שתף קטע נבחר

גאווה ישראלית: הצלחה בראלי דרך המשי

צוות הראלי המנוסה והמצליח ביותר בספורט המוטורי הישראלי, רז היימן והלל סגל, סיימו את הראלי הבינלאומי בהישג מצוין. מקום 10 בין כל המשתתפים, רביעי בקטגוריה, וראשונים בין הקבוצות הפרטיות. צוות אחר סיים במקום ה-18, וזוג נוסף פרש ביום השלישי לתחרות

הישג נאה לצוות ישראלי במירוץ ראלי. ראלי דרך המשי, הנערך זו השנה השנייה ברציפות, שוב מאיר פניו לישראלים. רז היימן (נהג) והלל סגל (נווט), אשר השתתפו גם במירוץ שנערך אשתקד, רשמו הישג מרשים - מקום ראשון בתת-קטגוריה הכוללת כלי רכב ללא כל תמיכת יצרן, ו-10 מתוך כל 48 הצוותים שזינקו לראלי.  צוות פוינטר לא הצליח אמנם לסכן את קרלוס סיינז - אלוף העולם לשעבר בראלי ובמירוץ הדקאר - בפולקסווגן טוארג הרשמי, אך הביאו את המיצובישי פאג'רו בו השתתפו, למקום מכובד בהחלט.

 


שלושת הצוותים הישראלים בראלי דרך המשי. הצלחה מרשימה להיימן וסגל

 

ראלי דרך המשי התנהל השנה על אדמת רוסיה בלבד, מבלי לגלוש לקזחסטן וטורקמניסטן, כבשנה שעברה. רז היימן, מוותיקי הספורט המוטורי המקומי, סיפר היום (ב') ל-ynet על החוויה. "המירוץ השנה היה ארוך מקודמו, וכלל שמונה ימי תחרות ובסך הכל כמעט 4,600 ק"מ, מעט יותר מאשתקד", אמר היימן, והוסיף כי תוואי המירוץ היה כה הפכפך, עד כי מדי יום נדרשו הצוותים להחליט על סוג הצמיג המתאים לדרך. "יום אחד מצאנו את עצמנו דוהרים במהירות של 160 קמ"ש, וביום אחר כל מה שעשינו היה לתקל קטעים טכניים איטיים וקשים.

 

"תחילת המירוץ, באזור סנט פטרסבורג, עברה באזורים מיוערים ושבילים מהירים ובוציים. בהמשך הגענו למדבר קלמיקיה בדרום-מזרח רוסיה, עם דיונות שלא ברור מה הן עושות באזור זה. הסיום היה באזור הים השחור, עם מעברי נחלים רבים. היימן מספר עוד כי ביום השלישי לתחרות, נאלצו להתמודד עם תקלה במשאבת המים במכונית המירוץ, בעיה שגרמה להם לרדת עד למקום ה-30 בשלב מסוים. 


רז וסגל באחת ההפוגות - "אופי המסלול השתנה מיום ליום"

 

"אחרי השתתפות בשלושה מירוצי ראלי פרעונים ופעמיים בדרך המשי, היעד הבא חייב להיות ראלי דקאר", אומר היימן. אלא שהנהג והרוכב המוכשר, מודע למשמעות ההשתתפות במירוץ הארוך והמפרך. "אני מעריך שעלות ההשתתפות בדקאר עומדת על לפחות פי חמישה מהתקציב עבור ראלי דרך המשי. בלי סיוע כספי רציני, אין צ'אנס לעשות את זה", אומר היימן.

 

לצד היימן וסגל השתתפו שני צוותים נוספים - צוות טלפארמה עם ניצן שקל ודובי נוימן, וצוות אבסולוט עם עופר קוקס ונעם שמיר. הצוות הפחות מנוסה בין השניים, קוקס ושמיר, השתתף לראשונה במירוץ בינלאומי, וסיים במקום ה-18 הכללי והמכובד. ניצן שקל ודובי נוימן הצליחו פחות. ביום השלישי למירוץ פגעו בעץ לצד המסלול, ופרשו מיידית מהאירוע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הלל סגל
ראלי דרך המשי 2010 צוות פוינטר רז היימן והלל סגל
צילום: הלל סגל
ראלי דרך המשי 2010 צוות פוינטר רז היימן והלל סגל
צילום: הלל סגל
ראלי דרך המשי 2010 צוות פוינטר רז היימן והלל סגל
צילום: הלל סגל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים