שתף קטע נבחר

ניר ברגמן חוזר לטוקיו עם "הדקדוק הפנימי"

סרטו החדש של ברגמן יוקרן בפסטיבל הסרטים בטוקיו, שמונה שנים אחרי שסרטו הקודם, "כנפיים שבורות", זכה שם בפרס הראשון. "שמחתי לגלות שלפחות בוועדת הלקטורים הצליחו להתחבר למה שראו", הוא אומר

שמונה שנים אחרי ש"כנפיים שבורות" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל טוקיו, אחד הסימנים הראשונים לנסיקתו של הקולנוע הישראלי בזירה הבינלאומית, חוזר הבמאי הישראלי ניר ברגמן לבירת יפן עם סרט חדש. "הדקדוק הפנימי", עיבוד קולנועי לספרו עטור השבחים של דויד גרוסמן, יוקרן בפסטיבל בטוקיו שייפתח ב-23 באוקטובר ויינעל בסוף החודש.

 

הפסטיבל, שנחשב לפלטפורמת חשיפה קולנועית מרכזית במזרח אסיה וכאחד מעשרת הפסטיבלים המובילים בעולם, שם דגש מיוחד על חשיפת סרטים של יוצרי קולנוע בראשית דרכם. "זה פסטיבל שמקבל סרטי ביכורים וסרטים שניים של יוצרים ולכן ההתרגשות כפולה", אומר ברגמן, ומודה כי חשיפת הסרט מול קהל שבא לכאורה מתרבות שונה, מרגשת אותו לא פחות.

 

"גם לפני שמונה שנים עם 'כנפיים שבורות' תהינו איך יתחבר הקהל היפני לסרט", הוא אומר. "התחושה היום די דומה אבל מה שמדהים הוא שכמו שאז הם ראו את עצמם משתקפים בתוכו, כך גם הפעם מאוד שמחתי לגלות שלפחות בוועדת הלקטורים הצליחו להתחבר למה שראו. זה מעניין כי התחושה היא שמדובר במרחב תרבותי גדול אבל למעשה, כשאתה שם, אתה מבין שזה לא בדיוק ככה".

 

עלילת סרטו של ברגמן מתרחשת בירושלים, בשנות ה-60 של המאה הקודמת, ובמרכזה סיפור התבגרותו של נער והתמודדויותיו בתוך המשפחה, כבן להורים ניצולי שואה, ומחוצה לה. בסרט משתתפים השחקנים אורלי זילברשץ, יהודה אלמגור, רואי אלסברג, רבקה גור, יעל סגרסקי ואוולין קפלון. הסרט, שייצא לאקרנים בישראל ב-22 בספטמבר, זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע בירושלים ומועמד ל-12 פרסי אופיר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ברגמן. ביג אין ג'פן
צילום: ניר שאנני
לאתר ההטבות
מומלצים