שתף קטע נבחר

פליטי הליסינג מסתערים על שוק המשומשות

ירידות המחירים שנרשמו בחודשים האחרונים נבלמו, ובחלק מהמכוניות נרשמה יציבות מחירים - ואף עליות קלות. היקף העסקאות באוקטובר גדל בכ-30% לעומת השנה שעברה

פחות ליסינג, יותר משומשות. ירידות המחירים החדות שאיפיינו את שוק המשומשות לאחרונה נבלמו בחודש האחרון, כנראה על-רקע ביקוש למכוניות משומשות מצד "פליטי" חברות הליסינג, המוותרים על המכונית שהם מקבלים כיום ממקום העבודה. מסקר שנערך על ידי לוי יצחק, לקראת פרסום מחירון כלי הרכב המשומשים החדש, עולה כי היקף העסקאות באוקטובר עולה ב-30% על היקפן בחודש המקביל אשתקד.

 

לדברי לוי יצחק, ההסבר נעוץ בשני מרכיבים: הראשון והעיקרי הוא ביקוש למכוניות משומשות בנות שלוש שנים ומטה, על-ידי עובדי הייטק וחברות אחרות שקיבלו "רכב ליסינג" או רכב צמוד, וכעת מתכוונים לוותר עליו. זאת, לקראת הפעימה הבאה של העלאת שווי השימוש, המתוכננת לחודש ינואר. "פליטי הליסינג" מתחילים לחפש מציאות בשוק המשומשות, על-מנת למצוא חלופה למכונית הליסינג.


קונים יותר משומשות (צילום: רועי צוקרמן)

 

סיבה נוספת להתעוררות נעוצה בכך שהציבור מתחיל להסתגל לעובדה שמחירן של מכוניות משומשות אינו מושפע עוד משנת הייצור הקלנדרית, אלא מחודש העליה לכביש. לפיכך, הרוכשים אינם חוששים לרכוש מכונית גם לקראת סוף השנה הקלנדרית - וזאת בניגוד לעבר.

 

עליות, ירידות ויציבות

הסקר מגלה כי עיקר הביקוש למשומשות נרשם למכוניות משנת 2007 ומטה, מה שגרם לכך שמחירן של מכוניות רבות לא ירד - וחלקן אף התייקרו. עם זאת, מחירן של מכוניות יוקרה המשיך לרדת, ב-2% עד 3%, וגם מסחריות קלות - דוגמת סיטרואן ברלינגו, פיז'ו פרטנר ורנו קנגו - ירדו בשיעורים של כ-3%.

 

הדגמים שבהם נרשמה יציבות או אפילו עליות קלות היו: רוב דגמי אלפא רומיאו, דגמי אופל - מלבד הקורסה, שמחירה ירד ב-3% - ודגמי מיני של ב.מ.וו, ששמרו על יציבות. יציבות נרשמה גם בדגמי דייהו, דייהטסו, הונדה (עד שנת 2006), ודגמי וולוו ישנים, שמחירם עד 30 אלף שקל.

 

בטויוטה נשמרה יציבות ברוב הדגמים, ביונדאי נרשמה עליה של כ-2% בדגמי האטוס, בעוד הקופה שמרה על יציבות. בדגמים אחרים של יונדאי היו ירידות של 1% עד 2%. במאזדה בולטת עליה של כ-2% במחירי מאזדה 6, ואילו מאזדה 3 ומאזדה 5 ירדו ב-1% עד 2%. דגמים ישנים יותר של מאזדה שמרו על יציבות.

 

בדגמי סוזוקי וניסאן נרשמה יציבות במחירי המכוניות עד שנת 2007. בדגמים חדשים היתה ירידה של כ-1%-2%. בסובארו נרשמה יציבות בדגמים הישנים, ואילו במכוניות חדשות יותר נרשמו ירידות קלות של עד 1%. יציבות נרשמה גם בדגמי סיאט, וברוב דגמי סקודה. בפולקסווגן נרשמה עליה של כ-1% בדגמי הגולף. גם בפיז'ו נבלמו ירידות המחירים, ובדגמי 206 אף היתה עליה של כ-2%.

 

ירידות של כ-2% נרשמו בדגמי פיאט, סיטוראן, מיצ'ובישי, פורד, קדילאק, קרייזלר, רנו (בקליאו היו ירידות של עד 3%), ובכל דגמי שברולט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיז'ו 206: עליה של 2%
אופל קורסה: ירידה של 3%
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים