שתף קטע נבחר

מנכ"ל ארגון התעופה: מוטרד מהבטיחות בישראל

בביקור ראשון בישראל, מתח מנכ"ל ארגון חברות התעופה הבינלאומי ביקורת נוקבת על רמת הבטיחות האווירית בטיסות בישראל. הוא קרא להקים נמל תעופה בינלאומי נוסף, ושיבח מנגד את מערך האבטחה במטוסים

רק לאחרונה, בעקבות העברת מטעני הנפץ מתימן לארצות-הברית, גרפה ישראל שבחים רבים על מערך האבטחה ההדוק של מטוסיה. אבל נראה כי תמונת המצב דווקא בחזית הבטיחות בעייתית הרבה יותר. מנכ"ל ארגון חברות התעופה הבינלאומי (יאט"א), ג'ובאני ביסיניאני, ערך היום (ד') ביקור ראשון בישראל.

 

ביסיניאני הטיח ביקורת קשה על רמת הבטיחות בתעופה האווירית, וציין כי לפי הקריטריונים שקבעה רשות התעופה הפדרלית של ארצות-הברית, ממוקמת ישראל בקטגוריה השנייה - ולא בראשונה, באשר לאיכות הבטיחות האווירית בה.


ביסיניאני והשר כץ, היום. ביקורת - וגם מחמאות (צילום: ששון תירם)

 

"כבר שנתיים שישראל נמצאת כבר בקטגוריה הזאת וזה די מביך", אמר ביסיניאני במסיבת עיתונאים. "הבעתי דאגה עמוקה בנושא לפני שר התחבורה, ישראל כץ. בהתחשב באמצעים הטכנולוגיים המתקדמים שיש בישראל, רמת הבטיחות במטוסים היא חרפה לאומית שמכתימה את שמה הטוב של המדינה וגם בחוסן הפיננסי של חברות התעופה הישראליות".

 

בין היתר, מחה ביסיניאני לפני השר כץ על כך שבישראל עדיין לא הוקם נמל תעופה חלופי לנתב"ג. "מה שיש כיום הוא שדה התעופה של לרנקה. המצב שבו נמל התעופה החלופי של מדינה פועל בכלל במדינה אחרת אינו נורמלי. צריך לבחון את החלופות שהציע השר", אמר במסיבת העיתונאים. לפי אותה הצעה של כץ, יוקם נמל תעופה בינלאומי נוסף באזור תמנע, סמוך לאילת.

 

משלוחי הנפץ מתימן: "צלצול אזהרה לממשלות"

בסוגיית אירועי הטרור התעופתיים האחרונים ובמרכזם המטענים שנשלחו מתימן, אמר ביסיניאני כי "אירועי אוקטובר האחרונים הם בגדר צלצול אזהרה לממשלות. המפתח להתמודדות הוא שיתוף פעולה מודיעיני בין ממשלות שונות בעולם. טיסות המטען זקוקות לתשומת לב ביטחונית רבה יותר. ישראל היא חלוצה בתחום הביטחון ברמה בינלאומית".

 

בין היתר, אמר מנכ"ל יאט"א כי בעקבות אירועי המטענים מתימן החל להיבחן בנתב"ג השימוש במערכת חדשה, שאמורה לספק  אבטחה לאורך כל שרשרת האספקה של המטענים למטוסים. הוא ציין כי אותה מערכת כבר פועלת בכ-30 מדינות ברחבי העולם ובמאות נמלי תעופה.

 

ביסיניאני הרעיף שבחים על חברות התעופה הישראליות: ארקיע, אל על, ישראייר ו-ק.א.ל - וציין כי אלה כבר התיישרו בהצלחה לפי תקני הבטיחות המחמירים ביותר שקבעה יאט"א.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שלומי ספרן
מטוס אל-על. מאובטח, אבל לא בטוח?
צילום: שלומי ספרן
מומלצים