שתף קטע נבחר

מכירות חג המולד בארה"ב: שיא מאז 2007

הקונים האמריקנים יצאו בהמוניהם לחפש אחר מבצעים בסוף השבוע שאחרי חג המולד. מלבד החוף המזרחי, שספג סופת שלג, הסוחרים רשמו עונת מכירות מהטובות בשנים האחרונות

סופות השלג שמתחוללות בחוף המזרחי של ארה"ב פגעו במכירות סוף השבוע שאחרי חג המולד, אבל הקונים בשאר חלקי המדינה ממשיכים לחפש אחר מבצעי מכירות וניצלו את תלושי הקנייה לחג שקיבלו, במכירות עונת החגים הטובות ביותר שרשמו הסוחרים מאז 2007.

 

 

האזהרות מסופות התפרשו מניו ג'רזי ועד מיין, והתחזיות מדברות על כך שסופות השלג ימשכו בימים הקרובים. "סביר להניח שהתחזית תשאיר את הקונים בבית. אלו לא הימים הכי טובים לקניות", אמר סקוט ברנדהרט, עובד בכיר בחברת תחזיות מזג אוויר.

 

הסופה גרמה למרכזי קניות בכל רחבי החוף המזרחי לסגור את שעריהם מוקדם. למרות זאת, התזמון עבור הקמעונאים היה יכול להיות הרבה יותר גרוע. בשנה שעברה הכתה סופת שלג קשה את החוף המזרחי בשבת שלפני חג המולד, ועלתה לסוחרים בהפסד של כ-2 מיליארד דולר במכירות.

 

"אנשים רק יחכו יום כדי לבצע החלפות או להשתמש בתלושי מתנות החג שלהם. זה לא סיפור כזה גדול", אמר גרג מלוני, מנכ"ל אחת החברות שמנהלות מרכזי קניות בכל רחבי ארה"ב.

 

אבל חלק מהקונים לא חששו מהסופה בחוץ. במנהטן, קונים מילאו את חנות הדגל של מייסי'ס בכיכר הרלד. אפיסיו מרקי, תייר איטלקי, אמר שהוא הגיע לחנות כדי לעשות קניות ושהוא כבר עומד לצאת ממנה, אבל לא בגלל מזג האוויר. "יש יותר מדי אנשים. אני אחזור מחר", הוא אמר.

 

עלייה בהוצאות החג השנה

מלבד החוף המערבי, בשאר המדינה, הקונים יצאו בהמוניהם ביום ראשון. הקניון המסחרי הגדול בארה"ב, בבלומינגטון מינוסטה, קלט כ-100 אלף מבקרים. הפוגה בשלג הביאה לקהל הגדול של הקונים. דובר הקניון מסר כי בקניון מעריכים כי ההכנסות שלו ממכירות החגים ירשמו עלייה של 8% בהשוואה לשנה שעברה.

 

עד כה זו הייתה עונת החגים הטובה ביותר לקמעונאים מאז שנת 2007, שהייתה שנת שיא במכירות. השבוע המסתיים ב-1 לינואר מהווה כ-10% ממכירות עונת המכירות של נובמבר-דצמבר, אבל הוא אחראי על יותר מ-15% מההוצאות בחג, והשנה צפויות הוצאות החג לעלות לרשום עלייה של כ-3%-4%. העלייה הגבוה ביותר באחוזים מאז 2006.

 

השלג גם שולח קונים רבים לרכישות ברשת, שם נרשמו מכירות חזקות בהשוואה לשנה שלפני כן. ההוצאה המקוונת עלתה ביותר מ-16% בשבוע שהסתיים בחג המולד. גובה סכום רכישת החג הממוצעת באינטרנט עלה ב-13% לסכום של 192.52 דולר. מתחילת חודש נובמבר ועד ל-19 בדצמבר עלתה ההוצאה בקניות באינטרנט ב-12% לסכום של 28 מיליארד דולר.

 

"אנחנו רק מסתכלים"

בתחנת אטלנטיק שבמרכז העיר אטלנטה הצטופפו קונים רבים החל משעות הבוקר המאוחרות של יום ראשון, כשהשלג הנדיר שכיסה את העיר החל להימס. אחת הקונות, שלי אלבי בת ה-43, אמרה שהמשפחה שלה צפויה לבזבז בין 400 ל-500 דולר על מבצעי קניות של אחרי חג המולד. "אנחנו רק מסתכלים בינתיים על המבצעים", היא אמרה, "הילדים מחפשים בגדים".

 

חלק מהקונים לא יכלו למצוא את מה שהם חיפשו. בחנות 'בסט ביי' בקניון מרכז אטלנטיק שבניו יורק, אחת הקונות הייתה מאוכזבת מאוד כשגילתה שהמחשב הנייד שפורסם כי הוא נמכר במחיר מבצע של 200 דולר, לא היה במלאי יותר.

"היינו צריכים לבוא מוקדם יותר", היא אמרה, וקנתה מחשב נייד אחר שנמכר בהנחה של 60 דולר נוספים, "עדיין חסכנו כסף", היא הסבירה.

 

אבל רבים אחרים היו מופתעים לטובה. ג'ואלה לי בת 33 ובת דודתה רבקה ג'רדין בת ה-18 הגיעו לקניון אגמי פמברוק בפלורידה כשהן מחפשות אחרי קישוטי חג המולד וחליפות לראש השנה האזרחי הצפוי, שנמכרים אחרי החג בחצי מחיר, ולא האמינו כשגילו ששעוני 'Guess' נמכרים ב-40% הנחה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
השלג בארה"ב לא הרתיע את הקונים
צילום: AFP
מומלצים