שתף קטע נבחר

וולוו רוצה להתחרות ביוקרה הגרמנית

יו"ר חברת ג'ילי הסינית, אשר השלימה בימים אלה את רכישת מותג הרכב השוודי וולוו, הודיע כי הוא מעוניין להתחרות עם דגמי היוקרה המפוארים של יצרניות הפאר הגרמניות

מה שלא הצליח לבד ועם פורד, יצליח אולי עם הסינים. מותג הרכב השוודי וולוו, אשר עבר בימים אלה באופן סופי לבעלות סינית מלאה, עשוי להתחרות בעתיד הלא רחוק עם מיטב תוצרת תעשיית הרכב הגרמנית - מרצדס, ב.מ.וו ואודי. כך לפחות מאמין יו"ר יצרנית הרכב ג'ילי ובעלת וולוו החדשה, לי שופו. לדבריו, וולוו תחת בעלות סינית מתכננת לייצר מתחרה ישירה במרצדס S קלאס, ב.מ.וו סדרה 7 ואודי A8, כך מדווח אוטוקאר הבריטי. את הדברים שופו לאחר ההודעה על הרכישה הסופית של המותג. עוד אמר כי רכישת וולוו מהווה עבור הסינים הגשמת חלום, אך הזהיר כי הדרך להצלחה אינה מיידית.

 

 

"הגענו לפתחו של הר גבוה... ןאנו מקווים ומאמינים שוולוו תגיע לראשו", כך אמר במעמד השלמת הרכישה. הבריטים ציטטו את שופו כאומר שוולוו תייצר "מכוניות ברמה גבוהה במיוחד, שתתחרה במרצדס וב.מ.וו. בתקשורת העולמית כבר העניקו לדגם העל של היצרנית השוודית לשעבר את השם S90 - שם שניתן בסוף שנות ה-90 לדגם שהחליף את ה-960. חיי ה-S90 היו קצרים במיוחד, וייצורו לא המשיך לאחר שנתיים בלבד.

 

רכישת וולוו על-ידי ג'ילי היא הגדולה מסוגה של יצרנית רכב סינית כלשהי, ומשקפת את החשיבות העולה של המדינה בשוק הרכב העולמי. הרכישה הושלמה בסופו של דבר בסכום כולל של 1.5 מיליארד דולרים, 300 מיליון פחות מהסכום אותו הייתה אמורה ג'ילי להעביר לפורד, בעלת הבית הקודמת, תמורת וולוו במקור. פורד רכשה את וולוו בשנת 1999 בסכום של 6.45 מיליארד דולרים.

 

כעת עומדת בפני ג'ילי המשימה הקשה של השבת המותג השוודי הכושל מבחינה פיננסית למסלול הרווחים, לאחר שבשנה שעברה דיווחה החברה על מחזור של 12.4 מיליארד דולרים - אך הפסד כולל לפני מס של 653 מיליון דולרים. באותו המעמד הוכרז סטפן ג'קובי כיו"ר החדש של החברה. ג'קובי היה מנהל הזרוע הצפון אמריקנית בקונצרן פולקסווגן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
וולוו S60, תקבל אחות גדולה מה-S80?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים