שתף קטע נבחר

StarCraft 2: שובו של הגדול מכולם

כותר ההמשך למשחק האסטרטגיה האפי של בליזארד תוסרט היטב והוא בעל עלילה סוחפת ומנוע AI שיביס גם שחקנים מנוסים. על אף שאינו מחדש מספיק ונגמר מהר מדי, שי זלדיס טוען שהוא חובה לכל גיימר

אחרי המתנה ארוכה בת 12 שנים, סוף סוף הגיע לחנויות Starcraft 2, או לפחות החלק הראשון משלושה שירכיבו את העלילה שלו. סדרת Starcraft מציגה עולם עתידי בדיוני בו האנושות פזורה על כוכבים רבים ומנהלת מאבק נגד שני גזעים חיזריים- נחיל ה-Zerg המזוויע וה-Protoss העתיקים ורבי העוצמה.

 

גיימרים רבים חשבו על ההשקה את מה שאחד מגיבורי המשנה אומר בקול גדול בסוף סרטון הפתיחה של המשחק - About Damn Time!

 

ההיסטוריה של העתיד

במהלך המשחק המקורי, שלטו שחקנים במרד של ארקטורוס מנגסק וג'ים ריינור נגד הקונפדרציה אי שם במאה ה-26, מרד שהסתיים בהצלחה בעלייתו של מנגסק לשלטון, אלא שמסתבר שאת טובת האנושות הוא לא ממש חיפש והוא בגד בערכים הבסיסיים ובחבריו למרד כשהפקיר את שרה קריגן, מרגלת וטלפתית רבת עוצמה, למות.

לא ברור מדוע, אך ה-Zerg דווקא לא הרגו אותה, אלא השחיתו אותה והפכו אותה ליצור החזק בגלקסיה ולשליטתם- מלכת הלהבים.

 

עוד ב - games.co.il : שוחרר need for speed world - ובחינם

 

בסוף חבילת ההרחבה למשחק המקורי קריגן בצורתה החדשה מובילה את הנחיל לנצחון מוחץ ולשליטה בנתח הגלקסיה המקומי, אך במקום לסיים את הקרב ולהכחיד את יריביה היא וכוחותיה פורשים לפלנטה מרוחקת... אך עד מתי?

Starcraft 2: הסרט

בעוד בשביל שחקנים רבים מרכז החוויה הוא ריבוי המשתתפים במשחק החדש, שכן Starcraft היה על פי רוב משחק האסטרטגיה בזמן אמת המאוזן והטוב ביותר לרשת אי פעם, אנו צללנו עמוק לתוך המערכה לשחקן יחיד ובדקנו אם ל-Blizzard עדיין יש את זה בכתיבת עלילה.

 


 

כוכב המשחק בן 30 המשימות (מתוכן כל שחקן יחווה 29 בהתאם להחלטותיו) הוא לא אחר מג'ים ריינור, גיבורו המסוקס של המשחק הראשון ומנהיג המרד נגד השלטון המושחת שהוא עצמו עזר לכונן.

 

מסעו האפי בדרך להפיל את הקיסר ארקטורוס מנגסק מכסאו ולשחרר את האנושות מכבלי הרודנות מתחיל באופן צנוע, ואפילו מלוכלך- כשלחבורת הלוחמים שלו יש בקושי מספיק משאבים לתיקונים בסיסיים. בתחית המשחק, נראה בקיסר מנגסק יותר כמו משחק מחבואים בעולמות הקצה הנידחים.

 

עוד ב- games.co.il : צפו בהשקת StarCraft 2 בישראל

 

אחרי כמה משימות קצרצרות לפתיחה בהן בעיקר גונבים משאבים מהקיסרות של מנגסק ומגייסים למרד עוד חיילים עם ציוד מגוון, מתחילה המערכה העיקרית והעלילה מסתבכת: בעוד ריינור וחבר מרעיו משקיעים כל טיפת דם במרד, מלכת הלהבים מתעוררת מרבצה ושולחת כוחות גדולים של ה-Zerg לפלנטות עליהן נמצאים חפצים מיסטיים עתיקים אפילו יותר מהפרוטוס.

אלו חפצים שהשאירו מאחוריהם ה-Xel'Naga, גזע עתיק שיצר את ה-Zerg וה-Protoss ונעלם מהגלקסיה.

 

טנקים זה סיפור יקר

אמנם לריינור והמורדים לא ברור מה עניינה של קריגן עם החפצים, אך מעסיק מסתורי מוכן לשלם להם כסף רב אם ישיגו את החפצים בשבילו- והיי, מרד נגד הקיסרות זה עסק יקר.

 

 

vgames

 

 

 ריינור ממלא מטלות כאלה ומרחיב את הארסנל של המרד בכלי נשק מתקדמים יותר לאורך המשימות המגוונות, ביניהן הגנה על מוצבים, פינוי אזרחים מפני הנחיל, השמדת חיילות הקיסרות, כריית משאבים, שחרור אסיריםו עוד. Starcraft 2 מצליח לשמור את המשימות מעניינות ושונות אחת מהשנייה מספיק כדי לגרום ל-25 שעות המשחק שלו להרגיש כמו 15, אבל בדרך טובה.

 

מתוך 30 המשימות הזמינות, כ-20 נופלות לדפוסים הרגילים יחסית: בנה בסיס, הכשר חיילים, מלא יעדים והרווח כסף לשיפורים נוספים. בכל משימה ישנם לצד היעדים המרכזיים כמה יעדי בונוס שהגשמתם תזכה אתכם בנקודות מחקר או בכסף נוסף, היעדים האופציונאליים בדרך כלל קשים יותר ודורשים טקטיקה מיוחדת להגשמתם, במיוחד ברמות המשחק הקשות.

 

ארבע מהמשימות הופכות זמינות אחרי ש-Zaratul גיבור הפרוטוס מבקר את ריינור על חללית הפיקוד שלו ומעניק לו גביש זכרון, ובזאת מעניק לו גישה לזיכרונותיו ממסעו האפי והמסתורי. במהלך ארבע משימות המיוחדות תשלטו לא בריינור אלא בזרטול ותלמדו על העבר האפל של הגלקסיה והעתיד לבוא אם ריינור יכשל במשימתו.

 

מה חדש תחת השמש?

האם יש ב-Starcraft 2 חידוש בגודל 12 שנות ציפיה? תלוי את מי תשאלו. מה שבטוח הוא שהמנוע של המשחק לא מצדיק את ההמתנה הארוכה: הגרפיקה לא תפיל אתכם מהכסא אפילו במהלך השעתיים המצטברות של סרטוני המעבר, המפות נראות טוב אבל לא מדהים.

אם יש הצלחה אמיתית בסיפור הזה היא כנראה מנוע ה-AI, שיכול להשפיל גם את הטובים שבשחקנים ברמה הקשה. מצד שני, מנוע AI הוא ממש לא סיבה מספיק טובה לחכות כל כך הרבה זמן.

 


 

למרות זאת, לדעתי המערכה לשחקן יחיד היא הצלחה גדולה- ולו רק כי היא מצליחה לגוון ולשמר את הערנות והעניין של השחקן לאורך כל דקה ודקה, מטלה לא קלה בכלל כשמשימה בודדת יכולה לקחת שעה וחצי.

 

הזרימה העלילתית ממשימה למשימה וסרטוני המעבר הופכים את SC2 לחוויה קולנועית ואפית, ואפילו אחרי 25 שעות כשסרטון הסיום נגמר תמצאו את עצמכם עם הלשון בחוץ ורוצים עוד, אבל נאלצים לחכות עוד שנה.

 

ברמת התוכן החידושים לא משני-עולם: היחידות והמבנים מהמשחק המקורי חוזרים בתגבור של מספר יחידות חדשות, בין השאר ה-Thor האימתני והמגניב, שזו מעין חליפת שריון עצומה ועמוסת תותחים, וה-Hellion הזריז וההרסני שהלהביור שלו שורף דרך שורות על גבי שורות של Zerg.

 


לכל יחידה ישנם שני שיפורים שאפשר לרכוש בין המשימות ויהפכו אותה לקטלנית יותר, ואפילו מבנים בבסיס יכולים לקבל שדרוגים משמעותיים בהשקעה כספית.

 

עוד ב - games.co.il : פרוייקט הדמיית העולם האמיתי

 

מבנה המערכה מקביל לחלקים בספינת הפיקוד והדגל של ריינור- ההיפריון. מהפאב בו תוכלו לשמוע חדשות גלקטיות בין המשימות, לחתום על הסכמים עם שכירי חרב או לפטפט עם חברי הצוות, דרך מעבדת המחקר בה תזכו לשפר את הבנתכם לגבי הגזעים החיזריים ובכך לשפר את יכולתכם ללחום בהם, וכלה בנשקייה בה תרכשו את שיפורי הנשק והיחידות שהזכרנו.

המבנה הסיפורי תורם להזדהות עם גיבור המערכה ולתחושה של עולם מגיב וחי יותר.

 

בנסיון להמנע מספויילרים רק נגלה שבמהלך המערכה ריינור עושה צעדים משמעותיים לקראת הפלתו של מנגסק מכסאו, אך מכיוון שהוא מגלה כי ישנו סיכוי להציל את קריגן ולסיים את המלחמה עם ה-Zerg, מלחמה שמסכנת את האנושות אפילו יותר מרודן מושחת ככל שיהיה, הוא לא רודף אותו עד המוות הפעם.

לצורך המשימה הוא חובר לאויביו הקודמים ולקשת רחבה של גיבורים משניים המציעים מיומנויות אקזוטיות וצבאות פרטיים איכותיים.

Battle.net בתפקיד האח הגדול

אחד החידושים המשמעותיים ביותר לחובבי המשחק ברשת טרי יחסית- בליזארד עדכנה את הפלטפורמה המקוונת שלה ואיחדה חשבונות World of Warcraft ו- Starcraft 2 לתוך חשבון Battle.Net יחיד.

 

שחקנים המבלים באחד המשחקים יכולים להתכתב בזמן אמת ולפטפט עם חבריהם במשחק השני, וגם להזמינם למשחקים מקוונים ב-Starcraft 2. למי מכם שברשותו חשבון WoW, מומלץ לרכוש מוודא-זהות כדי להגן על החשבון, שכן במקרה של גניבת חשבון (מקרה נפוץ ב-WoW) לא תוכלו לשחק אף אחד ממשחקי החברה.

 

חוץ מסולמות תחרותיים במקצי אחד על אחד, זוגות, שלישיות ורביעיות, באפשרות השחקנים גם לשחק ביחד נגד מחשבים במפות מהמערכה או מוגדרות אישית, להתאמן במשחקים לא מדורגים ולהשוויץ בהישגים שלהם.

ל-SC2 מערכת Achievements מכובדת עם כמה מאות הישגים שיעסיקו גם את השחקן המשקיע ביותר עשרות, ואולי מאות שעות עד שיצליח להרוויח את כולם.

 

הישגים אלה גם מעודדים משחק חוזר של חלק ממשימות המערכה ותנאי משחק מיוחדים ברשת.

 

המשחקיות ברשת לא השתנתה כמעט בכלל מאז סופה של גרסת הבטא- פרט לשינויים קטנים ביחסי הכוחות בין היחידות השונות. שחקנים שהתנסו בה ימצאו את עצמם על קרקע מוכרת מאוד. 

 

לא מחליפים סוס מנצח

Starcraft 2 הוא משחק טוב מאוד, גם אם מתעלמים מהמשחקיות ברשת שהיא עיקר החוויה בשביל רוב השחקנים.

 

במבט לאחור על 25 שעות המשחק לשחקן יחיד אני יכול לטעון בפה מלא שהוא הצליח לעניין אותי ולגרום לי לרצות עוד, ויכול להיות שהשעות האלה לבדן שוות את מחיר קניית המשחק.

 

אם לוקחים בחשבון את אינסוף השעות האפשריות ברשת ואת עשרות השעות הנוספות בהשלמת הישגים מיוחדים וחקירת סודות במערכה לשחקן יחיד, מדובר בעסקה מעולה לכל חובב אסטרטגיה, ובמשחק חובה גם לספקנים.

 

ביקורות ברחבי העולם העניקו לו ציון ממוצע של 97 עד כה, ציון שמשקף את איכות החוויה הגלומה בו ואת ההשקעה בו, אבל אם תשאלו אותי בכל זאת בליזארד מכוונת קצת נמוך- מילא שפיצלו את המשחק לשלושה חלקים, כל אחד במחיר משחק מלא, מילא שלא שחררו אותו 12 שנים, אבל לפחות שיציעו חידוש אחד אמיתי שיגדיר את הסוגה מהיום אם הם רוצים את ה-100 שלהם.

 

הטוב: אין, אין משחקים כאלה כבר ששומרים אותך נעוץ למסך 25 שעות בלי שינה. בליזארד מוכיחה שליטה מלאה בנוסחה הישנה.

הרע: הנוסחה כבר עבשה- ציפינו מבליזארד להרים את הרף ולשנות את הסוגה.

סיכום: Starcraft 2 שווה כל שקל וכל שעת משחק שתשקיעו בו, ולחובבי האסטרטגיה הוא משחק חובה, נקודה.

 

ציון סופי: 92 - בגלל חוסר היצירתיות וכמה בעיות טכניות מעצבנות שעוד לא נפתרו

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים