שתף קטע נבחר

כאוס ברכבת בגלל הסערה: אלפים נתקעו בתחנה

הרכבות לא המשיכו דרומה מתחנת תל-אביב מרכז. "אנשים המתינו כאן בחוסר מעש שעה ארוכה. זו חוצפה ששוברת אפילו את שיאי רכבת ישראל". הרכבת: בגלל העבודות

אפילו הנוסעים הקבועים של יום ראשון, הרגילים לצפיפות ברכבת ולאי-סדר - לא תיארו לעצמם מצב כזה: הבוקר (יום א') סמוך לשעה 9:00 נעצרו כל הרכבות שהגיעו מכיוון צפון, בתחנת סבידור מרכז בתל-אביב. לאחר זמן המתנה ארוך, נמסר לאלפי הנוסעים כי אוטובוסים יקחו אותם לתחנות תל-אביב השלום ותל-אביב ההגנה.

 

 

ואולם, גם כאן בלט חוסר התיאום, חוסר ההבנה וחוסר הסדר. לנוסעים רבים, שעשו את דרכם לאוטובוסים מחוץ לתחנה, נאמר כי רכבת אמורה לצאת מהתחנה דרומה. אך הנוסעים, שחלקם זרקו כבר את כרטיס הנסיעה, נדהמו לגלות כי לא ממתינה להם רכבת. כשיצאו שוב מהתחנה הם גילו שהאוטובוסים כבר יצאו לתחנות הדרומיות יותר.


תחנת רכבת מרכז, הבוקר (צילום: ראובן שוסטרמן)

 

אנני וזאנה, תושבת הוד-השרון, התקשתה להסתיר את הכעס: "45 דקות, לא פחות, אני מתייבשת פה, כשהייתי אמורה להגיע ברכת ישירה לתחנת תל-אביב השלום. אני נוסעת בקו הזה שלוש שנים, ובכל שבוע יש תקלה אחרת. למה לא מודיעים? למה

 לא אומרים שום דבר? הוציאו אותנו החוצה ואמרו לנו שיש אוטובוסים, החזירו אותנו פנימה ואמרו שיש רכבת, אחר-כך שוב הוציאו אותנו החוצה. לא בושה שזה השירות שניתן לציבור? זאת התנהלות קבועה, שיטתית ומגמתית".

 

צח בר-מנשה, מבית-יהושע, עלה על הרכבת ב-9:00 והיה אמור להגיע כעבור 35 דקות לתל-אביב., "הגעתי אחרי 10:00, בכל תחנה יש עומס נוראי. בתחנת תל-אביב מרכז החליטו שהרכבת לא ממשיכה הלאה, בלי הסברים ובלי הודעות. הייתי אמור להיות בפגישה בשעה 10:00. כל הכבוד לרכבת ישראל- קצת גשם והרכבת מתפרקת". צח גרטנר, חצוצרן תושב חדרה, שאיחר למפגש עם הלהקה בה הוא חבר, נדהם גם הוא: "יצאתי ב8:06 מחדרה, רק ב-10:00 הגעתי לתל אביב. הרכבת נעצרה בין התחנות ללא הסברים. אני לא יודע מה לומר. 30 נגנים ומנצח ממתינים רק לי".

 

"זה לא נורמאלי ולא הגיוני שללא שום התרעה מוקדמת עוצרים רכבת ביום ראשון בבוקר, ובמשך שעה שלמה מותירים מאות נוסעים ללא פיתרון", אמר אחד הנוסעים - שנאלץ להמתין זמן רב בתחנת תל-אביב מרכז. "כשכבר מסתמן איזשהו פתרון, זרוע אחת לא יודעת מה השנייה עושה. אנשים המתינו כאן בחוסר מעש שעה ארוכה, כאילו אין להם מה לעשות ולאן להגיע. זו חוצפה ששוברת אפילו את שיאי רכבת ישראל".

 

פעם ראשונה ברכבת מ-73'

והיו גם כאלה שלקחו את העיכובים בהומור. יעקב הרשקוביץ' מראשון-לציון, דווקא הודה להנהלת הרכבת: "אני לא ממהר. זו הפעם הראשונה שאני נוסע ברכבת מאז שהשתחררתי מהצבא בשנת 1973 ובתחבורה ציבורית בכלל. בזכות רכבת ישראל אני נוסע היום גם באוטובוס, כך שאני מנסה את כל סוגי התחבורה בארץ".

 

מרכבת ישראל נמסר כי הם הודיעו לנוסעים שהרכבות לדרום הארץ יופסקו למשך כשבוע, בשל עבודות. מהרכבת נמסר עוד, כי נוצרו עיכובים נוספים שנגרמו בשל תנאי מזג האוויר.

בין היתר נפלו עצים על המסילה באזור החוף. בנוסף נפגעו גם קווי האיתות.

 

מדד הדיוק של רכבת ישראל הבוקר, נכון לשעה 10:00, הוא 48.48% בלבד. באתר הרכבת נכתב כי הדיוק בשעות השיא - 6:00-9:00 היה 52.38%.

 

בשל ביצוע עבודות לשדרוג והכפלת קו תל-אביב - באר-שבע, הופסקה ביום שישי תנועת הרכבות בקו תל-אביב - באר-שבע, בקו באר-שבע - דימונה ובקו תל-אביב - בית-שמש - ירושלים, בשני הכיוונים. הרכבות יחדשו את פעילותן בקווים אלו ב-16 בדצמבר. בשל עבודות בקו תל-אביב - אשקלון ובקו תל-אביב ראשון-לציון הופסקה תנועת הרכבות מיום שישי ועד 26 בדצמבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרכבת עצרה בין התחנות. ארכיון
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים