שתף קטע נבחר

"חברות הביטוח מנצלות את חוסר ידע המבוטח"

חברות הביטוח מחייבות את בעל הרכב לחתום על טופס לפיו אין לו טענות כלשהן לתיקון במוסך הסדר, בזמן שאין לו כל ידע המאפשר לוודא זאת. השמאי ויקטור עידן: "מדובר בניצול תום הלב וחוסר הידע של המבוטח

חברות הביטוח דורשות מבעלי רכב שנפגע בתאונה ותוקן במוסך הסדר שלהן, לחתום על טופס "אישור קבלת הרכב ממוסך ההסדר", הכולל סעיף בו נאמר כי הרכב "תוקן לשביעות רצוני המלאה". זאת, מבלי שניתנת להם אפשרות ממשית לבדוק את הרכב. שמאי הרכב ויקטור עידן, שהעביר תלונה בנושא למפקח על הביטוח, טוען כי החתמתם של בעלי רכב על סעיף מעין זה, אשר שנוסח על-ידי חברת הביטוח, היא בבחינת ניצול תום הלב וחוסר הידע של המבוטח. "המבוטח אינו בקיא ברזי עבודת המוסך, ואין לו כלים וידע לבדוק איכות תיקון", אומר עידן ומוסיף כי "המפקח על הביטוח צריך להפסיק מיידית את הנוהג הזה".

 

לדבריו של השמאי, שיטה זו של חברת הביטוח אינה הוגנת, גם מכיוון שהיא כוללת הערה המבהירה כי "אין לאפשר לשמאי אחר לבדוק את הרכב, מלבד השמאי שנקבע וצויין לעיל". מגבלה זו, כך טוען עידן, מונעת ממבוטח שרוצה לשחרר את רכבו מהמוסך, לבדוק את איכות התיקון באמצעות שמאי מטעמו. למרות זאת, הוא נדרש לחתום על סעיף הקובע כי הרכב תוקן לשביעות רצונו המלאה.

 

"תיקון רכב במוסך הסדר יוצר מצב בו כל הגורמים המטפלים בתיקון הרכב, נושאים בכובע חברת הביטוח: השמאי, המוסך וספק החלפים מטעמה של חברת הביטוח", כך אומר עידן. לדבריו, חברות הביטוח נוטות לכוון את המבוטחים למוסכי הסדר, משום שחלקן גובות 10% מעלות החלקים והעבודות במוסכים אלה. כאשר מדובר במוסך חיצוני, הן אינן יכולות לעשות כך.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"אתה מרוצה מהתיקון?"
צילום: יחידת אתגר, משטרת ישראל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים