שתף קטע נבחר

למבורגיני: סיבי פחם ו-2.5 שניות ל-100 קמ"ש

אחרי חשיפה רב-שלבית של פרטי רכב לא מזוהים במשך מספר שבועות, חשפה יצרנית האקזוטיקה האיטלקית את הססטו אלמנטו - מכונית על קלילה וחזקה, עם ביצועים של אופנוע ספורט מהיר במיוחד

היא לא המכונית החשובה ביותר בתערוכה. ובאופן טבעי, היא אחת הפחות רלוונטיות עבור קהל המבקרים. ובכל זאת, מכונית הקונספט למבורגיני ססטו-אלמנטו (האלמנט השישי) היא ללא ספק מסובבת הראשים הרשמית של תערוכת הרכב הבינלאומית בפריז. כדי להבין מדוע, צריך להעיף בה רק מבט אחד חטוף. מותר להניח שגם אם לא חזיתם בה במציאות, היא עדיין תעשה עליכם רושם יוצא דופן. 

 


 

בצעד שיושם בשנים האחרונות לא מעט על-ידי מותגים אחרים בקונצרן פולקסווגן, גם למבורגיני החליטה ליצור לפני התערוכה ממד סקרנות שאין שני לו, תוך שהיא חושפת פרטים לא מזוהים ממכונית התצוגה. פרט אחר פרט נחשפו לתקשורת בפער של מספר ימים, כשכל אחד מהם זוכה כמובן לכותרות הראויות למותג הנחשק. בכך הוסיפה החברה עוד ועוד שמן למדורת ההשערות באשר למראה ושם המכונית העתידית.

 

עם זאת, יש להניח שגם ללא ההכנה המורכבת והמושקעת של קהל חובבי הרכב, הלמבורגיני הזו עדיין הייתהזוכה למלוא תשומת הלב. כמובן שתודות לצללית שמותירה את הצופה  חסר נשימה, אך גם בזכות נתונים מאד יוצאי דופן. הססטו שוקלת פחות מטון (999 ק"ג, למען הדיוק) ועושה שימוש ביחידת המנוע של ה-LP 570 סופר-לאגרה, המונחת מאחורי הנהג ולאורך השלדה. מנוע ה-V10 בנפח 5.2 ליטר, מייצר בתצורה הזו 570 כ"ס, ומעניק למכונית הספורט יחס משקל-הספק קיצוני של 1.75 ק"ג לכ"ס. התוצאה: זינוק מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 2.5 שניות בלבד. פחות או יותר הזמן לו זקוקה מכונית פורמולה 1 עבור מיאוץ דומה.

 


 

מעבר למכללי למבורגיני המוכרים, כולל תיבת ההילוכים וההנעה הכפולה, הססטו-אלמנטו מציגה לראווה בעיקר את אחד המרכבים המסעירים שראה עולם הרכב מעולם, אם לא המסעיר שבהם - תוך שימוש נרחב בחומרים מרוכבים המבוססים על סיבי פחם. בלמבורגיני משוכנעים כי המכונית הזו תגדיר מחדש את קטגוריית מכוניות הסופר-ספורט בעולם הרכב. אנחנו לא יכולים להתווכח איתם על כך.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
למבורגיני - "אני ממש רעה"
צילום: הלל פוסק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים