תפרנים? קבלו חמש מכוניות חדשות ממש זולות
אולי לא ידעתם, אבל החל מהשנה אתם בהחלט יכולים לנהוג במכונית חדשה לחלוטין, עם אחריות מלאה, ובכל זאת לא למכור את נשמתכם לבנק. ynet מציג לכם חמש מכוניות זולות, במחיר של "החל מ-60 אלף שקל". אתם בסך הכל מתבקשים להתפשר בנושא הגודל ותיבת ההילוכים

שוק הרכב הישראלי סובל מגישה צרכנית שמרנית מדי - כך טענו לאורך השנים יבואני רכב, כל יבואני הרכב. מבחינתם, הלקוח המקומי והממוצע לא יהיה מוכן לנהוג במכונית עם פחות מארבע דלתות, עם תא מטען שאינו נפרד (סדאן), עם מנועים קטני-נפח או עם תיבת הילוכים ידנית. שלא להזכיר מכוניות דו-משביות או סטיישנים, "שפשוט אי אפשר למכור
".  אז אמרו. ממשיכי דרכם ביבואניות הרכב, בחלקם צעירים ובעלי חשיבה גמישה יותר, מנסים לשנות את הגישה.

 

אחרי הכל, מישהו באמת יכול להסביר מדוע סטודנטים בכל העולם המערבי נוהגים במכוניות קטנות עם תיבה ידנית, בעוד אצלנו חייבת תלמידת שנה א' במדעי הרוח, להגיע לפקולטה עם מכונית משפחתית בעלת תיבה אוטומטית? מישהו באמת מבין מדוע בכל הערים הגדולות והצפופות וחסרות החניה בעולם, רוכשים צעירים מכוניות קטנטנות וזולות, בעוד אצלנו הן מוקצות מחמת גודל והיעדר פוזה?

 

רצה הגורל והמצב הכלכלי אינו טוב כשהיה. גם מחיר הדלק אינו זול עוד, עלות החניה גבוהה יותר, ומקומות החניה מצויים פחות. מצב שמשכנע לא מעטים לוותר על הגודל והטכניקה, לטובת מידות מצומצמות ויעילות. לפניכם חמש האפשרויות הזולות ביותר לרכוש מכונית בישראל. וכן, אנחנו יודעים שבחו"ל הן הרבה יותר זולות וקלות לרכישה.

 

מקום 1 (החל מ-60 אלף)

סוזוקי אלטו היפנית, המיוצרת בהודו, היא היום - ועדיין - המכונית הזולה בישראל. לאלטו תג-מחיר של 60,000 שקלים לגרסה בעלת תיבת ההילוכים הידנית, ומנוע בנפח ליטר והספק מרבי של 68 כ"ס. היא מציעה תא מטען קומפקטי עם 129 ליטר של נפח בלבד, הגדלים ל-367 לאחר קיפול המושב האחורי. תיבת הילוכים אוטומטית תעלה את מחיר המכונית הקטנה ל-72.5 אלף שקלים.

 


 

מקום 2 (החל מ-65 אלף)

סיטרואן C1 היא החברה הצעירה ביותר ברשימת "הזולות מכולן", ולמעשה רק היום (ב') הודיעה חברת דוד לובינסקי, יבואנית

דגמי פיז'ו וסיטרואן בישראל, על תחילת שיווקה כאן. הסיטרואן הקטנה, שתגיע ארצה בתחילת השנה, היא הצלע השלישית במיזם המשותף של PSA (פיז'ו וסיטרואן) עם טויוטה היפנית. פרויקט שהביא לעולם מלבד C1, גם 107 מבית פיז'ו (שכבר נמכרת בישראל, ראו פירוט בהמשך) ואייגו מבית טויוטה. ה-C1 תגיע ארצה כאשר היא משודכת לתיבת הילוכים ידנית בלבד, ועם גרסת מנוע אחת בנפח ליטר והספק מרבי של 68 כ"ס. תג המחיר שהוצמד לה - ואשר כולל גם שש כריות אוויר - הופך אותה כאמור למכונית השניה הזולה ביותר בארץ - 65 אלף שקל בלבד.

 


 

מקום 3 (החל מ-72 אלף)

פיז'ו 107 נמכרת בישראל כבר זמן רב, ויחסית לפורמט הלא פופולרי שהיא מציעה, זכתה להצלחה נאה. למעשה, ה-107 הוכיחה כי יש בהחלט שוק למכוניות מסוגה, בניגוד לגישה המקובלת של יבואני הרכב ומנהלי ציים גדולים. הבעיה היחידה של ה-107 מעתה, היא ה-C1 הזהה לה לחלוטין אך זולה ממנה משמעותית. הגרסה הידנית של הפיז'ו הקטנה עולה 72 אלף שקלים, בעוד גרסה בעלת תיבת הילוכים רובוטית, תיאלץ אתכם להוסיף עוד 3,000 שקל למחיר. כמו בסיטרואן, גם כאן מציע תא המטען 139 ליטרים במצב רגיל, או 751 לאחר קיפול המושבים.

 


 

מקום 4 (החל מ-75 אלף)

יונדאי i10 הקטנה נמכרת כיום במחיר נמוך יותר מזה בה נמכרה בעת השקתה, אך עדיין אינה יכולה להתמודד עם הזולות ביותר. גרסת התיבה הידנית עולה בכלמוביל 75 אלף שקל, ואילו הגרסה עם התיבה האוטומטית מעלה את המחיר ל-83 אלף שקל. המנוע של הקוריאנית מציע נפח של 1.1 ליטר, עם הספק מרבי כמעט זהה לשלוש הממוקמות מעליה בטבלה - 67 כ"ס. לעומת זאת, היא מציעה תא מטען גדול מהן - 225 ליטר. כמו לאחרות שאינן צרפתיות, יונדאי מציעה את ה-i10 עם ארבע כריות אוויר בלבד.

 


 

מקום 5 (החל מ-80 אלף)

כמעט לא זולה. פיאט פנדה היא המכונית הזולה ביותר מבית קונצרן פיאט, הנמכרת בישראל. ובכל זאת, היא עולה לא פחות מ-80 אלף שקל כאשר היא מצוידת בתיבה ידנית בלבד. בהחלט לא זול. כאשר היא מצוידת בגיר אוטומטי רובוטי, מחירה מאמיר ל-85 אלף שקל. מצד שני, הפנדה מצוידת במנוע הגדול ביותר בחבורת הקטנות-זולות, עם נפח של 1.2 ליטר. מצד שלישי, הוא חלש בכ-10% מהשאר, עם 60 כ"ס בלבד. תא המטען מציע 206 ליטר של נפח, אך שלא כמו מתחרותיה, היא מציעה שתי כריות אוויר בלבד כהגנה על הנוסעים.

 


 

לפנייה לכתב/ת
    קישורים ממומנים
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה תפרנים? קבלו חמש מכוניות חדשות ממש זולות
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד