שתף קטע נבחר

אלון על הכאב בפרסום: "הייתי הפוך עד הצהריים"

בשיעורו השבועי בירושלים סיפר הרב מוטי אלון כיצד הוא מתמודד עם פרסום עדויות המתלוננים בסוף השבוע, הסביר את שתיקתו והדגיש כי הוא בוחר להיות "מהנעלבים ואינם עולבים"

הרב מוטי אלון מתייחס לראשונה בפומבי לפרסום עדויות המתלוננים נגדו לפיהן ניצל אותם מינית, ובמספר בגילוי לב על הרגע שבו נחשף אליו, בשבוע שעבר. בשיעורו השבועי אמש (א') בירושלים סיפר אלון כי החליט שלא לקרוא את הדברים בעיתונות ולהמשיך בשתיקתו כלפי אלה שלטענתו עולבים בו. לדבריו, התורה שהוא לומד מחזקת אותו ומסייעת לו למחול על כבודו ולנהוג בדרך זו.

 

מול אולם מלא במאות משתתפים, חתם הרב אלון את השיעור בהפתעה בהתייחסות ישירה ראשונה לפיו לפרשה שהוא במרכזה. "אני מספר סיפור קטן, דוגרי, אמיתי", הקדים, "זה ממקום קשה, אבל אני מרגיש שאני חייב להגיד אותו. אולי אני נוגע פה בנקודה רגישה".

 

וכך סיפר על הרגע שבו חזר מתפילת שחרית ביום רביעי שעבר: "הגעתי לבית חותני, וכשאני מגיע אז בדלת יש שמה את ה'נשמה' בתוך שקיות. יש לכל אחד את ה'נשמה' שלו - ידיעות ראשונות, ידיעות שניות, ידיעות שלישיות, ידיעות אחרונות... האמת, בכלל לא הסתכלתי, באמת לא. אבל פתאום - זה אולי נשמע לא טוב - פתאום אני רואה אותי בתוך שקית... שקית לבנה ואני בפנים. גם אני פחדתי מהתמונה הזו.

 

"היה שם רבין בקטן ואני הייתי בגדול, והייתה לי הרגשה באמת מדהימה, אבל אני החלטתי שאני לא מסתכל בשקית. אבל לא, אני צריך עכשיו לרוץ מהר כדי להגיד לאמא - עד 120 - שלא תראה... אז פתחתי את השקית ורציתי לראות איך אני נראה בתוך שקית. והריני מודיעכם: הייתי הפוך עד אחר הצהריים שנסעתי לשיעור בבת ים".

 

בהמשך מספר הרב אלון כי כאשר חזר בשעת לילה מאוחרת לביתו החליט ללמוד מ"ספר התניא" של האדמו"ר הזקן מחב"ד, כפי שהוא נוהג בקביעות. לדבריו, לימוד זה הוא שעוזר לו לדבוק בדרך של שתיקה ולהימנע מעימות עם אלה שעולבים בו.

 

"המחרף נמצא במצב של אמוק"

עוד בשיעור תקף אלון במרומז את אנשי "פורום תקנה", כשאמר כי "אחיו של יוסף נטלו לעצמם את הסמכות למכור אותו לישמעאלים כעונש שהגיע לו על מעשיו ועשו זאת כביכול לשם שמיים". לדבריו, "הכוח הזה יכול להוביל אותנו לטעויות שהן מחרידות, כח אינסופי כזה יכול להביא אותנו למקומות מעוותים... אני אומר את זה ממקום מאוד אישי".

 

גם את סיפור דוד המלך ובת שבע הזכיר הרב, ואמר: "הבא על אשת איש

מיתתו בחנק, אבל יש לו חלק לעולם הזה, אבל המלבין פני חברו ברבים - אין לו חלק לעולם הבא". הוא ציין כי דוד יכול היה להיאבק על חפותו וגם לזכות בה, אך בחר להצטייר כמי שמודה ובלבד שלא להיגרר לדיון במה שהוא מכנה "טריבונאל", שלטענתו הוא כ"רצח".

 

הרב אלון הסביר מדוע מציינים לשבח את "הנעלבים ואינם עולבים, שומעים חרפתם ואינם משיבים". לדבריו, המחרף נמצא ב"אמוק" ואם הנעלב ישיב לו "ימשיך לרדוף אותו עד סוף ימיו". עוד הוסיף, כי הרצון להשיב למי שתוקף אותך הוא כדי להראות שאתה גדול וטוב ממנו, אך אין צורך לעסוק ברייטינג. "תירגע. יש גם לקב"ה דרכי העברת תקשורת. הוא מצויין בזה", אמר.

 

"שלא ינוול אותך עוד המנוול - הוא נהנה מזה. הוא ימשיך ואתה תיחשב חלש. אתה צריך להבין את כללי העולם. מי שמשיב - דומה למי שרוחץ פניו בליכלוכו". על השתיקה אמר: "זה כמו דיאטה. בהתחלה זה קשה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרב מוטי אלון
צילום:נועם מושקוביץ
מומלצים