שתף קטע נבחר

אפשר להחזיר לחנות מוצר שאריזתו נפתחה?

אדם שרכש מחשב נייד טען כי למחרת ביקש לבטל את העסקה, אך החברה סירבה. ביהמ"ש קבע כי העסקה תבוטל מאחר ובמקום הרכישה לא הוצב שלט המפרט את מדיניות החזרת המוצרים, והקונה לא הוזהר שלא לפתוח את האריזה

לקוח רכש מחשב נייד "אסוס" במסגרת יריד מכירות שערכה רשת חנויות ספייס פתרונות מחשוב בבני ברק. לטענתו, המוכר במקום אמר לו כי מדובר במחשב מצוין, אך כשהפעיל את המחשב בביתו, גילה לטענתו כי מדובר במחשב איטי מאוד וחלש. הלקוח טען כי כבר למחרת היום, ביקש להחזיר את המחשב, אך בחנות נאמר לו כי הדבר אינו אפשרי.

 

 

בתביעה שהגיש לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב, דרש התובע לבטל את העסקה ולקבל חזרה את כספו, וכן לקבל פיצוי ללא הוכחת נזק, כקבוע בחוק.

 

החברה טענה, כי בזמן הרכישה נשאל התובע מהו סוג השימוש אותו הוא מייעד למוצר, ולאור תשובתו כי הוא מחפש מחשב עם ביצועים מינימאליים, הציע לו המוכר את המחשב המדובר. לטענת החברה, מאחר והתובע פתח את המוצר בביתו, הפעיל והשתמש בו, לא ניתן לקבלו חזרה כחדש ואין כל הצדקה לפצות את התובע.

 

הקונה לא הוזהר שלא לפתוח את האריזה

השופטת נאווה ברוורמן קיבלה את התביעה באופן חלקי, לאחר שקבעה כי התובע זכאי לבטל את העסקה ולקבל את כספו, אך אינו זכאי לפיצוי נוסף.

 

השופטת קבעה, כי החברה עצמה הודתה כי במקום לא היה שילוט באשר למדיניות החזרת מוצר, וכי על פי העדויות שהובאו בפני בית המשפט, לא הובהר לתובע כי במידה ויפתח את המוצר לא יוכל להחזירו. זאת, בניגוד לחוק המחייב את המוכר לפעול בהתאם למדיניות החזרת המוצרים אותה הוא קובע, ולפרסמה באופן גלוי.

 

"אני רואה להעיר ולהדגיש כי על הנתבעת היה להביא בפני התובע עניין זה ולומר לו באופן מפורש ושלא משתמע לשתי פנים, כי במידה ויפתח את המוצר ויעשה בו שימוש שיגרום להרעה, לא יוכל להחזיר את המוצר" כתבה השופטת.

 

לפיכך, נקבע כי התובע זכאי לבטל את העסקה. עם זאת, נפסק כי המקרה הנדון אינו מצדיק פסיקת פיצויים ללא הוכחת נזק. משכך, חויבה החברה להשיב לתובע את כספו - 2,398 שקלים בכפוף להחזרת המחשב, וכן לשלם לו הוצאות משפט של 500 שקלים.

 

לעיון בפסק הדין

 

לאתר המשפט הישראלי פסקדין

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
(אילוסטרציה)
(אילוסטרציה)
צילום: index open
מומלצים