שתף קטע נבחר

גוגל צבועה, פייסבוק מסוכנת: למי אתם מאמינים?

מהנדס בפייסבוק אמר שגוגל צבועה ומשתמשת בתירוצים כדי למנוע ממשתמשיה להגר לפייסבוק. גוגל מזהירה את משתמשיה מפני ייצוא רשימות אנשי קשר לפייסבוק. מלחמת ההצהרות של שתי החברות נמשכת, ומתחילה להיראות כמו קטטה בגן ילדים

המלחמה הקרה בין גוגל לפייסבוק מתחממת: בסיבוב הראשון, האשימה גוגל את פייסבוק בצביעות, משום שהרשת החברתית לא מוכנה לאפשר יצוא פרטים מהפרופילים של משתמשיה. כפעולת תגמול, ביטלה גוגל את האפשרות למצוא בפייסבוק את אנשי הקשר שלכם מג'ימייל דרך שירות הדואר הפופולרי. תגובת פייסבוק הגיעה אתמול, ובעטה לגוגל איפה שהכי כואב: בכשלונות שלה.

 

פייסבוק: גוגל צבועה וזורקת תירוצים

מייק ורנל, מצוות הנדסת התוכנה של הרשת החברתית, אמר שהצהרת גוגל היא שיא חדש בצביעות, בגלל שהיא עצמה פעלה בדיוק כך כלפי פייסבוק, ולא לפני זמן רב.

 

לדבריו, כשגוגל מנעה ממשתמשי Orkut (רשת חברתית שלה, שפועלת בעיקר בברזיל) לייצא את פרטיהם לפייסבוק לפני פחות משנה, טענה אימפריית האינטרנט שההחלטה מגינה על הגולשים. לפי גוגל, אנשים לא בהכרח רוצים שהמידע שלהם ייחשף בפלטפורמה נפרדת (במקרה הזה, רשת חברתית אחרת), או יהיה חשוף לצד שלישי.

 

אורקוט היא רשת חברתית כושלת. אין לה את הקהל העצום של פייסבוק, או את הרווחים שלה. יתכן ולא מעט המשתמשים בעולם בכלל לא יודעים שהיא קיימת. היא די פופולרית בברזיל, אבל גם שם היא דועכת לאיטה. פייסבוק היא פשוט רשת חברתית טובה יותר. 

 

"אנחנו מקווים מאוד שגוגל תחזור בה, ולא תחשוב על תירוצים נוספים שימנעו מהמשתמשים שלה מלעזוב את מוצרי גוגל, לטובת כאלה שהם אוהבים יותר", סיכם ורנל. הדברים נכתבו בתור טוקבק לכתבה של TechCrunch, אולם לפי דיווח של The Register - כלי תקשורת שפנו להנהלת פייסבוק לתגובה נוספת הופנו על ידי זאקרברג וחבורתו למה שכתב ורנל.

 

גוגל: פייסבוק היא מלכודת למידע אישי

גוגל, מצידה, מזהירה את המשתמשים מפני פייסבוק, וקוראת לה "מלכודת". החברה פרסמה הודעה שמופיעה עבור מי שמנסה לייצא את אנשי הקשר שלו לרשת החברתית, בזו הלשון:

 

"חכו רגע. אתם סופר-בטוחים שאתם מוכנים לייבא את פרטי הקשר של חבריכם אל תוך שירות שלא יתן לכם להוציא אותו החוצה?" גוגל מסבירה שפייסבוק לא נותנת למשתמשים לייצא את המידע שלהם לאחר שהוזן לרשת החברתית, ושהיא מודיעה להם על כך בתור שירות לגולשים. לדברי גוגל, "צריכה להיות לכם שליטה על המידה שלכם".

 

המתיחות בין שתי החברות נראית טבעית: שתיהן ניזונות ממידע אישי, מעדיפות שתפרסמו כמה שיותר ממנו ומתרגמות את זה לחבילות פרסום ולהרבה מאוד כסף. היות ושתיהן תלויות במידה רבה במשתמשים שמייצאים מידע פרטי, המלחמה צפויה עוד להתלהט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קריקטורה של שמידט. לפי פייסבוק, הוא האיש הרע
מומלצים