שתף קטע נבחר

משאיות לא יורשו להכנס לתל אביב בשעות הבוקר

האם כך ניתן יהיה לצמצם את גודש התנועה בתל אביב? החל בינואר הקרוב ובמשך חצי שנה, תאסר כניסת משאיות כבדות לאזור העיר תל אביב בשעות הבוקר העמוסות

משאיות כבדות לא יכנסו לתל אביב בשעות הבוקר. האם הגודש בכבישים יפחת? משרד התחבורה הודיע היום (ד') כי יאסור כניסת משאיות כבדות (מעל 12 טון) לתחומי העיר תל אביב בשעות הבוקר (שש עד תשע), החל מינואר הקרוב ובמשך חצי שנה. לאחר פרק זמן זה יבדקו אנשי המשרד האם איסור הכניסה אכן עזר בהקטנת העומס בכביש, ובהתאם יוחלט האם למנוע את כניסת הרכב הכבד באופן קבוע.

 

שר התחבורה ישראל כץ, אשר חשף את התכנית בכנס תחבורה ציבורית שנערך היום, אמר עוד כי צוות היגוי מיוחד ילווה את הניסוי לכל אורכו, ויאסוף את כל נתוני התנועה הנדרשים. "נבצע סקרים לפני ואחרי הניסוי, כולל סקרי ניטור זיהום אויר ורעש, במטרה לבחון את השלכותיו". "החלטנו על סגירת הכבישים לתנועת משאיות כחלק מפרויקט נסיוני, במטרה להפחית את גודש התנועה בכבישים ולצמצם את זיהום האויר בריכוזי אוכלוסיה גדולים", מסרו ממשרד השר.

 

 

אנשי משרד התחבורה מבהירים כי שאבו עידוד מקיצור זמני הנסיעה לירושלים בכביש ירושלים-תל אביב, לאחר איסור נסיעת משאיות בשעות הבוקר על כביש 1. במשרד הוחלט כי בשלב ראשון תמנע תנועת משאיות בביש מספר 4 בין צומת בית ליד למחלף חולות, כביש מספר 5 בין מחלף גלילות למחלף מורשה, נתיבי איילון לכל אורכם, בין מחלף חולות לגלילות, ובכניסות הראשיות לתל אביב דוגמת דרך נמיר. בשבועות הקרובים יחל המשרד בהצבת שילוט מתאים.

 

דובר משרד התחבורה מסר היום ל-ynet כי ההחלטה על הניסוי התקבלה לאחר עבודת מטה יסודית, בראשותו של המפקח על התעבורה. עבודת המטה תועבר בימים הקרובים - עם השלמתה הסופית - לעיונם של הרשויות המקומיות, ומועצת המובילים והמסיעים בישראל.

 

כדאי להזכיר כי לאחר ניסוי איסור נסיעת משאיות בכביש מספר 1, מסר יו"ר מועצת המובילים גבי בן הרוש, כי סגירת הכביש לנסיעת משאיות לא תפתור את בעיית התחבורה בארץ, וכי היא מהווה פתרון נקודתי בלבד. לדבריו, מתבקש פתרון מערכתי מקיף, אך הוא אינו קיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
משאית? לא מוקדם בבוקר
צילום: צפריר אביוב
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים