שתף קטע נבחר

סערה בכוס וודקה

וודקה ואן גוך עוברת מטמפו לחברת הכרם, אחרי שזו חתמה עם היבואן על הסכם הפצה בלעדי. זאת אחרי שהכרם איבדה את שיווק והפצת אבסולוט לטמפו, וקיבלה לידיה את סטולי

חברת הכרם תחליף את טמפו כמפיצה הבלעדית של וודקת הסופר פרימיום ואן גוך בישראל. הכרם חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת ארודן, יבואנית ואן גוך, במסגרתו תחל הכרם בהפצת המותגים ואן גוך, וודקה XXO, וודקת התה SWEET CAROLINA, החל מ-1 בינואר 2011. 

 

המעבר הזה בא כחלק משרשרת שינויים בתחום השיווק וההפצה של האלכוהול המיובא בישראל. חברת הכרם איבדה לאחרונה את הזיכיון להפצת מותג הוודקה אבסולוט מבית פרנו ריקארד, שעבר לחברת טמפו, וקיבלה לידיה לפני כחודש את סטולי (וודקה סטוליצ'ניה), ששיווקה החברה הסקוטית למשקאות. לפי הכרם, החברה נפרדה מפרנו ריקארד בגלל דרישות מסחריות, חוקיות ודרישות שנוגעות למגוון ולפורטפוליו שהחברה לא יכלה לעמוד בהן.

 

ארודן החליטו לעבור לכרם משום שטמפו משווקת כעת את וודקה אבסולוט, מפרסם גדול ומותג דומיננטי, ולא בטוח שטמפו יכלה להקדיש תשומת לב דומה לוואן גוך. חברת הכרם מצידה, מנסה לשקם את היקפי מכירות המשקאות שלה, בעקבות אובדן מותגי פרנו ריקארד.

 

הכרם מחדשים את הפורטפוליו

וודקה ואן גוך ההולנדית הושקה בישראל לפני שלוש שנים. היקף המכירות שלה כאן עומד על מעל 25 מיליון שקל בשנה, ולפי הכרם, המותג שומר על קצב גידול של 100% משנה לשנה ומוביל את קטגוריית הסופר פרימיום.

 

למותג מגוון של 18 טעמים, כשבארץ אפשר למצוא את הטעמים: קרמל, אננס, מלון, מוחיטו מנטה, תפוז ודאבל אספרסו. המחיר מומלץ לצרכן ל-750 מ"ל - 220 שקל. המתחרה העיקרית של ואן גוך בארץ היא הגריי גוס הצרפתית מבית בקרדי מרטיני, שמתומחרת ב-250 שקל, ומיובאת ארצה על-ידי אקרמן. אקרמן קיבלה לידה לאחרונה את הייצוג הבלעדי של כל מותגי האלכוהול היוקרתיים של תאגיד בקרדי מרטיני העולמי.

 

אריאל אפשטיין, הכרם: "לפני כמה חודשים הודענו שאנו נפרדים מחברת פרנו ריקארד. בסמוך להודעה, כבר התחלנו בהבנות לגיבוש של פורטפוליו חילופי, וכרגע אנו חושפים את הפורטפוליו החדש הזה. זה התחיל מסטולי לפני חודשיים, וממשיך עכשיו עם ואן גוך שמאוד משלימה לנו את קטגוריית הסופר פרימיום, שהיא קטגוריה בצמיחה, ומדובר בעוד נדבך וחשוב ומהותי בהיערכות שלנו ל-1 בינואר 2011. בקרוב, יהיו עוד הודעות כאלה".

  

רותם נרדי-בוטל, מנכ"ל חברת ארודן: "לאחר שנים מוצלחות עם טמפו, בהם ביססנו מותג מוכר ומוביל קטגוריה, בחרנו בחברת הכרם להיות המפיץ הבלעדי של וודקה ואן גוך. איתרנו את השותף הנכון, שיחד עם מערך השיווק שלנו, נמשיך להיות השחקן המוביל בשוק המקומי". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
קצב גידול של 100%. ואן גוך
צילום: אבי כהן
מומלצים