שתף קטע נבחר

יוצאים לדרך: הונדה PCX במבחן ארוך-טווח

הקטנוע המסקרן ביותר של הונדה בישראל, 125 סמ"ק עם תג-מחיר אטרקטיבי - יחסית להונדה - ומערכת דימום מנוע בעת עצירה, נחת אצלנו למבחן ארוך טווח. במהלך השנה הקרובה תלמדו עליו כל מה שניתן ללמוד - ובינתיים, דו"ח היכרות והתרשמות ראשונית

את ההונדה PCX, קטנוע מודרני ומסקרן, אתם עומדים לפגוש כאן מספר פעמים במהלך השנה הקרובה - 12 פעמים ליתר דיוק, אחת לחודש. הסיבה לכך פשוטה: מבחן ארוך-טווח לאחד הקטנועים המעניינים שנחתו כאן לאחרונה. במהלך התקופה בה יהיה עמנו, נצבור על גבו מספר קילומטרים רב ככל האפשר, 20 אלף לפחות, במגוון כבישים, שימושים ורוכבים. בהתחשב בייעודו העירוני בעיקר של הכלי, מדובר במרחק כלל לא מבוטל, בו ננסה לגלות איך הוא שורד, ומה הוא מעניק לבעליו - לטוב, ומן הסתם גם לפחות טוב.


 

למה דווקא הוא?

הבחירה ב-PCX אינה מקרית. קטנועי הונדה נהנים מאז ומעולם מתדמית אמינות גבוהה ואורך-חיים מופלג, ומעניין מאד יהיה לבחון תדמית זו הלכה למעשה, בתנאים קשים לא פעם, ותחת ידיים אובייקטיביות. מלבד זאת, מאז הגיע ארצה לפני מספר חודשים, הפך הקטנוע הצנוע לדגם הנמכר ביותר של הונדה אצלנו. אם כי, חובה להזכיר, מדובר עדיין במספרים יחסיים בלבד. מותג הונדה אינו משופע בלהיטי-מכירות בשוק הישראלי, בלשון עדינה. האם ההצלחה המסחרית אכן מוצדקת?

 

ויש סיבות נוספות. בניגוד לשאר דגמי הונדה המגיעים אלינו ברובם מיפן או איטליה, הקטנוע הזה מיוצר בתאילנד; והוא נושא תג-מחיר זול במונחי הונדה, 20,000 ש"ח. האם תהיה לארץ המוצא משמעות מבחינת איכות הייצור, אמינות ועמידות? האם הניסיון להעמיד רכב דו-גלגלי זול יחסית, הביא עמו ירידה באיכות המוצר?

 

ולא פחות חשוב, ה-PCX נושא בחובו פרט טכנולוגי מסקרן. מדובר בקטנוע הראשון בארץ, המצוייד במערכת דימום אוטומטי בעת עצירה, Idling Stop. מערכת זו מדוממת את המנוע מספר שניות לאחר עצירה, ופתיחת המצערת מתניעה אותו מחדש. המטרה היא כמובן חסכון בדלק והקטנת הזיהום, ובהתאם מפרסמת הונדה מספרים מרשימים של צריכת דלק. מענין יהיה לגלות האם מדובר במספרי מעבדה חסרי משמעות בעולם האמיתי, או שמא בתוספת חיובית אמיתית.


שני קילומטרים "על השעון". הונדה PCX מתחיל מבחן מפרך (תצלומים: טל שביט)

 

לאחר שנסיים לצבור עליו כ-1,000 ק"מ, ואחרי שיעבור טיפול ראשון ("אחרי הרצה"), נבחן אותו באופן מסודר ונפרסם את מסקנותינו. פרט לכך נפרסם כאן מדי חודש דו"ח התקדמות אודות הרפתקאותיו ומעלליו של ה-PCX. בינתיים, עם כמה מאות ק"מ על מד הקילומטרים, אפשר לציין מספר נקודות חשובות יותר ופחות:

 

  • ה-PCX נמסר לנו עם 2 קילומטרים על השעון ומיכל דלק מלא, כך שאנחנו מעריכים שלא רכבו עליו יותר מדי לפני כן.
  • הכלי נמסר לנו באולם התצוגה של הונדה בדרך השלום בתל-אבב, יחד עם תוספת שהוזמנה מראש - ארגז אחורי שימושי בנפח 35 ליטר - מספיק לקסדה שלמה או תיק צילום גדוש.
  • ההסבר שקיבלנו על הכלי היה קצר יחסית, וכלל שתי אזהרות: ראשית, הדימום האוטומטי עלול להפתיע את הלא מנוסים בפעמים הראשונות. שנית, מתגי האיתות והצופר ביצעו "הצרחה", נכון, כמו ב-VFR.
  • יחד עם הקטנוע נמסרו לידינו שני ספרי-מפעיל עבי-כרס, כל אחד מהם בשלוש שפות שונות. אנחנו משערים שהספר באנגלית-איטלקית-ספרדית יהיה שימושי יותר עבור רובכם מזה שכתוב בצרפתית-גרמנית-הולנדית.

 

ואיך בינתיים?

בעיקר לומדים להכיר אחד את השני. עד עתה רכב על ה-PCX רוכב בודד, אך מצב זה ישתנה מהותית בחודשים הקרובים. ואותו רוכב בודד, החתום על שורות אלה במקרה, מתרשם כי מדובר בקטנוע מאד נעים-הליכות, עם מנוע חלק ושקט. לא חזק במיוחד, אבל חזק מספיק עבור תנועה עירונית. מערכת בלימה משולבת עם בלם תוף אחורי ודיסק קדמי, מרשימה כמו המנוע: לינארית, נעימה לשימוש, ולא חזקה במיוחד. המנוף השמאלי מפעיל את שני הבלמים גם יחד, הימני - את הקדמי בלבד.


 

 

למרות ממדיו הקומפקטיים, מהצנועים בשוק, יש בו מספיק מקום לרגליים ארוכות במיוחד. אותם ממדים קטנים עוזרים לו להצטיין בתמרון בתנועה צפופה, וצמיגי ה-"14 הדקיקים מספקים אחיזה טובה ובעיקר היגוי בטוח. המיתלים מצוינים מבחינת נוחות נסיעה, ומתחת למושב יש מקום לקסדה שלמה אחת - אם כי יש צורך ללחוץ מעט על המושב כדי לנעול אותו.

 

ולסיום דיווח הבכורה, מילה על האיכות. מדובר אמנם ברושם ראשוני בלבד, אך בכל זאת - איכות החומרים וההרכבה עושה רושם טוב בדרך כלל, אך היא אינה אחידה. חלק ממשטחי הפלסטיק מרגישים זולים מאחרים, ובמקום אחד נתקלנו ברווח המצביע על חלק עקום מעט. מלבד זאת, קיבלנו את הקטנוע עם חופש קטן בבית המצערת, מכיוון שלא הודק היטב לכידון. זה האחרון אגב, אינו ממורכז, ופונה מעט ימינה יחסית לגלגל הקדמי. עניין של הרכבה - והכנה למסירה - לקויה.

 


הונדה PCX

הונדה PCX

הונדה PCX 

 
מנוע: 125 סמ"ק, קירור מים
הספק מרבי 11.2 כ"ס
משקל: 125 ק"ג
גובה מושב 76 ס"מ

צמיגים (קדמי-אחורי)

 

90-90-14, 100-90-14

מיכל דלק: 6.2 ליטרים
מהירות מרבית 96.5 קמ"ש
זיוף ספידומטר 11%+
קוטר סיבוב 3.70 מטרים
טיפוס מדרכה 14 ס"מ
אחריות שנה, ללא הגבלת ק"מ
אחזקה ל-24 אלף ק"מ 5,334 שקלים
מחיר

19,900 שקל 


פורסם לראשונה 23/09/2010 20:05

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תגידו יפה "ברוך הבא"
צילום: טל שביט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים