שתף קטע נבחר

אלו חברות ביטוח לא משלמות תביעות נזק לרכב?

לשכת סוכני הביטוח מדרגת את החברות שמערימות הכי הרבה קשיים על הצרכנים: "כלל ביטוח" במקום הראשון עם השיעור הכי גבוה של תלונות מוצדקות בגין אי תשלום תביעת צד ג'. כנגד אליהו לא התקבלה אף תלונה. וכיצד מתבצע הטרטור? עיכוב בטיפול וקיזוז סכומים בלי נימוק הם חלק מהשיטות

מיהן החברות שמנסות לעשות הרבה כדי להתחמק מתשלומי תביעות צד ג'? רבים מאלו שרכבם נפגע בתאונת דרכים כתוצאה מכך שרכב אחר התנגש בהם, גילו שלא פשוט בכלל להוציא כסף מחברת הביטוח של הרכב המזיק. מדרג תביעות הרכב צד ג' (רכוש), שנערך על ידי המחלקה המשפטית של לשכת סוכני ביטוח, בעקבות תלונות שהגיעו אליה, מדרג את כלל החברות, לפי אחוז התלונות ביחס לגודלן היחסי בענף הרכב.

 

 

בקטגוריית החברות הגדולות בביטוחי רכב, המחזיקות נתח שוק של למעלה מ-10%, הגיעה "הפניקס" לראש הדירוג כשהיא רושמת את השיעור הנמוך ביותר של תלונות בנוגע לתביעות צד ג' שנמצאו מוצדקת - 2.8%, ומשפרת את ביצועיה לעומת 2009, שבה הגיעה למקום השלישי.

 

"הראל", נמצאת במקום השני ו"מנורה" תופסת את המקום השלישי. "כלל ביטוח" סוגרת את דירוג ארבע החברות הגדולות בתחום, כחברה עם אחוז התלונות המוצדקות הגבוה ביותר - 17.4%.

 

בקטגוריית החברות הבינוניות בביטוחי רכב , המחזיקות נתח שוק של 5%-8%, "אליהו" היא חברת הביטוח הטובה ביותר בקטגוריית התלונות. כנגד החברה לא נתקבלה לאורך השנה כל תלונה בגין תביעות צד ג'. "מגדל" ממוקמת במקום השני, והחברה שזוכה לשיעור התלונות הגבוה ביותר בקרב החברות הבינוניות היא "ביטוח ישיר", וזאת למרות שחלה ירידה במספר התלונות כנגדה לעומת השנה הקודמת.

 

עיכוב שיטתי וקיזוז ללא הסבר

בקרב חברות הביטוח הקטנות בתחום, המחזיקות נתח שוק של עד 5%, "הכשרה ביטוח" רושמת את שיעור התלונות הנמוך ביותר ו"ביטוח חקלאי" ו"שירביט" רושמות את שיעורי התלונות הגבוהים ביותר.

 

מניתוח מאפייני התלונות כנגד חברות הביטוח עולה כי רובן נובעות מעיכוב ממושך בטיפול בתביעות, מקיזוז שיטתי וגורף בגין "רשלנות תורמת" (בעיקר בתאונה בצומת) ומקיזוזים שונים ללא מתן הסבר מפורט ומנומק. בעניין הקיזוזים השונים ללא הסבר בלטו השנה התלונות נגד "כלל ביטוח" ו"הראל".

 

המדרג מתבסס על תלונות צד ג' שהוגשו ללשכה במהלך השנה, נבדקו ונמצאו מוצדקות. ככל שאחוז הפניות ביחס לגודלה היחסי של החברה היה נמוך יותר, כך אופן הטיפול של החברה דורג כטוב יותר. יש לציין כי ללשכת סוכני הביטוח יש סמכות ליישב תביעות שמגיעות אליה בנוגע לאי תשלום תביעות צד ג'.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
החברות מנסות להתחמק
צילום: צפריר אביוב
מומלצים