גדולים" מרווח ראש מספק ואפשרות לכניסה קלה בדלתות האחוריות.


 

אודי A7 תשווק עם ארבעה מנועים, שניים דיזל ושניים בנזין, בגרסאות הנעה קדמית ולכל ארבעת הגלגלים – אחד מסימני ההיכר של החברה. מנוע הבנזין החלש מבין השניים בנפח 2.8 ליטרים FSI יספק 204 כ"ס, מה שיעניק צריכת דלק ממוצעת של 12.5 ק"מ לליטר ופליטת מזהמים של 187 גרם CO2 לק"מ. מעליו יעמוד מנוע ה-3.0 ליטרים TFSI המספק 300 כ"ס, צריכת הדלק תרד ל-12.1 ק"מ לליטר ופליטת המזהמים תעלה גם היא במקצת, ל-190 גרם CO2. שני המנועים יגיעו עם תיבת שבעת ההילוכים כפולת המצמד של החברה ה-S טרוניק, והנעה לכל ארבעת הגלגלים. באודי רמזו כי מחוץ לאירופה תשווק הגרסה החזקה גם בגרסאות נוספות. מנוע דיזל TDI 3.0 ליטרים יוצע בשני הספקים שונים 245 ו-204 כ"ס, כאשר הגרסה ההחלשה תקבל הנעה קדמית ותיבת הילוכים רציפה, המולטיטרוניק המוכרת. כל הדגמים יגיעו עם מערכת עצור וסע (Start-Stop).

 

אודי הודיעה כי שיווק A7 החדשה יחל באירופה עוד בסתיו השנה, עם תג מחיר כאמור, של 51,650 יורו. מיבואנית אודי בישראל חברת צ'מפיון מוטורס נמסר כי המכונית תגיע ארצה בחודש נובמבר השנה, ותו לא. אם נסיק מתג המחיר של A7 באירופה, אזי ניתן להעריך כי המכונית תעלה בארץ כחצי מיליון שקלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אודי A7, מיישרת קו עם המתחרות
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים