שתף קטע נבחר

כוכבות ילדים למבוגרים בלבד

שאנון דוהרטי, אליסה מילאנו, ג'ולי אנדרוז וגם חני נחמיאס ומיכל ינאי שלנו - כולן עשו את המעבר החד ממלכות ילדים למושא הפנטזיות של מבוגרים כשהתפשטו למסך הגדול, תרתי משמע

אפתח בווידוי, דומה לזה של שי גולדן: מאז שנות ה-90, עת הבליחה לראשונה בטלוויזיה עם "השכנים של צ'יץ'", ייחלתי לשינוי כיוון בקריירה של יעל בר זוהר - מהמסך הקטן לזה הגדול של הקולנוע. בסרטים, חשבתי לעצמי, תדרש הילדה-אישה המופלאה הזאת להתבגר, לפרוץ מסד המהוגנות ולממש את עצמה. למרות שהיא נטולת כישרון דרמטי, עליה ללכת עד הסוף עם החלומות שלה, וגם שלנו. להסיר מעליה את התמימות, וכן - גם את הבגדים.

 

אבל כיום, כשהיא כבר בת 30 ואני קצת יותר, הפנטזיה הזאת הולכת ומתרחקת מהישג יד. ההשתתפות שלה ב"רמת אביב ג'" היתה משחק מקדים לדבר האמיתי שלא קרה. גם הצטרפותה לצוות ערוץ הילדים היתה בעיקר טיזינג מבחינתנו המבוגרים. בר זוהר נשארה בטלוויזיה המהוגנת כמטפלת עבור הזאטוטים ולוליטה מפתה עבור אבותיהם. אבל אל דאגה, יש אופציות אחרות: כוכבי ילדים שעשו את זה - התפשטו אל הקולנוע.


יב"ז. אולי בכל זאת לקולנוע? (צילום: דנה קופל)

 

לא חסרות לוליטות צעירות שעשו לעצמן קריירה טלוויזיונית כנערות בגיל הביניים ונכלאו איפשהו בין הפנטזיות של האבות והבנים, בין הגיל הרך לגיל העמידה. נוכח התהליך המדאיג הזה - ההתבגרות והסימפטומים המלווים אותה, שינויים הורמונליים, סקס אפיל, ואמביציה - החליטו כוכבניות צעירות כמו שאנון דוהרטי, אליסה מילאנו ואפילו מיכל ינאי שלנו, לעשות הסבה לקולנוע. לקרוץ למבוגרים ולעצום עיניים מול המראה, שחושפת אותן כנשים נוטפות סקס.

 

עשו גברים, לא ילדים

את מילאנו למשל הכרנו כסמנתה החמודה, בתו המתבגרת של טוני דנזה בסיטקום "מי הבוס?". הסדרה רצה במשך שמונה עונות בארצות הברית. ומילאנו בת העשרים יצאה לדרך חדשה בקולנוע (לפני כן הופיעה כבתו של ארנולד שוורצנגר ב"קומנדו") - תחילה בקומדיה "אחות קטנה" ואחר כך ב-"Where The Day Takes You", שם גילמה זונה צעירה המנסה לשרוד בלוס אנג'לס הקשוחה.

 

מילאנו כלילי בטריילר של "Poisen Ivy 2"

 

משם המשיכה מילאנו הצעירה והמאוד-אטרקטיבית אל ז'אנר סרטי המתח והאימה - ב"חיבוק הערפד" (1995) היא מגלמת בתולה שחלומותיה האירוטיים נקשרים בערפד, שמוצץ ממנה את תמימותה. שנה עברה והיא השתתפה ב-"Poisen Ivy 2", שם ירשה את מקומה של דרו בארימור כפאם-פטאל הצעירה המסתבכת ברומן מסוכן עם אמן מבוגר.

 

אחרי שתי ההתנסויות הללו שלא הביאו בשורה גדולה לקריירה, ניסתה מילאנו לשקם במקצת את דימוי הילדה הטובה. מה שלא עובד במקרה של דוהרטי, הלא היא ברנדה וולש מ"בוורלי הילס 90210", שכיכבה לצד מילאנו ורבה איתה בסדרת הטלוויזיה "מכושפות" בסוף שנות ה-90. בין לבין הספיקה דוהרטי להצטלם בעירום ל"פלייבוי", מה שהביא ליצירת תדמית הילדה הרעה. לכאלה אין מקום ב"בוורלי", אבל כן בסרטים שאיכשהו קשורים תמיד לאובססיה.

 

תחילה היה זה "Obsessed" מ-1992, שם הופיעה בתחתונים בלבד. היא המשיכה בשלה במותחן האירוטי "Blindfold: Acts of Obsession" שבו גילמה נערה המשחקת משחקי מין מסוכנים עם גבר מסתורי. הרול-פליי הזה המשיך גם ב-"Striking Poses" ו-"The Rendering", שם עוקבים אחריה גברים מפוקפקים.


ליסה בונט עם מיקי רורק ב"לבו של אנג'ל". מה אבא היה אומר?

 

גם נקודת הפריצה הקולנועית של ליסה בונה, שגילמה את דניס האקסטבל - הגרסה האפרו-אמריקנית של סמנתה ב"משפחת קוסבי". בתו של קוסבי בסדרה הלבינה פניו ברבים ב-1987 בסצינה זכורה וזקורה בעיני רבים כאחת מהאירוטיות ביותר אי פעם, כשהתנתה אהבים עם מיקי רורק ב"לבו של אנג'ל". אלן פארקר נאלץ לצנזר חלק ממנה, ואפשר להגיד שגם הקריירה של בונה צונזרה אי אז ב-1987, בגיל 20. מאז לא עשתה הרבה חוץ מלהתחתן עם לני קרביץ.

 

עוד לפני בונה ומילאנו, היתה זאת דנה פלטו שניסתה את מזלה בקולנוע וגילתה שהוא די רע. אחרי שהתחילה את קריירת המשחק שלה בגיל 11 בהופעה ב"האיש השווה מיליונים", המשיכה ב"על טעם ועל ריח" ("Different Strokes") כקימברלי - הילדה של השכן, שאחרי עזיבת הסדרה, חיפשה את עצמה בשדות הזרים של הקולנוע.

 

על טעם ועל ריח? פלטו כשנה לפני מותה

 

לצורך העניין הגדילה שדיים, הצטלמה ל"פלייבוי" ושיחקה ב-"Bikini Beach Race" וסרטי זבל אחרים, לפני שהדרדרה לפורנו רך. היא ניסתה לעשות פניית פרסה מוזרה כלסבית בסרט האירוטי "Different Strokes: The Story of Jack and Jill... and Jill", שמתכתב עם הסדרה המזוהה כל כך עם פלטו הילדה התמימה. זו שהתבגרה מהר מדי ומתה בגיל 34, לאחר שנטלה את חייה בידיה.

 

דרייב אין

מילאנו, דוהרטי, בונה ופלאטו הן סימפטום לתופעה אמריקנית שמביאה נערות צעירות שאפתניות, יפות ולא פעם מוכשרות לאולפני בי-מוביז בלוס אנג'לס או לתוך תעשיית הפורנו. הן מגיעות לכבוש את הוליווד, אבל המציאות מביאה אותן אל צג המחשב שלכם. אבל זה לא תמיד כך. לפעמים כוכבות הקולנוע מאבדות את התום המלאכותי שלהם מתוך התעשייה.

 

הינה, קחו לדוגמה את דבורה קר, השחקנית ההוליוודית המוערכת, שהיתה מועמדת לאוסקר שש פעמים. פעילותה נפרשת משנות ה-40 ועד ל-80, אבל היא זכורה לכל מתפקידה כאנה, האומנת המצודדת ב"המלך ואני" (1956) לצד יול ברינר. המיוזיקל הפך את קר לאהובת הילדים והוריהם. כשהיא נשכחה מלבם בגיל 48, היא נאלצה להתיישר לפי דרישותיהם של ג'ון פרנקנהיימר ב"שכר האומץ" ואיליה קאזאן ב"ההסדר" ולהצטלם בעירום.

 

התופעה של כוכבות שנאלצות להתנער מהתדמית הצחורה שלהם ולהתפשט על הסט בלחץ המפיקים, היתה המניע לעלילה של "SOB" מאת בלייק אדוארדס, בו מככבת אשתו, הלא היא ג'ולי אנדרוז. קשה להאמין, אבל מרי פופינס בכבודה ובעצמה, שרק השבוע התאחדה עם חבריה מ"צלילי המוזיקה" שם זכתה לתהילת עולם כסופר-נני, מופיעה בחזה חשוף ושופע בסרט. מדובר בסאטירה על הוליווד, שהיא רעידת אדמה שמתרחשת מול עינינו. כנראה גם לשביעות רצוננו.

 

אנדרוז שלא הכרתם

 

בובת מין

המקבילה הישראלית של אנדרוז היא חני נחמיאס - מי שמסמלת יותר מכל המעבר הרדיקלי מתום לאירוטיקה, מטלוויזיה לקולנוע, ושברה את כל שיאי הפרובוקציה. יש מי שחשב ש"בחדר של חני" הכל זך וטהור, ועברה "בלי סודות". אבל כשהיא מסתכלת לאחור, היא רואה את "בובה" ואת אשר צרפתי. סצינת האונס הבלתי נשכחת מהסרט של זאב רווח מ-1987 היתה בוודאי קוטעת את הקריירה של נחמיאס כמלכת הילדים, לולא היו רואים את הסרט כל כך מעט צופים. 

 

מיכל ינאי ניסתה לשבור את השיא של נחמיאס עם תוכנית סנסציונית שנגנזה, אולם כוכבת ערוץ הילדים כבר התפלשה בכחלחלות בסרט הסקספלויטיישן "Prison Heat" מ-1993, כאסירה צעירה ותמימה שחברותיה לתא מתעללות בה. לצדה דרך אגב הופיעה גיליה שטרן באחד התפקידים הראשיים. אולי תתקשו לזהותה כשהיא עירומה, אולם מדובר באמא מ"משפחה וחצי", שכיכבה בעבר ב-"Candy Can Do I" - ואכן, גיליה Did. 

 

שטרן בטריילר של "Prison Heat"

 

באותה שנה חגית דסברג, שניהלה מערכת יחסים זוגית עם "צ'יטוס" בערוץ 2 הנסיוני בתחילת שנות ה-90, ניסתה לפרוץ בתפקיד ראשי ב"גולם במעגל" של ענר פרמינגר, שם היא מופיעה בסצינת סקס עם דני ליטני. ככה זה בקולנוע הישראלי,

שמחייב לפחות סצינת מין אחת לסרט, כפי שנוכחה לדעת גם עפרה ויינגרטן. היא לימדה את כולנו על חגי ישראל ב"פרפר נחמד", הלכה להתפרפר ב"אות קין" של אורי ברבש ב-1982 והותירה מאחור את בעלה הלום הקרב, ארנון צדוק.

 

שבי, אוזה, בץ ונולי בהלם, וכך גם אריק מ"רחוב סומסום". בנץ חברו יצא מהארון בשבוע שעבר, קיפי לעומת זאת יצא מהמחילה שלו כבר לפני 25 שנה. זה קרה בדמות האלטר-אגו האנושי, שרי צוריאל, שנצפית כשהיא חשופת חזה במיטה עם חיים טופול בסרט "רומן בהמשכים" של עודד קוטלר. ואנחנו חשבנו לתומנו שמוישה אופניק הוא המושחת. כך שאולי יש עוד תקווה. נחמיאס, ינאי, צוריאל - מי יודע, אולי גם בר זוהר תשתכנע. עוד לא מאוחר מדי.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים