שתף קטע נבחר

מי קובע מתי המצבר סיים את חייו?

בעל מכונית מסוג סקודה אוקטביה נתקל בבעיות התנעה, כתוצאה ממצבר לא תקין לדבריו. להערכת היבואנית, חברת צ'מפיון מוטורס, המצבר תקין למרות הכל. מי צודק, ומה יעלה בגורל הבדיקה החוזרת?

מי קובע אם המצבר במכונית שלכם עדיין תקין - היבואן, המוסכניק או ספר הרכב? תלוי את מי שואלים. כך למשל, במוסכים של יבואנית פולקסווגן-אודי-סקודה-סיאט לישראל, חברת צ'מפיון מוטורס, סבורים שגם אם המצבר אינו "מתנהג" לפי הכתוב בספר אבל המוסך קבע שהוא בסדר, ללקוח אין כל בסיס לטענה. אלא שרז מבורך, הבעלים של סקודה אוקטביה חדשה, לא סבור כך.

 

"בתאריך 26.7.10 נאלצתי לקרוא לחברת שגריר, כדי שתסייע לי בהתנעת הרכב", הוא כותב לנו. "מיד לאחר שעזרו לי, נסעתי למוסך "נירגד" בירושלים". מבורך הכיר את המוסך, שכן שלושה שבועות לפני כן, החליף בו מנגנון חלון קדמי ימני לא תקין. "בשעת אחר הצהריים התבקשתי לחזור אליהם שוב, על-מנת להשלים את בדיקת המצבר", הוא ממשיך. ואכן, ב-28.7 הוא נסע למוסך, שם שמע מפי המנהל כי המצבר תקין, וכי התקלה נבעה מ"זליגת חשמל" למנגנון החלון הקדמי.

 

"הסבתי את תשומת ליבו לעובדה כי בהתאם להוראות היצרן (ספר הרכב), צבע ירוק בחלונית הבדיקה של המצבר מעיד על מצבר טעון כהלכה, בעוד ברכבי החלונית שקופה", ממשיך מבורך. "דרשתי להחליף את המצבר, אבל התשובה שקיבלתי הייתה שאחזור למוסך כשבועיים-שלושה לפני תום האחריות, ואז יבדקו לי שוב את המצבר", אמר לנו. אגב, מבורך טוען כי פנה גם למנהל אולם התצוגה של החברה בתל אביב שם רכש את הרכב, והתלונן על המצבר, שם הבטיחו אמנם שיחזרו אליו, אך זה לא קרה. גם מאגף השרות של החברה אליו פנה מיוזמתו, איש לא חזר.

 

"שלחתי sms למנהל השרות של החברה, והודעתי שאני דורש להחליף לי מצבר, שכן לפי ספר הרכב הוא אינו תקין. למחרת התקשר אלי מנהל המוסך בירושלים, הציע לבדוק שוב את הרכב, ולהראות לי שהמצבר תקין. אחר כך אמרו להמתין מספר ימים, וחזרו אלי שוב עם התשובה הקודמת - "המצבר תקין, ואם תרצה תוכל לבדוק הרכב במוסך אחר של החברה".

 

"הוראות יצרן הן בבחינת אורים ותומים, ולשם כך הן קיימות. כך נכון בכל מקום ובהתייחס לכל כלי-מכשיר", מוסיף רז. רכשתי רכב חדש (2009) במיטב כספי, והוא נסע כד כה 13 אלף ק"מ. לא הייתי מצפה לתקלות בתקופת האחריות. אך אם כן, אין לי צל של ספק כי החברה נושאת באחריות. בינתיים, במצב הקיים, איבדתי את הביטחון והרוגע לקראת ובעת נסיעה. גם העובדה כי לא הצלחתי להניע את הרכב באמצעות כבלים בעת התקלה, מצביעה כי באם אתקע בדרך, אזדקק לחילוץ. אני נחוש למצות את זכויותיי, ומאוכזב מאופן הטיפול וההתנהלות מצד המוסך-חברה", הוא כתב.

 

ואנחנו סבורים שהוא צודק. לבקשתנו, הגיבה חברת צ'מפיון לטענות: "הלקוח הגיע למוסך בירושלים עם תלונה על בעיות בהתנעת הרכב. בבדיקה שנערכה במקום נמצא כי יחידת בקרה בדלת, גרמה לצריכת זרם מוגברת ולהחלשות המצבר. היחידה הוחלפה בחדשה. לאחר ההחלפה האמורה, המצבר נבדק ונמצא תקין. תלונתו המחודשת של הלקוח לגבי המצבר, הועברה מהמוסך למחלקה הטכנית. נורית החיווי על-גבי המצבר מצביעה על רמת נוזל אלקטרוליט. בדרך כלל, הוספה של נוזל פותרת את הבעיה. חברת צ'מפיון מוטורס ביקשה מהלקוח לחזור לביקורת ובדיקה נוספת. לאחר הבדיקה, ואם יידרש, יתבצע תיקון (הוספת נוזל או החלפת מצבר) בהתאם לצורך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מי יטען את המצבר?
צילום: ויז'ואל/פוטוס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים