שתף קטע נבחר

"תוך 5 שנים יהפוך אופל למותג השלישי בישראל"

חזון אחרית הימים? יבואן אופל החדש, שלמה שמלצר, אינו מהסס להכריז כי תוך מספר שנים יביא את המותג הגוסס בישראל, למעמד של מתחרה רציני במאזדה ויונדאי - "אתם מכירים אותי, ויודעים שאצליח"

"לפני שנים רבות הייתי היבואן של סקודה. לא הרבה אנשים האמינו שאצליח עם המותג הזה, ותראו איפה הוא היום", כך אמר אתמול (ה') שלמה שמלצר, בעלי צי הרכב הגדול בישראל, ומעתה גם יבואן מותג הרכב הגרמני אופל. שמלצר, בעל חברת הליסינג הגדולה בישראל ואחד הכוחות החזקים בשוק הרכב, אמר את הדברים במפגש עיתונאים שנערך בתערוכת הרכב של פריז, שתפתח שעריה לקהל הרחב החל ממחר.

 

  • יבואן חדש לאופל: שלמה שמלצר

 .

שמלצר, ולצדו מנכ"ל קבוצת הרכב של החברה, בנו אסי, הבהיר כי מדובר בחלום שהתגשם. "אופל תהיה אחרת תחת ידינו" אמר, ורמז למצבו הנוכחי של המותג, לאחר שנים רבות בקבוצת UMI, נציגת GM בישראל. "יש לנו מזל שהגענו לאופל, בדיוק ברגע בו הם מציעים את המכוניות הטובות ביותר שייצרו זה כמה עשורים. לכן גם יהיה הרבה יותר קל להחדיר את אופל לתודעת רוכשי הרכב, לעומת הבעיות עמן נתקלנו עם סקודה למשל", הוסיף שמלצר.

 

לדברי שמלצר, כבר בינואר הקרוב, בעוד כשלושה חודשים, יתחיל שיווק מכוניות אופל על-ידי היבואן החדש בישראל. המשמעות היא כי הזמן שנותר לקבוצה לסיים את ההתארגנות הנדרשת, כולל מוסכים והכשרת עובדיהם, אולמות תצוגה, סוכנים ועוד, קצר להפליא. אלא שאם הוא מודאג, אין דרך לראות זאת. "אני מעריך שאמכור כבר ב-2011 כ-3,000 מכוניות", אמר בביטחון.

 

באופן טבעי, בעל כוח הקניה הגדול ביותר בשוק הרכב הישראלי, אינו הדמות האהודה ביותר בקרב יבואני הרכב הגדולים. אלה נדרשו עד עתה, לא פעם, להיכנע לדרישותיו - הנחות מפליגות במחיר המכוניות למשל. כעת הם מוצאים עצמם מתמודדים עמו בשני מישורים – הן כרוכש הרכב הגדול במדינה, והן כיבואן לכל דבר ועניין, המסוגל למכור לעצמו את המכוניות שהוא מייבא, ולהגדיל בכך את נתח השוק של מותג אופל.

 

דבריו של שמלצר זכו לחיזוק מפי מיכאל קלאוס, האחראי על הפעילות הבינלאומית של אופל מחוץ לאירופה. "החלטנו לוותר על UMI כנציגת אופל", אמר, והוסיף כי ישראל היא למעשה המדינה הראשונה בה התקבלה החלטה להוציא מידי נציגות GM את המותג אופל, ולהעביר אותו ליבואן נפרד. לדבריו, אופל בודקת כעת את מצבה בכל שוק ושוק, וכנראה שבעתיד ילכו שווקים נוספים בעקבות זה הישראלי. "אנחנו מתכוונים לשווק בישראל את כל ארסנל הדגמים של אופל. גם אם זה לא יקרה מיד, לבסוף יגיעו כל הדגמים שיורדים מפסי הייצור שלנו", אמר. לדבריו, האסטרה היא הדגם העיקרי בתכניות השיווק העתידיות של GM ושמלצר.

 

לבסוף אמר שמלצר כי הוא אינו מעוניין לריב עם אף אחד מהיבואנים הקיימים, אלה מהם רכש עד עתה מכוניות. "אנחנו לא מתכוונים לריב, ואין שום טעם בזה. נמשיך לרכוש הרבה מכוניות מכולם, ולא נעניק לאופל שום יתרון מחיר מול התחרות, במטרה להגדיל את מכירות המותג באופן מלאכותי", אמר.

 

עם זאת, אין ספק ששמלצר יודע היטב כי חשש הקולגות מכוחו בזמן שרכש רכב בלבד, עלול להפוך מעתה לאימה של ממש. הנינוחות שהקרין בעת שנדרש לתשובות בעניין, מלמדת כי הוא אולי אפילו נהנה מכך. מעניין יהיה לשמוע עד כמה נהנים אנשי דלק מוטורס למשל, או מנהלי יונדאי וטויוטה. שלא להזכיר את UMI, משווקי אופל עד רגע זה ממש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סיון פרג'
שמלצר: "אופל תהיה מספר 3"
צילום: סיון פרג'
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים