שתף קטע נבחר

דודג' וייפר החדשה: 600 כ"ס, וגם בקרת יציבות

הנהלת קונצרן קרייזלר, שעבר לבעלות פיאט לאחרונה, אישרה את חזרתה של אחת מאגדות הרכב הגדולות של ארה"ב. ומה במתכון? מנוע עצום ופראי, אבל גם בקרת יציבות

דודג' וייפר, אחת המכוניות החזקות שייצרה תעשיית הרכב האמריקנית מעולם, ובאותה נשימה אחת המפחידות והמרשימות שבהן, עומדת לבצע קאמבק מרשים. תאריך היעד לתחייתה של המכונית אשר ירדה מפס הייצור לפני כשנה וחצי, הוא בסביבות יוני 2012. כך לפחות מבטיח האיש העומד בראש חטיבת דודג' בקונצרן, השייך כיום לפיאט האיטלקית, בראיון שהעניק לדטרויט ניוז.

 

 


הבטחה: דודג' וייפר החדשה תשמור על המאפיינים, אבל תהיה קלה יותר לנהיגה

 

ראלף גיל, אשר חייב להצעיד את המותג לדרך רווחית, אמר כי אישור תהליך הפיתוח לקראת ייצור סדרתי, יאפשר לעמוד בלוח זמנים עליו הוחלט בעבר. עוד הוא מגלה כי הווייפר החדשה לא תהיה מבוססת על דגם כלשהו מבית היוצר של מותגי קונצרן פיאט. זאת כדי להזים שמועות על שימוש בפלטפורמה ו-או יחידות כוח מבית פרארי או אלפא, השייכים כמובן אף הם לפיאט. "הוייפר לא תהיה מבוססת על מכונית אחרת כלשהי", אמר באופן חד-משמעי, והתייחס בעיקר לטענות כאילו תעשה הווייפר שימוש באלפא 8C קומפטציונה המסעירה.

 

"בנוסף היא לא תקבל מנוע מבית פרארי, אך בהחלט יתכן כי מדובר יהיה במנוע חדש, ולא ב-V10 בו עשתה המכונית שימוש בגרסאותיה החזקות והאחרונות. עם זאת, לא יהיה חלק במכונית שלא יעבור שדרוג ושינוי", אמר. לטענתו, מעורבותה של החברה האם, פיאט, תתבטא בעיקר בהעמדת הידע העצום שצברה בנושא התנהגות מכוניות ספורט, לטובת קרייזלר.

 

ובהתחשב בשם שיצרה הווייפר לעצמה במהלך שנות חייה הקודמות, נראה כי יש בכך צורך. המכונית הסופר-חזקה ובעלת חלוקת המשקל הקיצונית, נודעה ככלי רכב קשה מאד לשליטה. לכך כמובן שלא הוסיפה העובדה שמדובר במנוע אגרסיבי במיוחד, בהנעה אחורית ובוויתור אידאולוגי על בקרת יציבות מכל סוג שהוא. במכונית החדשה, אם תהיתם, תהיה כבר בקרת יציבות - כך הבטיח גיל.

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הוויפר SRT-10 - בעתיד אפילו עם בקרת יציבות
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים